US Center lopettanut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Over the hill, 12.6.2020.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tää tuntuu tulevan nyt aika monessa ketjussa esiin, niin heittäkääs nyt kaikki ne joilla on jäänyt rahat tai tavara saamatta tämän kyseisen henkilön kanssa.

    Siis kuka teistä on jäänyt ilman rahoja tai tavaroita?o_O

    Yleinen konsensus tuntuu täällä olevan ettei kauppaa hänen kanssa voi tehdä, eikä kaveriin ole mitään luottamista.
    Moniko on oikeasti tehnyt epäonnistuneet kaupat?o_O
     
    T5 tykkää tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    En o yhtään kauppaa. Homma juontaa siitä että kyseinen herra oli heittämällä kaikista kovaäänisin falcont-topicissa, vaikkei itekkään ollu falcontilta mitään ostanu, vaikka harrastaa samaa touhua. Pata kattilaa ja silleen.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sillon jos o kompetenssia ulvoa päätähtenä luulos olevan omat asiat tip-top.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niin..
    Mulla on parit kaupat xarperin kanssa tehtynä, eikä mitään pahaa sanottavaa..

    Mua nyt kiinnostaa ketkä kaikki on jäänyt ilman rahojaan, tai tavaroitaan?

    Kommenteista päätellen tapauksia on tässä porukassa jo useampia.
     
    T5 tykkää tästä.
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Normaali Fedexin toimitusaika. Osia Summittilta ja Rockautosta. Tuli männät, nokkarauta, nostimet, jouset, laakerit, Hei-jakaja,keinut, tönärit, jakopää, öljypumppu, tiivistesarja ym.
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Kyllähän tuo tylytys käyttäjää @xarper kohtaan alkaa mennä jo himppusen asiattoman puolelle...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tuntui vaan rahti halvalta, mätin äsken summit sivuille neljä 18" vannetta ja scatin stroukkisetin, niin halvin vaihtoehto 295 usd. Hyvä jos olette löytäneet halvan väylän tuoda osia. Minä en löydä. Puhutaanko nyt yksityishenkilön vai yrityksen ostoista & tuontiväylästä? Yritys voi noihin saada selkeästi paremmat ostohinnat ja vakioasiakkaana järkevämmän rahtihinnan.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Parit kaupat on tehty täälläkin, no problemos
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. jart$u

    jart$u Gearhead

    Miten sä sit maksat rokauto-ostokset?
    Mulle ei ainakaan tarjoo muuta vaihtoehtoa ku luotolla.
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    On sen verta fyrkkaa ettei tarvi rockautosta tilaa mitään
     
    max, artsiracing ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    En mä tiedä missä olen sen rahtihinnan maininnut. En ole sen sanonut halpa olevan, vaan koko kasa kuluineen. Osien hintahan oli mun tapauksessa murto-osa suomen hinnoista.
    Männät $43/kpl, runkolaakerit $18/srj, kk-laakerit $12/srj, nokkalaak. $14, Tiivistesrj $40, Nokka-akselisrj $200, öljypumppu $37, jakaja $159, Keinut $4/ kpl, Tönärit $1,66/kpl.
    Eli osat reilu 900 ja kulut. Jäihän siinä se reilu 600 rahteihin ja tulleihin.
    Tällä matikalla kysyisin, miten nuo osien hinnat suomessa hinnoitellaan, kun ei nuokaan kaupat niitä ilman katteita myy. Jos suomikauppa maksaa opaut samat kulut ja ehkäpä jonkinlaiset tukkuhinnat osista, niin katetta kyllä ihan vähän nostetaan....Kun ihan samoja Mellingin, fel-pron, sealed powerin, Cleviten ym. osia näyttäisi olevan.

    Mun näkemyksen mukaan painava stroukkisetti ja vanteet kuljetettuna 295 on aika halpa. Onhan siinä kasalla jo vähän kokoa ja painoa.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ihan sivuhuomautuksena, suomen ostot yhteensä (siis kaikki maahantuojat yhteensä), ei vielä jenkkitukuissa oikeuta mihinkään alennuksiin, suomen maahantuojat maksaa osistaan ihan saman kuin kuluttajakin, itse olen koittanut saada alennuksia joka paikasta, mutta ei vaan volyymit riitä, kun ei täällä ole mitään merkkiä paljon. Ja jos keksit jonkun tavan neuvotella jenkkitoimittajien kanssa jolla saa alennuksia, niin tervetuloa vaan neuvottelemaan...
     
