TH350 turbiinin etäisyys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kime2, 1.6.2018.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Paljonko pitäis olla turbiinin ja vetolevyn välissä turbiinilla välystä vetolevyyn nähden ennen pulttien kiristystä?
    Liikaa jos on niin turbiini tulee öljypumpusta ulos ja jos liian tiukka painaa öljypumpun rikki,mut mikä on sopiva?
    Rakennus-sarjasta kun on kyse niin ei viitsi ihan vaan mutulla mennä...
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Bop vs chevy askiin mullakin on adapterilevy 3mm kamasta ja normaali rikka on 2mm ni se on vähän väljä siellä välissä että kaiketi ~2mm välys riittää mutta se että mikä ois maksimivälys ni siihen en osaa sanoa. Kyllähän siinä varmaan reilu 10mm on se ö.pumpun hahlo mutta kaiketi kannattaa liki "tiukkaa" shimmata mutta kummiskin se milli/kaks välystä? En tiiä oliko tästä mitään apua mutta kirjotinpahan kummiski :D
     
    kime2 tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Selvennyksenä siis että ton adapterilevyn kanssa laitetaan normi rikat sinne vetolevyn ja turbiinin väliin.
     
    kime2 tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei oo fakta, mutta kyl mun muistaakseni se hölppä saa olla useemmankin millin. Ainakin enemmän ku 2.
     
  5. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Esim. Hughesin asennusohjeessa on annettu vaihteluväli 3 - 5 mm. Yleinen mielipide jenkkipalstoilla tuntuu olevan että varttituuma olis maksimi suositeltava.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 3-5mm on se johon ne pyritään tekemään. Jos koneessa on paljon ähkyä niin turbaanoksen pituus muuttuu jopa sentin verran siellä välissä varsinkin isot yli 11" limput. Sen takia ei mitään prikkoja vaan vetolevyyn suoraan kiinni. Ja myös sen takia ei prikkoja kun turbiinin pilotin pitää ylettyä kampuraan jotta se pysyy keskellä.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu ei se prikkahomma hyvä ole mutta tommosen vakiolaiskan 307skan perässä meni hyvin kun oli pakko saada chevyn aski siihen siksi aikaa kun sai fiksattua ton 200-r4sen askin. Oli mulla pari kesää kiinni ja nou roplems :D
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus ihmettelin kun yhdes kisavehjekses meni koko ajan öölipumpun hela ja rattaat paskaks. Vaihdoin uudet vissiin 3 kertaan ja turbiini tsekattiin että kaula on taatusti suorassa ennenkuin menin kattomaan keksintöä. Koneen ja plootan välissä oli 8mm alumiinilevy ja turbiini otettu prikkojen kanssa looraan päin vastaava määrä. Se pilotti ei enää osunu kampuraan ja ukot ajo silti pää jäässä kisaa. Kysyin että eikös muka rupee tärisemään yhtään niin kuulemma 5000 jenkan jälkeen alkaa hirvee tärinä ja kone jenkas 9donan verran. Turbiiniin pilottia vaan jatkettiin ja murheet loppu siihen. Eikä tää ole ainoa taappaus.
     
    kime2 tykkää tästä.
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Kiitoksia hyvistä neuvoista!
    Tuossa omassani välystä oli nyt mitatessa 6,5mm-7mm.
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Niin,kannattaisko tuota välystä hiukan prikoilla pienentää?
     
  11. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Mitäs jos välystä on liikaa? Ettei turbiini enään meekkään "pohjaan" asti? Jos puhutaan esim jopa 10mm raosta turbiinin js vetolevyn välissä?

    Tarkkaa rakoa en mitannut..
     
  12. vwg4

    vwg4 1st gear

    Lainaan vanhaa topiccia.
    Jos tuota välystä ei vetolevy-turbiini välissä saa prikoilla shimmata, kuinka tuo välys säädetään?

    Shimmit kampiakselin ja vetolevyn väliin?

    (plug&pray, LR4&TH350c)
     
  13. 383

    383 Gearhead

  14. vwg4

    vwg4 1st gear

  15. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Itse painin saman aiheen kanssa pari päivää sitten, ja löysin tiedon että 0,125 - 0,1875' olis aikalailla toleranssi. Puhutaan siis juurikin 3-5mm etäisyyksistä. Omassa karkasi aika kauas, 0,402' eli yli sentin. Shimmailuhommiksi meni.
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Onneksi törmäsin tähän topicciin. Mulla siis tuli Caddyn jaolla oleva TH400 kiinni chevyyn adapterilevyllä. Setissä oli mukana prikat jotka laitoin juurikin vetolevyn ja turbiinin väliin. Nyt aloin tuota pilottihommaa miettimään. Ohjeessa sanotaan: "laita spaceri jokaisen turbiinipultin ja vetolevyn väliin". Eli teinkö sitten kuitenkin väärin?
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "laita spaceri jokaisen turbiinipultin ja vetolevyn väliin" :D:D googlekääntäjän kukkasia.... kyllä sulla oikein on.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Itse asiassa ihan oma käännös :D "use a spacer between each converter bolt and the fleplate"
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eli vielä jää pikkuisen epäselväksi... kummalle puolelle vetolevyä?? Pultin kannan alle vai flexin ja turbiinin väliin:p:D
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos nyt oletetaan että se välilevy koneen ja laatikon välissä kasvattaa etäisyyttä niin!!!!! Prikat vetolevyn ja turpiinin väliin jolloin turbiinin etäisyys laatikkoon pienenee . Ilmeisesti ne prikat on saman paksuisia kun se välilaippakin!!!!!
     

Kerro tästä muillekin!