True Street Challenge?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 4.10.2018.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ja tällä SM-kisojen asialla/mielipidepurnauksella oli tekemistä WCSC-kisoissa ajettavien luokkien kanssa mikä?
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    WCSC kausi takana,tälläkin uudella luokalla eka vuosi ja vaikka osallistujia oli alle 10 koko kautena,ajaneiden mielipide ilmeisesti hyvä,ainakaan en kuullut ajaneilta mitään purnausta.

    Sitten pakko tähän laittaa seikka mikä hienoa tavallaan kilpailun kannalta,se että Seinäjoella voiton vei TunnelRam koneinen El Camino 295-50 kokoisella renkaalla,nippa nappa sen ennakkopelätyn Kuplan nenän edestä niukasti,niin Kauhavan finaali kisassa paalulle rynnisti V8 Taunus 235-60 kokoisella renkaalla!!
    El Camino Kauhavalla sijalla 4 lajitteluissa ennenkuin kisan keskeytti sade.Kupla tais olla sijalla 2 ja sijalla 3 oli Koivu Firebirdillä.

    Eli todella isoa paikkojen vaihtoa pitkin kautta,ei selkeetä ennakko voittajaa koko kaudella.
    Nyt vaan lisää uskalikkoja mukaan,siellä oikeasti pärjää miedolla tekniikalla,heads up ja vipassa kisassa oli jopa uusi kuski Koivu kokeilemassa 70-73 mallisella Firebirdillä.

    Sitten semmoinen seikka mikä on ilmeisesti aiheuttanut spukulaatiota Esson pöydässä,asia mistä puhutaan niinkuin se olisi "jumalasta seuraava must-osa" ,ilman sitä turha mennä,kovilla jätkillä siellä on semmoiset,ne on niitä metsästäny jota ilman et pärjää....
    Luku mikä yksistään ei oikeasti kerro lopullista totuutta,se on se Treadwear luku.
    Nyt selkeydeksi että kun säännöissä sanotaan että minimi 300,niin luullaan että pitää olla se liki 300 että pärjää..

    Ei ei ei...Paalulle ajanut Taunus ajoi 235-60-15 kokoisilla,TW-luku 520.

    Kuski on treenannut ja hionut lähtötekniikkaa,on kysellyt ja selvittänyt mitä ja miten alustaa kannattaa hiukan muuttaa ja kokeillut asioita.Tulosta tulee.


    Onnittelut Cup Kärkikolmikolle Iivonen(230pistettä),Salo(192pistettä) ja Raine(114pistettä).
    Iivonen ja Salo osallsitui 3.kisaan ja Raine vaan 2,siksi siinä kohdassa eroa mutta veikkaan että ens kaudelle Rainekin kiertää useampia kisoja..

    Vielä kun saadaan kaikki ajamaan koko sarja niin kisaaminen paranee ja uskon että mukaan tulee uusiakin.
    Koko kauden kiertäminen ei rahallisesti ole mikään suuri ponnistus,kisat 1 päiväsiä,välimatkat ei mitenkään suuria(Suomi on pieni maa),ja Esim Outlaw Streetin potin vei Järvistö,kun osallistui ainoana kaikkiin kisoihin!Sitkeys palkittiin.
    Osallistumismaksut kympeissä,ei tartte ostaa erikseen renkaita mitä vaihdella,muutama työkalu,kypärä ja asialliset vyöt niin homma selvillä.
    Helppoa eikö vaan,ja sillä samalla harraste vehkeellä millä saatat kulkeä töihinkin..

    Pitääkin mennä tekemään luvatut projektit itsekkin loppuun,niin saisi oman auton vihdoin valmiiksi niin pääsen mukaan TS-kahinoihin!
    Tulee luvattua itsensä niin moneen soppaan että omat hommat jää jälkeen :rotfl:
     
    MadMike ja Herje tykkäävät tästä.
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin tulee vitusti muuta murhetta, itseä on puhuttanut yhden päivän "kisat" nykyään enemmän esim jää aikaa muullekkin jos sitä on... eikä perkele ole kun on talli ja kämppämuutot ja ulkomaanajot, ennen oli ulkomaan kisareissut ja ne yleensä venyi vähän pidemmiksi kuin viikonlopuiksi. Kotiin sitten päästyään huomasi että kaikki sillä rintamalla taas vaiheessa. Rekan oven kun suljen ja lähden töihin samalla lailla se "arki" jää taakseen mitä pakoili racingkiin silloin kun oli 9/5 duuneissa...
     
