ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ja kannattaa tehdä suoramarkkinointikielto.
     
    Norri ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    En kyllä itekkään soittele mihinkään tuntemattomiin numeroihin takas. Jos ei jaksa laittaa viestiä että millä asialla oli, nii saa jäädä myymättä. Niin harvoin tulee edes mitään myytyä että en minä edes aina hoksaa että siellä saattanu joku ostaja olla. Sitten jos sattuukin kaks ostajaa soittelemaan jostain osasta, niin helvetistäkö minä enää seuraavana päivänä muistan kenelle piti tarkistaa takapenkin ja kenelle puskurin kunto. Viestistä näkee heti kenelle oli mitä.
     
    pas2, viikinki75, rane58 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Juurikin näin !
     
  4. Larry

    Larry Double Gearhead

    Pistän aina myyjälle tekstarin perään jos ei soittamalla saanut kiinni.
    Just äsken taas kerran tällä tyylillä tein hankinnan. Myyjä soitti takaisin kun näki että asiaa on.
     
    pas2, cdv70, kuutio ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. virta

    virta Gearhead

    Olen kanssa huomannut että vanhempi Suomalainen mies ei enää aina osaa tekstiviestiä laittaa. Ja onnistuuhan ne kaupat niinkin, mutta omasta mielestä jotkut nippelitiedot ja saapumisajankohdat ja osoitteet on helpompi viestillä laittaa vaikka ikää jo alllekirjoittaneellakin alkaa olla, sormet ja silmät toimii vielä sen verran että viestin saa aikaiseksi.


    ilman viestejäkin oon tehny 1000-2000 kpl autokauppoja joten kyllä ne jotkut soittaa ja tulee paikallekin.[/QUOTE]
     
  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Toissa iltana kävi ostajaporukka katsomassa autoani, perus saksalaista käyttökulkinetta.
    Aikansa tutkivat ja koeajoivat, lopputuloksena maininta "hinnasta pitäs kyllä vielä tinkiä".
    Totesin että hinta on se mistä ensimmäisellä tinkauskieroksella oli puhe, jos tuntuu kalliilta niin kannattaa oikeasti käydä katsomassa muita vastaavia, kun samaa mallia on kymmenkunta myynnissä tässä kylällä.

    Olivat ottaneet neuvosta vaarin ja käyneet katsomassa muita saman mallin edustajia. Katselukierros johti siihen että minun auto taisi sittenkin olla oikein hinnoiteltu, koska tulivat eilen uudestaan käymään, kaivoivat nipun seteleitä taskusta ja poistuivat paikalta tyytyväisinä auton kanssa :D
     
    Jake-85, Sounderi, Catrik ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olipa autokaupat, laitoin rouvan carinan joku hetki sitten nörttiautoon. Tänään 5-6 välillä soitti hoono soomi mies. Kysyi vaan, että toimiiko ja tiukka hinta. Meni hetki, soitti uudelleen ja kysyi, oliko sähköikkunat vai veivillä ja sanoi sitten vastauksen kuulleessaan, että selvittelee juna-aikatauluja. No kahdeksalta löin grilliin tulet ja tietysti puhelin soi, tämä hemmo soitti että kerkeää kahdeksan junaan ja on puoli kymmenen jkl:ssä. No mikäs siinä sitten.
    Ajettiin rautatieasemalle, kaveri tuli junasta, avasi etuoven, kurkisti sisälle ja sanoi, käyn automaatilla. Hetken päästä tuli takaisin löi rahat kouraan ja täytti luovarit ja sillä selvä. Lähtee kuulemma Kameruniin taksiksi se auto.
     
    Jake-85, Herje, Norri ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hieman samalla tavalla lähti appiukon hiase palmun alle lämpimään.
    Hoono soomi soitti ja kysyi osoitteen, sanoi tulevansa bussilla rahojen kanssa.
    Ei tingannut hinnasta, kuten suomalaiset ostajaehdokkaat. Tekivät paperit kuntoon. Pyysi ottamaan kilvet pois.Hiase oli liikenteestäpoistossa, ilman vakuutuksia siis. Ostaja sanoi, ettei niitä tarvita siellä minne se on menossa. Ja lähti ajamalla Helsinkiin.... ilman kilpiä ja liikenteestäpoistettuna...
     
    Jake-85, Jori85, toyopet ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ne on vähän rohkeampaa sorttia, kuin Suomalaiset.

    Toisaalta tullessaan pysäytetyksi jepet on varmaan mielummin puuttumatta asiaan, koska siinä menis koko lopputyövuoro ja paperityöt päälle.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Mä olen kuolannut yhtä määrättyä Indian prätkää Vantaan Bike Worldissa.
    Olin sonnustautunut hellevaatteisiin,eli hippipaitaan,Peace merkki kaulassa ja Machu Pichu kassi tottakai mukana.
    Olin taas sitä tarkastelemassa ja myyjä tuli paikalle.
    Selitin heti alkuun että olen enemmänkin jenkkirautamiehiä,mutta tämä Indian kyllä mua kiinnostaa.
    En varmasti vaikuttanut perinteiseltä jenkki jees äijältä,saatikka motoristilta.
    Jotenkin tuli vaikutelma,että myyjä epäili ikämies hipin saaneen lämpöhalvauksen,ja vahingossa eksyneen myymälään sekoilemaan.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No lähipiiristä lähti kaksi muutakin autoa samanlailla. Isän 91 corolla, minun poika laittoi ilmoituksen la iltana puoli kymmenen, 10minuutin päästä oli varattu ja oli kuulemma sen ekan puhelun aikaan jo koputtanut. Se lähti eilen aamuna Afrikkaa kohti.
    Illalla käytiin äidin luona ja oli puhetta näistä kahdesta myydystä, äiti kysyi, että voisiko senkin corollan laittaa (2005 e12) nettiautoon. Laitoin puhelimella siinä pihassa heti kuvien oton perään ja en ehtinyt laittaa puhelinta taskuun, kun soitto tuli. Sama Franklin, joka isän corollan osti, soitti, että hän tulee tiistaina, anna tilinumero niin maksaa samantien. Sanoin, että käteismaksu, kun haet, on sinulle varattu. No ok. Hetken päästä soitti, että tuleekin tänään, käykö, maksu käteisellä paikan päällä. Ja näin tapahtui, auto lähti 10 min sitten.
    Ekan puhelun aikana kolme tekstiviestiä, ei hirveästi tarvitse tinkiä näiden kanssa.

