Suburbanin perät ja niiden vaihto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Samuzki82, 16.7.2020.

  1. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Eli, minulla on 2kpl vm-95 subbeja ja toisessa on takaperä rikki(9.5" 3.42 välitys) ja toisessa on etuperä rikki(4.10 välitys tuumat ei tiedossa, mutta takaperä on 10.5). Eli, kysymys ois, et voinko tehdä 10.5 takaperästä 3.42 välitteisen ja yhdistää sen autoon jossa on etuperänä 3.42 vai vaikutaako nuo tuumat jotenki välityksiin. Rock autolla ois myynnissä rataspaketti 10.5 tuumasena jä 3.42 välityksellä
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tuumat ei vaikuta välityksiin. 3.42:1 välitys on 3.42:1 välitys.
     
    juko7 tykkää tästä.
  3. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Mitäs kaikkea tommosessa rojektissa pitää ottaa huomioon?
     
  4. pjtk

    pjtk Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Joo... Nyt on vaihdettu ja tuli pikku pulma... Eli... Autossa oli 4.1 perat ja laitoin 3.42 perät, niin nopeusmittari ei enää näytä oikein. Ennen kun ajoi mittarin mukaan 80 oli vauhti oikeasti 82 ja nyt se on 94. Eli mitä minun pitää vaihtaa että ois lähempänä totuutta? Nopeusanturit vai mittaristo vai jotain muuta...?
     
  6. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  7. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Kiitos ohjeista... Katoin kyllä helpommaksi vaihtaa ton potikan(minkä kalibrointiohje on tuolla edellisen viestin nettisivulla) elintenluovuttaja-autosta. Seuraava ongelma(jos sitä siksi voi kutsua) on että overdrive menee nyt päälle vasta kun on vauhtia n. 85km/h... Onko sille tehtävissä mitään että vaihtais aikasemmin? Vai pitääkö ajella lievää ylinopeutta
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paljonko on kierroksia koneessa tuossa vauhdissa? voi mennä ihan jurnuttamiseksi jos ylivaihde kytkeytyy liian alhaisessa vauhdissa.

    Laita tiuhemmat välitykset! :rotfl:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Oisko n. 1700-1800kierrosta... Pitää vissiin laittaa toiset renkaat...
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olet kyllä aivan oikeilla jäljillä :odwink:

    VSSB-nopeusmoduuli on kalibroitu aina tietylle perävälitykselle ja rengaskoolle.
    Jos autossa on nyt 3.42 välitykset, niin siinä pitää olla myös sitä vastaava VSSB-moduuli...lisäksi myös vastaava rengaskoko kun on uutena ollut sillä välityksellä.

    Säädettäväksi modatulla VSSB/DRAC modulilla saavutetaan se etu, että voi vaihtaa rengaskokoa tai vaikka perävälitystä tarpeen mukaan ja kalibroida modulin helposti aina uudelleen.
    Käytännössä voi olla vaikka hyvinkin erikokoiset talvi- ja kesärenkaat tai maasto- ja maantierenkaat ja silti nopeussignaali on aina oikein.

    Nopeussignaaliahan käytetään turbiinilukon lisäksi myös laatikon ohjaukseen sähkölaatikoissa kuten 4L60e/80e...auton ECM ohjaa moottorin ohella myös laatikon toimintaa.
     
    Gary Grand ja Mr Banner tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!