2020 drag race kausi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 1.1.2020.

  1. pile

    pile Gearhead

    Millä laskukaavalla tää yhtälö olis toimivampi kuin kauhava jossa jo käytännössä valmis rata. Kyllähän motoparkkiin ku raijataan vehkeet ees taas syö jo lähes kympän rahnaa ja se radan kuntoon saattaminen vie huomattavasti enemmän rahaa kun nyt jo kunnossa oleva kauhava. Nyt vaan kaikki ajajat ,oikeasti kaivamaan kuvetta ja piretään kunnon karkelot Kauhavalla.
     
  2. pile

    pile Gearhead

    Supo , ”taitaa” sana ei ole ehdoton ei. Totuuhan on että kukaan sitä ei tierä missä ajetaan 10 v päästä. Pää asia että ajetaan. Lopetetaan se saatanan itkeminen ja ollaan miehiä ja ilmoittaudutaan kisoihin Joukolla. ( jouko ei oo meidän hevoonen) Saadaan kunnon skapat vielä tälle kesää aikaan.
     
    jknR ja Pönä-75 tykkäävät tästä.
  3. josu

    josu Gearhead

    Työ ketkä ootte kalliiden osallistumismaksujen puolella kusette omille jaloille, ei tule 100 osallistujaa=ette pääse itekkään ajamaan.
    Oiskohan tuohon jotain helppoa ratkaisua?
     
    Araldite73 ja superbird tykkäävät tästä.
  4. pile

    pile Gearhead

    Ei täs olla minkää muun puolella kuin sen että oikeasti päästääs ajamaan fakta on vaan se nyt että se kisoihin kulutettu rahamäärä pitää löytyä kisaajilta + yleisöltä. Kattojärjestöllä ei ole rahaa nyt että vois avustaa kisojen järjestämisessä . Päät pois pensaasta sanon mä.
     
  5. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jos savoon tekee 200m on kustannus jotain, en tiedä mitä. Onko jonkun yrityksen sähköpostiin kolahtanu kattojärjestöltä yhteistyötarjousta esim niitten romujen siirtoon kustannuspuolelta, ei ainakaan mulle.Jos finaali olis Motoparkissa ei niitä romuja tarttis kerralla siirtää kauhavalle ehkä, en osaa sanoa Tässä oli se ajatus että ehkäpä motoparkkiin tulis enemmän osallistujia!No kyllä kai Rölli ja kumppanit on miettineet mikä fiksuinta ja muut vaihtoehdot.Mut joo, toivotaan että kisat saa porukan kasaan siis 100 teamia.
     
  6. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Sulla nysse auto kunnossa,ootko ilmottautunu jo?
     
  7. pinola

    pinola Gearhead

    Itse näen asian niin ettei tässä kukaan ole ”kalliiden osallistumismaksujen” puolella. 400€ on kaikkien mielestä liikaa, ei siitä ole epäilystäkään.
    Tiedän tasan tarkkaan että tahtotila fyyrassa on nimenomaan laskea osallistumismaksuja kuin nostaa ja saada ne pysyvästi alemmas. Tästä kaudesta oli vielä keväällä ”paperilla” tulossa paras mitä mä oon nähnyt, paljon satsauksia ja hyviä juttuja mitkä ois kyllä näkynyt kilpailijoille vaan kaikkihan ne meni kerralla vituiksi.

    Nyt on kyseessä on täysin erityistilanne ja olisi todella tärkeää että saataisi loppukesän / syksyn kisoihin hyvä meininki, isot kaaviot, ihmisiä katsomoon ja kumi palamaan.

    Täällä on paljon ja aiheestakin kyselty yhteistyökumppaneiden ja maksajien perään, itsekin jonkinverran eri neuvotteluissa mukana olleena voin sanoa ettei ole helppoa. Miettikää kuinka helppoa se sitten on jos tälläkaudella ei ajeta ollenkaan kun ei saada edes 100 osallistujaa täyteen kun neuvotellaan ensikauden sopimuksista. Se tarkoittaa aivan varmasti sitä että niitä neuvotteluita ei tarvitse edes käydä ja kaikki mitä tarvitaan ( jos edes tarvitaan ) ostetaan listahinnalla ja se jos mikä näkyy niissä kilpailumaksuissa.

    Se on varmasti hyvin tiedossa fyyrallakin että muutostarpeita on ja radikaalejakin uusia ajattelumalleja tarvitaan jotta laji saadaan taas nosteeseen, mutta jos me ei saada tätä kautta kunnialla pakettiin on lähtökohdat kauteen 2021 erittäin huonot. Voi jokainen miettiä miten ja kuka kusee omille kintuilleen.

