Ford A4LDE

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jape105, 14.12.2008.

  1. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mimmonen Kick-down tommosessa on?
    Onko joku sähkö systeemi vai vaijerilla?
    Ei vaihda pienemmälle pohjaan painaessa.

    Auto on:Ford Scorpio Cosworth 2.9
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siinä on ulkopuolinen kikkaritsydeemi, niin se on kuskin puolella vaihteensiirtovivuston etupuolella. Solenoidi josta menee vaijerinpätkä kikkarivivun pätkälle.
     
  3. tcgsxr

    tcgsxr 1st gear

    Juu

    Mulla oli toi sama toosa 86. mallin sierrassa
    niin siinä ainaki toi kick down meni "vaihteen siirtimen" päästä
    vaijjerilla, kaasuvaijerin ja kaasuläppä axelin yhdys kohtaan!
    Ja siinä oli joku jousi/säätö mutteri,pultti viritys. Oli muuten vittumaisen
    tarkka säädettävä. Ku vaihdoin joskus kaasu varpin ni oli hiukan eri
    pituinen ku vanha, ei meinannu millään löytää kick downia kohdallees.
    Voi tietty olla että scorppioonisa on joku sähkö härpäke homma! :odroll: :soosoo:
     
  4. tcgsxr

    tcgsxr 1st gear

    P.S

    toi em. Toosa ois vaikka myytäväna!
    eniten tarjoovalle

    tai vaihto johkiin race osiin???
     
  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu on sähköhärpäke. :cry:
    Mulla oli '88 ohc mallissa se vaijeri solenoidi härpäke mut tossa ei oo..
    Nyt tilasin siihen sen alipaine kalvon kun sanoivat että se useimmiten hajoo ei ollu kallis eikä paha vaihtaa kokeilen sitä ny ensi.
     
  6. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mitä öljyä on hyvä käyttää kyseiseen lootaan.
    Multa jäi ameriikan voortista ylimääräseks MAG1 Type F tomaatti öljyä.
    Vai haenko jotain muuta.
     
  7. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu ei sovellu tohon.
    Hain sitten vaan Dextron III ööliä.
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Laitoitko ihan perus dx3:met? Mulle tuli nyt käyttäriks tollainen -90 scorpio ja tars vaihtaa laatikkoon mehut ja suodatin...
     
  9. samiharju

    samiharju Gearhead

    80-luvun sierran A4LD laatikko on samaa sukua tuon kuningas-scorpion loodan kanssa, mutta ei kuitenkaan samanlainen. eroja on lähinnä siinä, että sierran versiossa ei ole likimainkaan niin paljoa sähköä mukana kuin uudemman scorpion vastaavassa. Se viimeinen e tai E kirjain kertoo jotain aiheesta :)
     
  10. samiharju

    samiharju Gearhead

  11. jake81

    jake81 Gearhead

    Melkoisen hyvä linkki ja vielä suomen kielellä. Tossa omassa käyttärissä laatikko vaihtaa nätisti mut öölit on melko ruskeat... Ajattelin ihan mag1:sen dx3:set sinne laittaa.
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    Mites ton laatikon vaihto kohtaa saa säädettyä kun vaihtaa isommalle pikkusen liian aikaisin?
     
  13. Sumu

    Sumu Gearhead

    A4LD ja 2-solenoidimalli. Kertokaas miten totean nuo solenoidit ehjiksi? Ja jos joku avaisi toimintaperiaatetta? Olen noita molempia kokeillut akulla napsutella, ja puhallellutkin olen, mutta en huomaa että ilman meno siellä jotenkin muuttuisi.

    Sitten on yksi venttiilikoneisto joka näyttäisi olevan 1-solenoidimalli. Käykö tuo ihan heittämällä tuohon laatikkoon jossa on venakoneisto kahdella solenoidilla?
     
  14. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Tsekkaa A4LD update manual sivu 82. Solenoidi testaus selostettu. Kävin äskö vertaileen venttiilikoneiston kanavia ja näyttäs samoilta 1 -ja 2 solenoidi malleissa. Mulla ei ole kuin A4LD askin kuoret, joten en pääse vertailee A4LDE kuoria kanavien osalta, mut luulen että on samat.
     
  15. Sumu

    Sumu Gearhead

    Kiitos, siellähän se oli. Tuntuis molemmat solenoidit päästävän läpi. Liekö syynä kun laatikko seissyt vuosia varastossa...
    Ja tuota toista venttiilikoneistoa ajattlin siksi , että pääsisi helpommalla kytkentöjen kanssa, eli tarvitsisi vain tuon lukkoturbiini ohjata. Mutta eikös tuohonkin ole ratkaisu tuo vss-(vai mikä se olikaan) anturi? Se joka haistelee laatikon pyörimisnopeutta?
     
  16. Sumu

    Sumu Gearhead

    Jatketaan nyt vielä, onko Transiteissa ollut 90-luvun vaihteessa A4LD lootaa jossa ei olisi ollenkaan solenoideja? Törmäsin tällaiseen huhuun ulkolaisilla forumeilla.
    Itselläni näyttäisi yksi tuollainen mysteeri venttiilikoneisto olevan, ja käyköhän se ihan heittämällä tuollaiseen laatikkoon tilalle, joka alunperin ollut kahdella solkulla?
     

Kerro tästä muillekin!