Remmiä kiukuttelijoille! Uus sarja kesän katuautokahinoihin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Shining Whit, 18.1.2020.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Voit ottaa asiasta yhteyttä valtionhallintoon tai AVIin, sieltä on ikävä kyllä tullut määräykset mitkä koskevat jopa meitäkin.
    Tänhetkiset määräykset on vielä sellasia et meen ei ole taloudellisesti ja juurikaan fyysisestikään järjellistä/mahdollista järjestää kisoja yleisön kanssa.
     
    heh heh© tykkää tästä.
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vähän myöhässä vastaus mutta niin kauan kuin tässä kohtaa tota rataa ajetaan niin vastaus on kyllä. Lyhyt jarrumatka ja Tukesin toteamukset Lappeenrannan onnettomuuden jälkeen sinetöivät asian.
     
  3. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Kiitos vastauksesta.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ekaan osakilpailuun on jo seitsemän ilmottautunutta remmiahdinluokkaan, yks vielä niin kahdeksan kaavio olis täys! Ja yks kisaajahan saa tuoda kolme mekaanikkoa, eli jos haluaa katsomaan niin nos jollan on sopivaa kalustoa; uhkailua, lahjontaa....
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Huhuja kuuluu että kahdeksas kilpailija olisi tulossa, huomisen Rauman Street race ratkaisee miten käy.
    Odotan jännittyneenä rentoutumistani.

    Niijuu:
    Porin 8.8. kisan ilmottautumisaikaa jatkettu sunnuntai 24.00 saakka. Vielä mahtuu mukaan.
     
  6. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Remmiä on, tuhkakuppii ei ku jossain kyynårnojassa. Pyyhkijät on toiminta heikkoa. Tööttiä ei ,ainoo töötti on kuski. Pääseeks ajaa?
     
    GS tykkää tästä.
  7. nikkez_

    nikkez_ 2nd gear

    No et pääse jos et ilmottaudu sunnuntaihi klo 24 mennessä! ;)
     
  8. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Kysymys oliki Adolfille tolle hiihtäjälle joka taas keksi säännöt omalle autolle!..:))
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    A.Hitlerillä on siirtotuhkakuppi mukana leiman ajaksi. Töötin ei tarvitse olla sähköllä toimiva.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ja aamun ilouutisena että pelastava enkeli ilmottautui RAUMALTA :eek:
    Eli 8 kuskia kasassa, wohoo!
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

  12. nikkez_

    nikkez_ 2nd gear

    Kesäloman hauskin päivä vietetty porissa back to the roots sarjan parissa ja täytyy sanoo et tää on parasta mitä Suomen drag race scenes on tapahtunu hetkee(panox shootout) Toivottavasti viikon päästä itekki viivalla dusterin kanssa, Jos omistat blower auton ni ihan ilman mitään paineita viivalle, koska tää on kivaa ja hauskaa
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulle on aina sanottu että roots ahdin antaa paineta heti viivalta..?! :rotfl: :poff:
     
    dart -66, sbc350 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Raporttia tulee jahka kerkiää, mut kuus autoa selvis katsastuksesta.han hyvä aloitus. Kisailijat esitti yleisesti toiveen et ajettais jatkossakin 200m, eli näin toimitaan jos se järjestäjille sopii.
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    BTTR ensimmäisen osakilpailun kisaraportti, Pori 08.08.2020


    Paikalle oli saapunut kuusi remmiahdettua veljestä. Kisameininki hieman muuttui siltä osin, ainakin tässä osakilpailussa, että lajittelu meni ajan sijasta reaktiolla. Se on vähän alkuperäisen idean vastaista, mut tällä nyt mentiin. Ajat sinänsä oli aika kivassa nipussa. Pistelaskussa mielellään pysyttäis alkuperäisessä ajatuksessa, että lajittelupisteet tulis absoluuttisen nopeuden mukaan eikä reaktion mukaan. Eli kun en oo noit aikoja viel saanut, niin pistetaulukko on auki…


    Mut ite kisaan. Järjestelyt sujuivat Porissa taas hienosti. Lajitella sai varmasti tarpeeksi, ahkerimmat pääsivät kaiketi kahdeksan rundia ajamaan ennen pudotuksia. Reaktioiden mukainen lajttelujärjestys oli seuraava:


    1. Seppo Iivonen, C3 Corvette pikkulohkolla https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/MOP_5641.jpg

    2. Niklas Wasström, ’70 Charger 466 isolohkolla https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/DRA_2934.jpg

    3. Kieku Salo, ’70 Duster 400 isolohkolla https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/MOP_5713.jpg

    4. Tomi Pellinen, GMC S15 SUVi pikkulohkolla https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/DRA_2931.jpg

    5. Marko Vanhamäki, 69 Dart pikkulohkolla https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/MOP_5640.jpg

    6. Juha-Pekka Lehtinen, 60 chevy Sedan Delivery isolohkolla. https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/WCSC+Pori+8.8/MOP_5642.jpg


    Kuvalinkit ovat Mopoilijan sivuilta.