    Se on taas eri kysymys, tarvitaanko Suomessa ylipäätään enää ollenkaan tämäntasoista dragracingia vai siirtyykö laji kokonaan noprep ja katuhommiin, se nähtäneen tässä samalla.
     
    chevy 2, Mikkis, Araldite73 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    En eikä ollu tarkotuskaan. Rumbleri Kiikala, Hyvinkää ja Motopark oli kaavailtu jo talvella sekä Malmin tapahtumat. Ei siis Kauhava. Toinen auto tulee.
     
  9. josu

    josu Gearhead

    Pinola
    Arvostan kovasti sitä mitä teet lajin eteen, siitä ei epäilystäkään.
    Puhun nyt monen streetri ja muun kuskin puolesta minkä takia äänestävät jaloillaan, hintaa joka on noussut koko ajan ylöspäin. Tämä sattuu monen lompakkoon kovasti ja jättävät kisoihin tulematta.
    Kerron mielipiteeni rajulla tavalla. Asioihin pitäisi puuttua nopeammin ja täsmällisemmin ja tehdä muutoksia nopeasti. Kuten yritysmaailmassa hyvät pomot tekee. En halua heittää kapuloita rattaisiin vaan kerron mikä on tilanne kentällä.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  10. pinola

    pinola Gearhead

    Kustannus on siinä tapauksessa tarvikkeiden osalta aika tasan puolet vähemmän. Mutta se säästö ei kata kuljetuksia ja kaikkea muuta. Kuljetettavaa on: 2kpl 40 jalkaista konttia ja sitten traktori, mönkkärit ym pyörilläkulkevat tulee siihen päälle Kauhava - Motopark - Kauhava. Näistä saa kyllä tarjouksen laittaa enskautta koskien ilman muuta, yleensä talvella on tarjoukset kyselty mutta ei oo hoksattu sulle laittaa.
     
    Muokattu: 8.7.2020
  11. atobee

    atobee Gearhead

    Täksi kesäksi paljon uusia luokkia, sen jenkkisarjan tyylinen pro modeilla ja rengankoollla pelaaminen vois vetää yleisöä radanvarteen. Pauketta ja pärinää, bändit taustalle. Back to 90 luku.
     
  12. pinola

    pinola Gearhead

    Kyllä ja ymmärrän senkin puolen, toin vain sen toisenkin puolen asiasta esille.

    Asia on hankala, jos ei ole paljoa kilpailijoita ja yleisöä, ei meillä ole myöskään paljoakaan tarjottavaa yhteistyökumppaneille jotka touhua voisivat rahoittaa. Ensimmäisenä kuitenkin kysytään kuinka paljon porukkaa käy ajamassa, kuinka paljon yleisössä ja kuinka paljon ollaan näkyvillä somessa ym eli mikä on se kokonaisnäkyvyys mitä voidaan tarjota. Se on aika sama minkälainen myyntikaveri siinä ois myymässä, jos nuo asiat ei ole kunnossa niin on turha odottaa muutakuin pikkusummia jotka äkkiä kääntyvät plus miinus nolla arvoiseksi kun vaaditut mainokset ja näkyvyydet heille toteutetaan. Myös kisojen tekeminen on kallistunut ja kallistuu kokoajan. Se resepti millä tuote saadaan kuntoon tarvitsee molempia osapuolia, järjestäjiä ja ennenkaikkea kilpailijoita.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Täältä on 100% osallistuminen eli olemme omalta osalta mukana eli olemmeko miehiä?Se on vaan tosiasia että tuo Korona toi niin kovan mausteen hommaan että se voi lopettaa monen homman vielä Suomessa jos varsinkin 2 aalto tulee.
     
    chevy 2 ja pile tykkäävät tästä.
  14. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Tarkoitin Anssi että niihin siirtokustannuksiin apuja esim polttoaineisiin, päivärahoihin ym. Hyvä näkyvyys livestreamissa ja radanvarrella voisi houkutella tämmösenä aikana firmoja mukaan kuluihin.
     
  15. pile

    pile Gearhead

    kyllä. Sille koronan toiselle aallolle jos sellainen tulee ei vielä kukaan pysty sanomaan mitä se vaikuttaa. Mielstäni se ei silti saa vaikuttaa tään hetkiseen elämään. Eletään tilanteen mukaan.
     