    Varmaan tämä Jyväskylän läheisyys myös vaikuttaa, kun tulevat junalla ja ajavat sitten auton pois. Ehkä Pihtiputaalta ei niin helpolla saa kauppoja, tai jostain Kinnulasta.
     
    Jake-85 ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. multsi

    multsi 2nd gear

    Se mikä itseä noissa harmittaa on se, että koitappa ostaa omaan käyttöön vaikka hyväkuntoista carinaa, avea tai corollaa, niin se on yhtä nopeuskisaa mustia vastaan. Jos sellaista tekee mieli, niin nettiauton hakuagentin pitää olla kunnossa ja kun potentiaalinen yksilö tulee vastaan, niin siinä ei auta muu kuin lähteä siltä istumalta katsomaan jos olet päässyt nopeiten linjalta lävitse.
     
    Jake-85 tykkää tästä.
  13. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Sama ilmiö havaittavissa Facen Marketplacella (Joka on muuten huonoin myyntipaikka "ikinä", hakuehdot toimii miten sattuu. Ehdotetut myyntikohteet ilman hakuehtoja ovat selkeästi käyttäjän profiloinnin perusteella valittu. )

    Jonkin verran myynyt siellä työkaluja. Useinmiten ensimmäiset 10 yhteydenottoa ovat ei äidinkielenä suomea puhuvilta. Niihin on aivan turha vastata. Yrittävät vaan ostaa kaikkea mitä voisi kait myydä eteenpäin, halvalla tietenkin. Välillä tulee viestejä jopa arabialaisilla aakkosilla kirjoitettuna :rotfl:
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Itse ostan ja myyn nykyään oikeastaan kaikki (kotimaiset /pohjoismaiset kaupat) Facen palstoilla. Mopar Crew Finland, Racetori, Mopar Köp / Sälj _Sverige. Kauppaa käydään oikeilla nimillä eikä millään nimimerkeillä ja kauppa käy kuin siimaa.
     
    Muokattu: 30.6.2020
    63S88 ja Herje tykkäävät tästä.
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuossa facebookin marketplacessa on semmoinen ongelma, että haku ensinnäkin antaa semmoista, mitä ei ole haettu, jostain syystä. Laitat chevrolet hakuun ja tuloksena on nissan.
    No toisekseen se rajautuu 200km säteelle.
    Isäukolla ei ole mitään aluerajausta mutta minulla on, eikä saa pois päältä. TOki rajauksen keskipistettä voi siirtää mutta aina hakee vaan siltä alueelta. Ja hakee sitten mitä hakee.
     
    exchevelle tykkää tästä.
  16. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kyllä, juurikin noin se on. Kaupankäynti on siirtynyt Facen ryhmiin. Tarkoitin omassa kommentissani nimenomaan yleistä Marketplacea joka ei ole toimiva alusta.
     
  17. Mää oon pannu autot yleisille palstoille myytäväksi. Hinta jonka olen ilmoittanut ja alleviivannut että "myyn vain kyseisellä hinnalla" on ollut hyvä homma.
    Kaikki autot mennyt kaupan ja ostajat ovat kysyneet tilinumeroa minne voi suorittaa maksun. Ehkä näissä meikäläisen käyttämissä junttimyyntipalstoillakin homma jotenkin vielä toimii?? ei tietenkään niin hyvin kuin facebookissa ja siellä kuulemma on vielä erikseen ns. "suljettuja ryhmiä" joissa on vain sitä oikeaa, valikoitua ,"tosiostaja" - porukkaa.

    a
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    "Kuulemma" -juttujen ja disinformaation jakaminen johtuu yleensä tahattomuudesta, tietämättämyydestä tai tahallisuudesta (ilkeydestä).

    Vaikea sanoa, mikä edelliseen on motivaationa. Tuskinpa kuitenkaan ilkeys.

    p
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ne on ne omituiset myyjät, jotka ujuttaa sen Nissanin myynti-ilmoitukseen hakusana -tunnisteeksi myös Chevrolet. Millä laitteella ja käyttöjärjestelmällä käytät Marketplacea? Itselläni kyllä toimii aluerajaus ongelmitta ja noiden ilmoitusten loppuessa on väliotsikko "Tuloksia hakusi ulkopuolelta".
     
    Muokattu: 30.6.2020
  20. virta

    virta Gearhead

    Kyllä tuo marketplace aika raakileelta vaikuttaa itse en jostakin syystä näy hintaa vaan jää vain osittain näkymään.
    Välillä tuntuu melko pitkälle pussihousujen valtaamalla paikalta.
    Myydessä voi olla hyväkin kun hakuhintojen vertailu on hankalaa, tulee vastaan tulee mitä tulee.
    Kasvussa on kuitenkin markwtplacen osuus ja muun kuin suomenkielisten suosima.
     

Kerro tästä muillekin!