    Muokattu: 20.8.2019
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tähän on pakko kompata ettei enään T/Fn silleen kiinnosta kun ajetaan 1000 jalkaa, ja ainakin Alastaron 1320 kohdalla oli kiva istua...
    Harmi vaan että no more siellä vaikka nyt liki olenkin romuineni mutta ohan tuossa tuota suoraa ympäristöllä jossa saa huudattaa Jehovien yms rienaksi ihan omaksi iloksi ja kyläyhteisön paheksunnaksi. Yleisöä kun en kaipaa enkä selkääntaputtelijoita. Duunikin on ollut heitellä yleisöä ( ja selkääntaputtelijoita ) helvettiin...ja on joskus edelleen.
     
    Muokattu: 20.8.2019
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tää kuullosti liian hyvälle omaan korvaan.. 1n päivän sudittelut (Suomi muuten ei ole pieni maa...jos aika on kortilla kuten se itsellä on, Manner Euroopan mittainen...) ja WCSCn paikat on omalta tallillta nyt todella liki, eli joo olen böndeläinen jatkossa vahvasti.

    Vielä kun tonsku78 lykkäisi Novan viivalle 225 tilsoilla kuten sillä joskus rienattiin 80 luvulla... Nythän kampe on laukannut huomattavasti lujempaa kuin silloin mutta samassa suhteessa muutkin edistynyt.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ne jotka on kisa/kilpatouhuissa ollut mukana osaa arvostaa kantaasi... Terv (1977)1983-2009 USAsta Venäjään ja kaikkea siltä väliltä...maalla ja merellä.
    Ei mua kiinnosta pätkääkään enään kenttä-olosuhteissa ruuvvailla juurikaan mitään. Siksi lähin moottoriratakin on 5 minsan ajomatkan päässä kun oikeen aletaan työntämään...
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ennemmin ja myöhemmin tässä näin käy.. ihan kuten venepuolella Poker Run osallistujat höpisevät ajavansa kilpaa kun se prioriteetti on pielessä jo alkujaan...

    Jos mä haluan katsella nopeita reaktioita tai kisata niissä meen katsomaan nyrkkeilyä... ja eritoten naisnyrkkeilyä (toki en tiedä pääsisinkö transgenderinä edes kehään). Tähän asti yleensä naisten noustessa kehään jengi on lähtenyt kahville Vaikka sekin trendi on muuttumassa rajusti...(luetaan vesittymässä)...samaa ei soisi Drag Racingille vaikka ikävä kyllä näyttää sille.
    Hankoon tultiin katsomaan kun D luokka mitteli herruudesta täydet 1320 jalkaa, muuta ei edes harkittu. Fun factory oli sitten eliminaatiot jossa kaikki kaikkia vastaan...Malja sille trendille.

    *Nykyään pelkään että HIFK alkaa heiluttamaan priden puolesta, TPS tekee sitä jo, Facessa saa bannit kun sanoo homppeliHaavisto ja DragRacingissä ajetaan kohta 132 jalkaa sähköautoilla. Alkaa tuntua että oma kalusto on kohta täysin viratonta osinakin... Tai sitten EI Saatana ikinä.
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Noniin...Koronan raiskaamasta Suomesta huolimatta Waasan veri ei vapissut vaan kisat saivat pystyyn,oli näköjään hiukan uutta formaattia ja live lähetystä:Aivan mahtavaa!!!
    Muutamasta katkoksesta ja kennojen prakaamisesta aiheuttuneet tauot olikin aiempaa lyhyempiä ja ajot jatkui mielestäni nopsaan.tahti oli aika verkkaista ja hienoa oli nähdä vanhojen kettujen lisäksi uuttakin kalustoa!

    Tämä topikin luokassa oli alkuun 6 ilmoittautunutta mutta 2 peruuntui,ehkä sateen uhkan takia tai joku muu syy mutta siltikin näkyi että tauon aikana on asioita mietitty ja lähdetty hakemaan sitä ajan parannusta oikeasta suunnasta.

    Paras aika ja 60ft tais tulla vipalla rundilla mattamustalla Ramblerilla ajavalle Toivolalle aikana komea 7.664sek/149kmh ja 60ft 1.745sek.