    Ensimmäisessä pudotusparissa vastakkain piti olla Iivonen Corvette ja Pellinen GMC S15. Mutta Pellisellä sanoutui lootan turbiini irti lajittelussa niin olivat jo kotimatkalla trailerin kanssa. Pellinen palaa radalle Kiikalassa! Eli Iivonen soololla varmasti semikierrokselle.


    Toinen pari oli Wasström ja Vanhamäki, Semeihin Wasström Vanhamäen muistaakseni breikattua, eli ajoi dial ininsä alle?


    Kolmannessa parissa Lehtinen vastaan Salo, ja salo breikkas huolella reilu kolme kymmenystä, eli Lehtinen ja upea Sedan Delivery semeihin.



    Semeissä ensin Iiivoselle kaavion mukainen soolo, eli kaveri ei o vissiin mikään basisti ku pelkillä sooloilla ylsi finaaliin!


    Ja toisessa parissa Wasström vastaan Lehtinen, Wasström ajoi tarkemmin ja lunasti paikkansa finaalissa.



    Finaalissa siis Iiivonen vs Wasström, ja Iiivonen hoiti homman ammattilaisen ottein, Wasström hävis selkeesti reaktioissa ja oli mahdottoman tehtävän edessä yrittäessään pysyä mukana, eli alle meni.


    Voittaja siis Iivonen Corvette, kakkosena Wasström Charger ja kolmospaikka J-P Lehtinen ’60 Chevy!



    Hauskaa oli ainakin allekirjoittaneella, ja pintapuolinen vaikutelma oli et muutkin viihtyivät. Onnea kisaajille seuraavaan koitokseen joka siis jo ensi lauantaina Kiikalan Burn Out Partyssa! Toivottavasti osallistujia vähintään yhtä paljon ja myös kansaa katsomoissa! Siellä nähdään ja remmit viuhuu taas!
     
    makesgarage, Larry, MK1 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    CCZ28 tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ja pistetilanne 1. osakilpailun jälkeen. Gruppenfyhrer käytti luojan suomia valtuuksia muuttaa pistelaskua vähemmän osallistumispainotteiseksi, eli osallistumisesta tulee 50 pisteen sijaan 30 pistettä.

    1. Niklas Wasström, Charger 1970, 82 pistettä
    2. Seppo Iivonen, Corvette '79(?), 81 pistettä
    3. Marko Vanhamäki, Dart '69, 80 pistettä
    4. Juha-Pekka Lehtinen, Chevy Delivery 1960, 71 pistettä
    5. Kieku Salo, Duster '70, 62 pistettä
    6. Tomi Pellinen, GMC S15 'joku uuudehko, 58 pistettä.

    Vanhamäki Dartilla ei kaiketi ole tulossa Kiikalaan ja Iiivosella jää vissiin finaali hyvinkäällä ainakin väliin, joten tilanne on kaikilta osin auki. Mukaan on pyrkimässä uutena ainakin Niklas Ritalahti 340 Dusterilla ja toivottavasti "vanhat konkarit" ja muitakin uusia intoutuu kokeilemaan kilvanajoa remmipeleillään!
     
  18. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    Mitäs aikoja noi kulki?
     
  19. RcT

    RcT Gearhead

  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Remmiraportti, Kiikala Burn Out Party


    Katsastus alkoi kahdeksalta aamulla ja kaikenkaikkiaan se kesti sen verran pitkään ettäkilpailun aloituskin hieman myöhästyi. Olosuhteet olivat mainiot, ja Kiikalan uusi pinta hyvä. Pito ei ollut aivan huippuluokaa vielä paitsi burnisalueella, mutta baana on tasainen ja leveä ja pitokin aikaisempaan verrattuna vähintään kohtuullinen.


