GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sain verhoilut takaisin. Kattoverhoilu ja aurinko lipat jäi vielä.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mittaristokin alkaa valmistumaan

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Se muovinen moottorinsuoja jää jotenkin lyhyeksi niin tein lasikuidulla mallin etupäästä j kuidutin sen takaosaan kiinni.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    pantera, 12345678910, Mr Banner ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sisusta alkaa valmistua ja kohta ehkä jo leima kunnossa

    [​IMG]
     
    Ronimus, pantera, Anza ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Koeajo suoritettu ja tulos on: liian matala keula. Ottaa renkaat kiinni sisälokasuojiin ja säikähdin niin perkeleesti kun tarras ja ratti alkoi vispaa. Luulin että renkaat irtosi. Auto pesty ja öljyt vaihdettu.

    Oisko kellään orkkis pituisia etujousia? Tossa on varmaan jonkun verran pätkitty. Jos vähän saisi ylöspäin.
     
    Mr Banner ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jaahas se olisi sitten yksi squarebody lisää liikenteessä ja vielä "modernilla" tekniikalla.

    [​IMG]

    Tänään leimattu 19 vuoden jälkeen edellisestä leimasta.

    Muuten hyvä ajaa mutta kauhea humina hytissä pakoputkista vaikka ne on viety ihan rollpanin luo. Pitää miettiä miten sitä saisi vähennettyä. Moottoritiellä 120km/h niin kierrokset on 2000rpm.
     
    rade, 1purehell, Jampesteri ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Hieno ja onnittelut valmistumisesta
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos kumisee hytissä niin hyvin todennäköisesti ongelma poistuu vaihtamalla änkkärit toisen mallisiin. Tai lisäämällä toiset äänenvaimentimet putkiin.

    edit: minkä merkkiset peltisarjat hommasit? ite tilasin speed engineering merkkiset sarjat, mutta ovat vielä matkalla.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja noi peltikopit kumisee muutenkin :D Itse vetelin kopin täyteen bitumimattoa, se helpotti vähän.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kumisee kumisee, mutta sopivasti resonoivalla putkella ei oo mitään väliä millaset eristykset on niin pää halkee…! kokemusta on! :)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kiitos

    Samat tuli mulle. Ne on niin halvat ebaystä tilattuna että niitä olen vissiin 4 kertaa tilannut. - 03 silveradossa on niiden sarjat ja - 48 chevy coupessa ja yhdet LS1 sarjat on hyllyssä joutilaana jos joku tarvitsee.

    Joo lattia on vedetty bitumilla takaikkunalta tulipellin ylälaitaan asti ja siihen 5mm lämmöneriste päälle vielä ja hytin takaseinässä on vielä verhoilu. No katto ja ovet vielä laittamatta mutta siltikin.

    Putket on 2x2.5" rosteria magnaflow vaimentimilla mitkä on vissiin 50cm pitkät. Sisään keskeltä ja ulos reunasta malliset. Pöntöt suurinpiirtein keskellä putkistoa ja H putki on myös.

    Onko teillä kokemusta resonaattoreista jos sellaiset laittaisi ennen pönttöjä tai sitten biltsusta 2.5" 4" ulkohalkaisjalla olevat rosteripöntöt ennen ulostuloja.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On kanssa kokemusta. Vr6 Golffi, 2400-2700rpm tuntuu että päähalkeaa, muuten ihan ok äänet sisälle.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Millä te olette saaneet sen päätä halkoavan resonanssin pois? Toiset pöntöt lisää?

    Onko kellään kokemusta vibrant:in resonaattoreista? Riisipussikuskit kehuu niitä netissä ainakin että häviää meteli. Maksaa vaan sen 125€ kpl muutamat mitä tutkin niin ei ole ihan halpa kokeilu.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Resonaattorit juu putken päihin. Tai jos laitat toiset vaimentimet, niin pitää olla riittävästi erilaiset kuin ne nykyiset. Että vaimentaa eri taajuuksia ja ennenkaikkea resonoi eri taajuudella.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kun saan noi peltisarjat ensin Suomeen ja sit viel paikalleen, niin meinasin tehdä 3” putkiston biltsu/motonet kamoilla. Muhkeampia ääniä toivotaan, hillitöntä kuminaa hytissä pelätään..!:rotfl:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikä jää pelkäksi peloksi ellei ole auton pituiset vaimentimet :rotfl:
    Toki jos laittaa kammio vaimentimen ja läpi virtaavan niin pitäisi olla aika hyvä.

    Resonaattorit muuten tulee sitten ennen vaimentimia ei putken päihin. Tollaisia katsoin
    https://www.vpmotorsport.fi/product/1245/vibrant-ultra-quiet-resonaattori-rst
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kait se sijainti on vähän tapauskohtaista. Lt1 tiemestarissa oli isot pöntöt ennen akselia ja resonaattorit päissä. Samoin hemijeepis.

    jotkuthan tekee semmosen J-putken siihen putken rinnalle. Semmosen umpisuolen. Kuulemma auttaa sikana resonointibassoon. Löytyy oikein laskukaavatkin minkä pituinen se pitää olla kun tietää ongelmakierrokset millä se bassottaa.
     
  16. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No General Motors ja Daimler Chrysler ei vaan ollut lukenut tuota ohjetta. :rotfl:

    Eikä oodeeta. :poff:
     
    Gary Grand, Inlinee, impala-63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mites onko teillä ilmanputsareita käytössä? Mulla 100mm muovi ilmastointiputkesta tehty ja KN kartio filtteri perässä ja luulen että siitäkin lähtee sellainen mökä tietyillä kierroksilla.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Alkuun oli just tollee, tai siis 100mm kakkaputkea ja biltema/motonet kartiotötsä, mut sama idea. En huomannut mitään imuääniä. Sit myöhemmin laitoin massikan tuplafilsupöntön, en huomannut äänissä eroa.
     

Kerro tästä muillekin!