5.7 hemin laturi toimimaan vanhaan mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jersey87, 23.7.2020.

  1. jersey87

    jersey87 3rd gear

    Elikkä ollaan dusteriin vaihdettu 5.7hemi tekniikka, joka vaihdettu ruiskusta kaasariksi ja nyt mietityttää miten saisi tuon hemin laturin kytkettyä toimivaksi tämmöiseen vanhempaan autoon. Autosähköliikkeet on meinanneet ettei saisi toimimaan laittamalla erillisen jännitteensäätimen jostain uudemmasta moparista , mitä aluksi meinasin.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

  3. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei sit kannata ostaa rockauton halvinta säädintä, latasi 17 volttia Magnumin 130A laturilla :p
     
  5. jersey87

    jersey87 3rd gear

    Ensimmäisen vastaajan linkittämä säädin tuli hommattua, mutta ei vieläkää lataa. Pitää kattoo maadotukset yms vielä uudestaa läpi jos alkas toimii tässä
     
  6. guru

    guru Gearhead

    hemistä mitään tiedä mutta ecu ohjatut dodge vanin laturit on + ohjatut ja pesukoneen moottorit ? oliko niitä molempia

    pointti on että + ohjaavia ulkosia säätimiä on harvassa vehkeessä (lada)
     
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Vaneista en tiedä, mutta Cummins-Ramien Nippondensoihin on laitettu ulkoisia säätimiä jos pcm/ecu lopettaa säätämisen.

    https://wiki.dieseltruckresource.com/wiki/External_Voltage_Regulator_for_92-93_models

    Tässä niitä laitetaan muihinkin ja uudempiinkin Mopareihin:

    https://www.backyardmechanic.org/how-to-build-a-external-voltage-regulator-for-dodge-jeep-chrysler/
     
    Muokattu: 28.7.2020
  8. guru

    guru Gearhead

    asiaa rautamäki eli kaikki ecu ohjatut moparin laturit toimii samalla lailla

    tossa viimesessä linkissä painotettiin hyvä maa ja vielä parempi + säätimelle riittävällä johdolla
    oisko tästä apua simeonin tapauksessa?
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Joo sellaista ongelmaa on esiintynyt, että kun säädin tunnustelee johtosarjan, monien liittimien, virtalukon jne. aiheuttamien häviöiden alentamaa jännitettä, niin lataa liikaa akun navalta mitattuna. Joku on ratkaissut asian niin että releen kautta ottaa oikean jännitteen suoraan akulta säätimelle.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mie vaihdoin säätimen ni alko toimimaan, se uusi vaan oli susi suoraan paketista.
     

Kerro tästä muillekin!