    Lajittelut ajettiin ryhmittäin. Remmiautoja oli saapunut paikalle vain viisi kappaletta.Ekan osakilpailun voittajalla Iiivosella ja kisan nopeimmalla Vanhamäellä oli esteitä eivätkä päässeet paikanpäälle. Tilalle tuli uutena yrittäjänä Niklas Ritalahti 340 Dusterilla joka oli aivan juuri saatu nippuun.


    Lajittelua ehdittiin ajaa kolme kierrosta. Uuteen järjestelyyn kuului erillinen koottu paluu 5-6 parin jälkeen joka venytti ajamista niin että tahti oli varsin verkkainen. Ei päässyt kuskeja vilu line upissa yllättämään…, yks putsasuta vaatinut rasvauskin tapahtui. Mutta kolme kierrosta on aikalailla riittävästi. Tällä kertaa kaavio muodostettiin ajan perusteella, ja lajittelutulokset oli seuraava, matkana jälleen 1/8 maili eli 200 metriä rapiat.


    1, Kieku Salo, 70 Duster 400, 6,955/169,25 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/DRU_7919.jpg


    2, Juha-Pekka Lehtinen, ’60 Chevy Delivery 498, 7,145/161,58 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5891.jpg


    3, Niklas Wasström, 70 Charger 466, 7,398/160,28 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5893.jpg


    4, Tomi Pellinen, pakast veetty GMC S15 427 SBC, 7,632/150,06 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5970.jpg


    5, Niklas Ritalahti, 70 Duster 340 9,713/78,74 https://kuvia.1g.fi/kuvat/2020/Burnout+Party/MOP_5890.jpg


    Laitteet toimi muuten hyvin, ”ei vaan mee mihkään”, mut Niken Dusteri puski vähän öljyä suodattimen jalasta minkä takia ajot jäi yhteen. Miken eka kerta manuaaliautolla radalla, aika ei edusta auton potentiaalia ja se korjaantunee jo Hyvinkäällä.


    Pudotuskisa ajettiin Brakettina jokaisen kuskin ilmoittamalla kiinteällä indeksillä

    Lajittelun ykkönen Kieku Salo sai soololähdön ja jatkoon. Toisessa parissa piti olla tuplanikkelähtö, mut toisen jäätyä pois Nikke jatkoon soololla, ja Chargerilla. Kolmannessa parissa J-P Deliveryllä pudotti Pellisen sitimaasturin.


    Semikierroksella ekassa parissa Nikke pudotti Kiekun, ja finaaliin toistamiseen Kiekun ajaessa alle ja uuden oman enkkansa 6.8. J-P kaaviosoololla finaaliin.


    Finaalilähdössä JP:lle ratkaisevasti parempi reaktio ja enismmäisenä maaliin iman breikkausta ja punavaloa, joten voittajan oli helppo hymyillä leetukan tuulilasin takaa!


    Palkintojenjaot asianmukaisin menoin ja kohti sarjan viimeistä osakilpailua joka on jo ensi viikonloppuna Hyvinkäällä. Toivottavasti remmiahdinautojen omistajat aktivoituvat ja tuovat laitteensa viivalle. On mukavampaa mitä enempi autoja ja suurempi kaavio, ei tarvi olla niin arka ja ujo, pääasia tossa touhussa on hauskanpito ja yhdessäolo samanhenkisen väen kanssa! Joukkoon mahtuu ja sopii kyllä! Rohkeesti paikanpäälle ajoissa ja ilmottautumaan jos ei sitä ole vielä tehty!


    Ennen finaaliosakilpailua pistetilanne on seuraava:


    1 Niklas Wasström 160 pistettä

    2 J-P Lehtinen 158pistettä

    3 Kieku Salo 145 pistettä

    4 Tomi Pellinen 126 pistettä.

    5 Seppo Iivonen 81 pistettä

    6 Marko Vanhamäki 80 pistettä

    7 Niklas Ritalahti 62 pistettä


    Ja koska elämme epärehellisessä ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa, pistelaskusysteemi muuttuu. Osallistumispisteet voi jatkossa tienata vain kerran, eli hyvinkäällä vain uudet osallistujat saavat osallistumispisteet. Ja jottei touhu olisi liian selkeetä kenellekään niin finaalikisassa pärjäämispisteet ovat kolminkertaiset. Eli sekä laijttelun ykköselle että pudotuskisan ykköselle luvassa 91 pistettä, joten kokonaispistetilanne on vielä täysin auki!

    Miltäs tää kuulostaa?


    Facesta löytyy Ritalahden Niken ottama videopätkä pudotuskisan ekalta rundilta.
     
    MIAMIDRAGRACING, Herje ja rotax tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!