  16. pile

    pile Gearhead

    Onhan tuo nyt nähty motopark oikein pursuaa katsojia. Mielstäni nyt kannattaa katsoa vain ja ainoastaan Kauhavan suuntaan , ei kuluteta sitä energiaa muualle vaan keskitytään nyt olennaiseen ja käytetään ne vähät varat keskitetysti nyt.
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Olisiko vaan sellainen juttu että on myönnettävä että yksi aikakausi on käsitelty ja katse suunnattava tulevaisuuteen!Nyt on unohtunut Suomalainen kiihdytysurheilu eli on ammuttu kovalla kädellä EDRS systeemiin jne ja unohdettu suomalaiskalusto/kuskit mikä meillä täällä on ja ennen kaikkea katuautoilijat joissa se potentiaali on!Sitten se tosia asia että Maksava Asiakas on oikeassa eli ei mitään väitteitä että kustu muroihin sillä saadaan vain maksava asiakas muualle!Ps.Fakta homma on se että se kilpuri ei vaadi siellä tallissa pukkien päällä mitään mutta järjestävä taho loppuu toimimasta kun ei pysty järjestämään tapahtumia mihin maksavat asiakkaat tulevat mielellään ajamaan ja viihtymään tapahtumisista!
     
    kuula, atobee, Herje ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Vähän vaikuttaa siltä että tää SM-kisa höpötys loppuu kokonaan. Kauhava sitä tätä, minä ajan vaikka 2.000 km että pääsen. Jos tilanne oikeesti on että 30 ilmoittautujaa. Viime vuonnakin kävin kattomassa kerran SM-osakilpailua ja kalustoa oli todella huonosti. Jotenkin jäi fiilis että ei kata näkeminen edes sisäänpääsymaksua. Nooh olihan se tuki jollekin 6:lle autolle jotka ajeli rataa. +( junnu dragsterit joita oli 20kpl tms). Tän vuoden SM-kattomiset on kuitenkin omalta osalta taputeltu, katotaan ensi vuonna onko kiinnostavia/riittävästi osallistujia. Vähän meinasin että Malmille oisin menny kattomaan mutta peruttu? Vesivehmaalla on syksyllä jotain jos sitä ei peruta. Huomannu nää kuskit että suomessa homma ei pelaa ja näköjään vissiin ajelee nyt sitten Tierpissä ja muualla maassa.

    Toivottavasti ne kuskit jotka ois muuten ajannu SM-ssä tule vaikka testailemaan autojaan Vesivehmaalle, voihan sielläkin ajaa suht kovaa...

    https://www.dragracing.eu/event_details.asp?c=y&id=537
    Osallistua melkein joka "auto" luokassa 1-2, parempi katella joskus myöhemmin..... ei noilla osallistujilla oo mitään katottavaa, tai noh ois sinne Arnover ilmoittautunnu mutta liian vähän.

    PS. saisko FHRA selvästi omalle sivulle tapahtumat mitkä on ja mitkä ei?
    https://www.fhra.fi/tapahtumat/ Malmi 2 ja 3? molemmat peruttu vai?
     
  19. skide

    skide Gearhead

  20. Luepa supo vielä kerran kun kirjoitin että 400e välimallinkisasta on liikaa. Minä tuin jo FHRA toimintaa kun maksoin 300e yhdstä treenipäivästä. Eikö se riitä? Ei kiinnosta 2-3auton ryhmät ja 400e maksu. Voin toki ostaa lipun ja käydä pällistelemässä kisoja, mutta 400e on vain liikaa.


    Tiedän että kulut ovat kovat, sen on Pinola moneen kertaan meille sanonut ja minä uskon kaiken sen. Eikä se rata sinne valmistu kisakuntoon ilman kovaa työtä, sekin on selvää. Nyt vain on semmonen homma että tuo hinta 400e ei toimi aktivaattorina , jos meinataan saada tiimit, kisaajat tienpäälle kohti Kauhavaa. Katsojat tulee kyllä sitten perässä, mutta eikös tässä tilanteessa olisi tärkein saada kustannukset peittoon ilm.maksuilla ja kun niitä on tarpeeksi paljon määrällisesti, siitä se tulee. Rautalankamatematiikkaa.

    Kirjoitin että nytkin olisi ilm.lista toisenlainen jos ilm.maksu olisi 220-250e tms.
    Niin ja ne Juniorit maksaa saman maksun kuin kaikki muutkin !, Junnujen kisaamisen maksaa vanhemmat aivan kuten mekin aikuisina maksamme oman kisaamisen. Tai sitten niillä junnuilla maksaa ilm.maksut ne sponsorit, vai onko niilläkin kummelit tyyliin maksaneet itse että saavat laittaa tarrat kylkiin?

    Jos jollain pitää olla edullisemmat hinnat on ne kertalisenssikatuautokuskit, jotta ne saadaan takaisin kunnon pitäville radoille.

    Aulis
     
    Araldite73 ja Vermilion tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!