Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onpas eri näkönen ku oma muistikuva. Minusta toi pumpun pään laippa on puristussovitteella, eikä millään kartiolla-mutterilla. Vai onko noissa sähköpumpuissa jo erilainen toteutus?

    Ratastahan et tosiaan tartte. Mutta se laippa... Onko kartio pumpun akselissa kunnossa? Jos ei ole, niin uus laippa ja kiilakaan ei taida riittää.
     
  2. Somppi

    Somppi 1st gear

    Moro tuli ostettuu eka 1500 350 -89 ja muutamia pikku juttuja olis selvitettävä. Latausjännite näyttää aina vajaata 13 ja virrat päällä asennossa 10v kuitenkin akusta mitattuna käynnissä 14.1 ja sammuksissa 12.3 johtuukohan mittarin virheestä vai mitenköhän saisi korjattua?
    Moottorin lämpötila oli aluksi ja lämpiminä päivinä siinä n. 200 mutta nyt parina päivänä vajaan tunnin ajoilla ei ole noussut yli 100 mikähän vois olla syynä? Nestettä on eikä vuoda tippaakaan.
    Lisäksi kiinnostaisi että onko tollasen faceliftaus 94- keulaseen vain osien vaihtoa ja mistä vois löytyä. Sopiiko 2500 keula vai onko se isompi?
    Vanteille olisi tarve jos jollain olisi 5x5" 17" tai isommat ja mieluusti +9" leveät
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Omat mittarit näyttää aina vähän mitä sattuu arvoja, siis jopa ehjinäkin. Vanhassa kaikki pätkikset vielä lisää heittoja. Aina pitää tarkistaa oikeilla mittareilla, onko ne kuin pielessä. Mittariston piirilevyn uudelleen juottaminen korjaa jotain, mutta ei aina. Tavat oppii, kun vähän aikaa seurailee.
     
    Somppi tykkää tästä.
  4. Somppi

    Somppi 1st gear

    Vaihdoin uuden startin ja vuorokauden auto seiso nii nyt taas lämmöt normaalit
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    -99 asti etupään hilut vaihtokelpoisia. 1500 ja 2500 on täysin sama kori, runko on eri.
     
    Somppi tykkää tästä.
  6. Somppi

    Somppi 1st gear

    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mr Banner ja Somppi tykkäävät tästä.
  8. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

  9. Somppi

    Somppi 1st gear

    Joo myyjä nyt olikin vastannut meinaa olla vaikee löytää tota keulaa kun ei meinaa gmc:nä olla.
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Niinpä..
     
  11. Somppi

    Somppi 1st gear

  12. jones88

    jones88 Gearhead

    Bensapumpun vaihto menossa C1500:seen. Kovin pitkälle ei päässy, toinen näistä tankin pantoja pitävistä pulteista ei suostunut irtoomaan. Peltimutteri (lienee oikea nimi?) antautui ja mutteripuoli pyörii nyt tyhjää palkin sisällä.
    [​IMG]
    Pultti varmaan poikkastaan, mutta mitä tilalle? Aika heikosti noita tuntuis mistään löytyvän. Laitanko tämmösen M8-kierteisen tilalle (orkkis 10mm)? https://www.fixusnet.fi/fin/peltimutteri_m8_sinkitty_pak_20kpl-p-540139-53928/
    Vai onko vaihtoehtoisia kiinitystapoja tai vinkkejä?
     
  13. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Jos tuosta aikaisemmasta aukosta sopivan mittasen noin 30cm latikan saisi työnnettyä mihin ensin poraa reiän, ja hitsaa sopivan mutterin ?
     
  14. jones88

    jones88 Gearhead

    Niin jäi sanomatta tosiaan, että hitsausvehkeitä ei ole ja auto on kadun varressa :odbiggrin:
     
  15. kelmi

    kelmi 1st gear

    niittimutterin puristat reikään
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    No ei kyllä todellakaan mitään niittimuttereita tai alikokoisia peltimuttereita laiteta mihinkään ruosteiseen palkkiin polttoainetankkia kantamaan. Jos ei voi hitsata eikä palkin sisälle pääse suoraan laittamaan mutteria isolla aluslevyllä niin on keinot aika vähissä.
     
  17. jones88

    jones88 Gearhead

    Käynpä sitten kaverilla hitsauttamassa mutterin peltiläpyskään. Kiitoksia kommenteista.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Yleensä se lava kyllä nostetaan pois päältä, niin ei tarvitse puljata sen tankin kanssa auton alla...4 kaveria lavan kulmiin ja siirtää sitä taakse päin jos ei kokonaan, niin tankkilaite on hollilla...mutta saattavat ne lavankin pultit olla ruosteessa.
    Yksi tapa tuohon korjaukseen voisi olla sopiva pätkä jotain lattarautaa johon poraa reiän ja tekee kierteen...tämän sitten tunkee paikalleen ja uusi pultti kiinni.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Saattaa tulla väärään paikkaan, kun valtaosa keskustelusta liittyy gmt400 dieseleihin, ohjatkaa oikeaan paikkaan jos näin on.
    Kellään kokemusta 2015-> Suburbanin tuomisesta Suomeen, kevyt-ka rekisteröitäväksi?
    Katsellut jenkeistä 2019 mallista. Hinnat tulee "vanhemmissa" vauhdilla alas uuden korimallin myötä. Omapaino tuollaisella on 2634kg, kokonaismassa 3401kg netistä äkkiä katsottuna. Miten käytännössä painoja ylös, millainen homma?
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Olisko 95 vuosimallin pikapeissa sama jakoaski 4l80e:ssä ja 4l60e:ssä ja jos ei niin sopiiko kuitenkin 4l60e jakoaski 4l80:n jatkoksi?
     

Kerro tästä muillekin!