    Toisena oli pudotuksiin lähdössä Raine V8-taunuksella aikana 7.719sek/152kmh ja 60ft 1.845sek.
    On aika hyvää lähtöä,kun Ramblerissa tais olla 255-60 tai 275-60 ja Taunuksessa 235-60 renkaat...

    Aikaeroa 1. ja 2. kuskeilla aika-ajojen jälkeen 0.055sekkaa.Ilman sateen keskeytystä olisi ollut näillä kahdella todellinen hermojen näyttämö,olettaen että kumpikin olisi raivannut latunsa finaaliin.

    3. sijalla oli Ranta-Knuuttila Carinalla 8.324 ja 4.sijalla Oranen Corvetella 9,005 ajalla.

    Sekaan mahtuu ja kuten huomaa alkaa sitä vauhtiakin pikkuhiljaa löytymään kun ymmärtää että se runkoaisojen välissä oleva voima ei teekkään autuaaksi.

    Sekaan vaan,lisää mahtuu reilusti ja kannattaa harjoitella lähtemään niin ettei sitä pedaalia vain tinttaa lattiaan.
    Ymmärtääkseni Herranen oli tulossa kisaamaan tähän luokkaan mutta jokin ongelma renkaiden saamisessa/katsastamisessa oli estänyt,sääli koska Valiantti olisi varmasti ollut paha luu...(pientä yllytystä)...
     
    Wicked Witch of the West tykkää tästä.
  9. Akit

    Akit 2nd gear

    Tähän luokkaan vois ittekkin osallistua, mut toi rengas-sääntö taitaa tehdä mahdottomaks. Ittellä kun tarttis olla min 31 pyörä. En ole löytänyt ton kokosta luokkaan kelpaavaa rengasta. Mikäli joku tietää mikä kelpais, infotkaa niin vois yrittää hankkia et pääsis mukaan.
     
  10. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Korkein mitä järkevästi saannis (suomesta) taitaa olla 275/60/15" korkeutta jotain 28 tuumaa, jenkeistä vois löytää 295/60, tulee toki hintoihin ja treadwear lukemat joutuu kaivaan jostain. Suv puolella toki valikoimaa, menee kapeemmaksi mut korkeudes vois löytyä. Mikä rajoittaa pienemmän kans?
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Nankangin 275 60 15 on ainaskin pitoja ihan oikeesti vrt muihin vastaaviin kadulla ja noissa kaikissa SP-7 oli treadwear jotain päälle 300 silti.

    https://www.vehicletire.com/Rating/Nankang
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nuo on muuten melko halvatkim
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Juu piti tulla True Streettiin.
    En kerennyt muutoskatsastamaan renkaita enää perjantaina.
    Meinas olla perjantaina jo vähän takki tyhjä.
    Maanantaina pelkkä lohko pukissa ja perjantai iltana auto radalla. ;)

    Eiköhän ne kumit ole elokuun kisoihin mennessä otteessa ja päästään haastamaan muita katurengas miehiä/naisia. :D
     
    chevy 2 ja KKOSKINEN tykkäävät tästä.
  14. Akit

    Akit 2nd gear

    Mulla on kadulle Hoosierin Pro Streetit 31x12.5-15, mut nuo ei käy kuulemma tähän luokkaan. Matalammalla renkaalla ei oikein suju kun loppuu maavara ja perävälityskin on sit jo liian lyhyt.
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Minkälaiset renkaat on otteessa?
    Tässähän ajetaan 200metriä joten ei välttämättä lopu välitys kesken.
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Suomalaisella Drag Racingillä ja alkoholipolitiikalla on paljon yhteistä. Pidot paranee kun portsarin asenne ovella tiukkenee...
     
  17. Akit

    Akit 2nd gear

    Juuri nuo renkaat otteessa. Ehkä ei loppunopeus vaan alun vaihteet.
     
    Herje tykkää tästä.
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

  19. GBS

    GBS 2nd gear

    Onko nyt testailtu renkaita? 295-50-15 kuuppereilla ei ainakaan tee mitää.
    Oisko vastaava Nankanki tms. ? Jos koittais itekki ajella sinne neppaa nii ei tarttis jumppaa renkait.
     
    xarper ja Herje tykkäävät tästä.
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nankanki tuntus ainakin omassa toimivan.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!