Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Myös Corsairin potkuri on vierestä katsottuna vaikuttava
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Lapsuuden suosikki oli F4U Vought Corsair. Koristi koulun vihkoja teknisine tietoineen, monasti.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    F4U Corsair oli niitä ensimmäisiä jotka oli suunniteltu rajuun tukialus käyttöön.
    Siitä johtuu tuo siiven malli,jotta kestää kovia laskuja.Telineen sijoitus oli myös tässä pisteessä.
    Hornet samaa tavaraa,että kestää iskuja.Saas nähdä minkä himmelin herrat valitsee.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eikös se mennyt niin että haluttiin nopea tukialuskone, jolla laskunopeus olisi kuitenkin siedetävä? Tästä seurasi leveä hyvänostoinen siipi, joka tarvitsi kovaan nopeuteen voimaa. Voiman tarpeesta seurasi sitten moottorivalinta ja iso potkuri. Iso potkuri taas pitää olla korkealla ettei se osu kanteen huonolla laskukulmalla. Tuolla siiven muodolla saatiin aikaan lyhyt teline, joka kesti niitä iskuja? Itse Siiven kestävyys ei niinkään ollut ongelma, jota yritettiin ratkoa, vaikka toki tuo muoto parantaa sitäkin.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Kyllä,jäykkä rakenne ja voimalla runttasi eteenpäin ja kovaa.
     
  6. daavid-son

    daavid-son Gearhead

  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Baa Baa Black Sheep- sarjaa tuli seurattua pienenä. Mikä olikaan suomeksi? Siinä mylläsivät F4U Corsaireilla.
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Yksi suomennoshelmi, eli Raikulipojat lennossa.
     
  9. hmr66

    hmr66 Gearhead

  10. max

    max Double Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Onneksi siihen aikaan pääosa väestöstä arvosti isänmaataan. En tiedä miten olisi jos nyt olisimme samassa tilanteessa. Kädet kyynärpäitä myöden ristiin ettei koskaan enää jouduttaisi vastaavaan tilanteeseen.
     
    rane58, dart -66 ja max tykkäävät tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Niinkuin on nyt nähty,niin nykymaailmassa voi näköjään äkisti tapahtua mitä vaan.
    Putin on aivan yhtä dorka jätkä kuin Trump.Näiden hulluus ilmenee ainostaan hieman eri tavoin.
    Tässä valossa on paikallaan,että nyt kovasti taas hankitaan uutta lennokkikalustoa.
    Juu,tiedetään että ei ne uudet vaikkapa Super Hornetit ryssää paljon pidättele jos ne sieltä väellä ja voimalla tunkee.
    Putin on vaan sen sortin jätkä,että se arvostaa sotilaallista voimaa,ja tällainen uusi hävittäjäkalusto on sille jonkinlainen este että ei rupea ihan heti mitään vaatimaan.
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kyllä pidättelee. Tekniikassa ja Taloudessa oli nyt kesäkuussa keskiaukeman "graafissa" vertailua. Ryssällä hävittäjiä 1964, EU-mailla 2066. Erikoiskoneita (ELSO?) vastaavasti 127 ja 246. Tankkereita samoin 19 ja 62. Taistelukoptereita 1846 ja 3525. Lisäksi tahto, tekniikka- ja koulutusylivoima on Vapaan Euroopan puolella. Syvä iskumme on, viha voittamaton.
     
    rane58 tykkää tästä.
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Euroopan pystyy kyllä ilmateitse tuhoamaan mutta valloittaminen vaatii maasotaa. Venäjälle Eurooppaan tulo olisi hyökkäyssotaa ja eurooppalaisille (siis suurimmalle osalle, ei tietenkään kumiveneillä tulleille) se olisi kodinpuolustusta. Maasodassa oltaisiin taas tilanteessa että huolto ratkaisee etenemisen nopeuden ja huollon haavoittaminen onnistuu joskus melko pienilläkin voimavaroilla.
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    Hah,salli mun nauraa!!
    Muisteles mikä oli meininki vuonna 1939-40.
    Ootko oikeasti sitä mieltä että esim.sammakonsyöjät olisivat noista päivistä oikeasti miehistyneet?!
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Sitä en osaa sanoa mutta onhan siellä miespuolinen väestö vaihtunut joltain osin beduiineihin ja muihin suuriin "soturi"kansoihin.
     
    tito tykkää tästä.
  17. hmr66

    hmr66 Gearhead



    piti kooklata....
     
    rane58 ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Lehmä pitää silmällä Focken huoltoa Ranskassa 1942

    [​IMG]
     
    rane58, kerkko ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Larry

    Larry Double Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  20. Kun ei täällä taida olla erityistä ketjua lentokonetekniikalle, niin lainataas tätä. IS:ssä on erinomainen juttu, miksi lentokone lentää ja miten siipi toimii. No jutussa on myös pari hienoa lentsikkakuvaakin:

    [​IMG]
    Siellä se pysyi! Orville Wright lensi Flyer-konetta Fort Myerin sotilastukikohdassa Virginiassa syyskuussa 1908. Kuva: US Army / Wikimedia Commons

    [​IMG]
    Näin murtuu äänivalli. Yhdysvaltain F/A-18C Hornet -hävittäjä kuvattiin lentotukialus Carl Vinsonin kannelta vuonna 2011. Näyttävä kuva sokkiaallosta syntyy, kun alipaine saa ilman kosteuden tiivistymään vesipisaroiksi. Kuva: MC3 Travis K. Mendoza / US Navy Photo

    Ja niihin siipiteoria kuviin..Itselle on noi pari enisimmäistä teoriaa tuttuja jo parin vuosikymmen takaa, mutta toi viimeinen yhdistelmäteoria oli ihan uusi minulle:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!