    1purehell tykkää tästä.
  13. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Ei ole tietoa, mikä lopettamisessa on taustalla, mutta voihan (?) se olla että halukasta jatkajaa ei ole löytynyt ja Matille on tullut kilsat tämän osalta täyteen? (eli eläköityminen tms.).
    Tässäkin ketjussa on tuotu esiin uusia toimijoita alalle (ainakin Marjakangas), joten saahan niitä osia jatkossakin sekä kotomaasta, että tilaamalla ulkoa. Hieman ihmettelen jos esim. US Parts maksaa osistaan saman kuin peruspetteri Summitilta tilaamalla. Jos näin oikeesti on, niin vaikee on businesta tehdä.
     
  14. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Voi ne osista maksaa lähes saman kuin me muutkin mutta tän rahdin ne saa konteissa helkutin paljon halvemmalla kun tuodaan kerralla paljon. Siksi tolta Marjakankaalta oon jotain kiireetöntä ottanut ns.tilaustyönä ja on tulleet niiden kontissa vaikka kuukauden päästä. Ja halvalla ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Samanlailla on saanut täällä paikallisesta, jos ei ole kiire.
    On kyllä monissa osissa ollut ihan kohtuullinen hinta vaikka olisi kiirekin, ei konkurssiin mene kuitenkaan vaikka ei rockautosta otakaan. Tosin sähkö-osat on standard merkkisiä ja niitä en enää ikinä osta, jos valkkaamaan pääsee.
     
  16. Jos ei raaski maksaa summit/jegs/Rockauto tms. suoraa rahtia Suomeen, voihan sen paketin panna menemään Houston TX tai Paramount CA ja tulee Mikon & Petterin lähettämissä konteissa. Usein firmoilla kuten Summit on maan sisäinen rahti ilmainen (48 osavaltioon). Näin minä olen ottanut isommat määrät tai koot kuten Ilokaasupullot, vanteet, kumit, bensatankit, moottorit..... Ei ole häävin iso rahti tänne ja tulee suht rivakasti kontteja kummastakin paikasta. Mikä helpointa, ei tarvi kysellä että milloin tulee ja mistä tulee rahti ja mitä olen ymmärtänyt Hämeenlinnan päässä jutellessa, paljon on irtorahtia jokaisessa kontissa.

    Itselläni oli 13vuoden ajan 5usd/kg rahtidiili lennoista. Piti olla +150kg, joka tuli helposti täyteen parin kolmen viikon välein. Joku 200kg kamaa on jo sen verran arvokas lasti että ei paljon per tuote tule rahtia vaikka se kuulostaa pahalta 1000USD door to door rahti. Tämmöstä rahtidiiliä ei saa suomen pään Ups, Fedex, Concord.... vaan hinta pitää neuvotella siellä ja maksaa jenkkeihin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En nyt sanoisi ihan uudeksi toimijaksi.. :D
     
    1purehell ja Mija tykkäävät tästä.
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    No panic, vilkas mieli tekee ihan omia päätelmiä :) Xarperillahan se taisi olla halpa rahti stroukkisetille. Lentoyhtiö hinnoittelee kuten muutkin, eli mistä suurin rahdistuspaino saadaan, niin sitä käytetään.
     
  19. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ei nyt hernettä nenään. Ei mulla ole hajuakaan millä hinnalla jälleenmyyjät noita ostaa. Mutta sanoinkin aiemmin, että yrittäminen suomessa on tehty mahdottomaksi kulurakenteen vuoksi, ja siinä käy huonosti. Ei vaan kuluttajan kannata ostaa suomesta, ainakaan isompaa määrää tavaraa, kun se on niin helppoa ja stanasti halvempaa nykyään rapakon takaa.
     
  20. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo ei korkea verotaso ole yrittäjän vika. Mutta sama verotaso painaa myös kuluttajan ostovoimaa alas, joten harva pystyy hyvää hyvyyttään tukemaan kotimaisia kauppiaita, vaan oma talous edellä joutuu menemään. Kuluttaja voi toki hieman vaikuttaakin asiaan äänestyskäyttäytymisellään, mutta ehkä tehokkaampi ja nopeampi tapa on kuitenkin lompakolla äänestäminen. Kai se jossain kohtaa tulee korjausliike kun yritystoiminta tarpeeksi hiipuu
     
    isalmela, dart -66, xarper ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!