Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Levikkeen yläreunassa on metallivahvike, jossa kiinteet pultit. Eiköhän ne mutterit löydy takanakin sieltä sisäpuolelta.
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  3. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Löytyi ja on irtikkin ollut jo jokusen päivän.:p
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. fuz

    fuz Gearhead

    saako mistään vieläkään järki hintaan startin solenoidia 6.5td koneeseen vai tuleeko edelleen halvemmaks koko startin vaihto
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eihän ne solenoidit ole ku pari kymppiä rockautossa.
     
  6. fuz

    fuz Gearhead

    halvempi näkyy olevan €128.22 kalliimpi €159.64
     
  7. rodhot

    rodhot Gearhead

    Ebaystä juuri ostin, 47 eur rahteineen.
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mielenkiintoista. Viimeksi (useampi vuosi sitten) kun starttia uusin niin 1986 K10 oli tarjolla enimmäkseen välitystarttia ja sen osia, tarjolla oli ehkä yksi malli vanhempaa suoravetostarttia. Nyt kun katsoo niin startteja on 50/50 ja solenoideja vain suoravetomalliin. Pitää katsoa jostain uudemmasta autosta että näyttää nuo välitysstartin solenoidit tuolla +100e riistohinnalla.
     
  9. fuz

    fuz Gearhead

    Muokattu: 6.9.2020
  10. jere1120

    jere1120 1st gear

    Onko täällä muita minua viisaampia eli kyseessä -96 suburban 6.5 diesel sammui kuin veitsellä leikaten ajosta ja nyt ei edes startatessa edes lupaa. Pmd vaihdettu viikko takapperin ja sen jälkeen rupes sillon toimimaan. Sammutin solenoidi katottu ja todettu toimivaksi sulakkeet käyty läpi naftaa tulee suodattimelle kunnon paineella ja sammutin solenoidin reiästäkin tuntuu tulevan naftaa. Johtoja koitettu katsoa mutta ei mistään tunnu löytyvän mitään selkeää vikaa paikallinen jenkki korjaamo kattoi testerillä ruiskupumpun ja oli sitä mieltä että pumpussa ei pitäisi olla mitään vikaa. Nyt rupiaa itteltä vaan ideat loppumaan.
     
  11. E_N

    E_N 3rd gear

    Toimivasta autosta PMD+välijohto ja testaus. Voi se hajota vaikka uus onkin.
     
  12. jere1120

    jere1120 1st gear

    Täytyy sitä melkein koittaa ihmettelen vaan kun ei mitään oireillut sammui vain kesken ajon.
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niinhän ne tuppaa usein kuolemaan. Elektroniikkaa kun ovat..;)
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  14. MrKettu90

    MrKettu90 1st gear

    Hei,

    täällä on ollut juttua noista 6.2/6.5 marine dieseleistä, niiden tehoista ja kestävyydestä.
    Onko kukaan nähnyt ja verrannyt niiden ja autoissa käytettyjen alakertoja, että onko näissä tehokkaammissa(+350hp) marine koneissa mitään vahvistuksia(girdle)? Jotkut näitä tukirautoja runkolaakeripukin pulttien alle laittaneet, niin millaisilla puristuksilla ja ahtopaineilla olette ajelleet? Ja kuinka on koneet kestäneet? Onko vielä keltään hajonnut alakertaa niiden tukirautojen kanssa?
    Ilmeisesti puristuspaineissa on eroa(21,5:1 - 18:1?) Missähän koneissa mahtaa olla tuo matalampi puristussuhde? Onko jokin tietty vuosimalli? Vai onko kaikki alkuperäiset ahdetut koneet matalammalla puristuksella?

    Nämä ajatuksethan lähtivät siitä, kun ostin -83 GMC Sierran ja siitähän hajosi kone (myyjän mukaan 6.5td) jo kotimatkalla. Ilmeisesti kampiakseli katkesi, kun löi koneen jumiin kerrasta. Ei vielä purettu. Ahtoja oli vakiot 0,7bar. Purin -98 mallin varaosa vanista koneen ja olisi se tarkoitus laittaa GMC:n keulalle. Koneen ajoitusta tarkastellessa syöttöpumpun vaihtoa varten mekaaniseen, niin huomattiin, että moottori ei pyöri koko kierrosta ympäri ja vika paljastui kansien irroituksen jälkeen karstasta männän päällä. Nyt kun moottori on purettuna pukissa, niin eihän sitä ilman täydellistä remonttia ja mahdollisia vahvistuksia voi läjään laittaa. Mukavahan se olisi, jos noihin samoihin teholukemiin pääsisi, kuin noissa marine moottoreissa, ilman lohkon alkeamista.

    Olisin teidän kokemuksista erittäin kiitollinen, niin ei tarvitsisi kaikkea kantapään kautta opetella:odwink:
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    18:1 puristus taitaa olla ainoastaan marine moottoreissa ja ihan sama lohko kun autokäytössä. Jos vahvempaa/ parempaa lohkoa haluat niin ainoat on -02 uudemmat am-general optimizeri tai p400, optimizeri ehkä helpompi löytää mutta suomessa vähän harvinaisempi kun yksisarvisen pieru. Google-fu:lla löytyy aika paljon infoa ton koneen "lastenvaivoista" ja miten niitä olis mahdollista korjata. Itellä on tekeillä n.19:1 puristeinen 6.5 turbo mutta lohko on vielä koneistamossa. Lohkon ja kansien halkeamat on tän moottorityypin kirous, runkolaakeri linjassa on usein pore/poreita tai dekkipinnan alla 8sylinterin kohdalla halkeama, oon myös nähnyt kannenpulttien reikien ympärillä poreita, taitaa yks ongelma olla kun on kasattu kannet vanhoilla pulteilla ja vedetty ylimomenttiin.
     
    Muokattu: 18.9.2020
  16. MrKettu90

    MrKettu90 1st gear

    Millä tiputat puristukset? Männän lakeja sorvaamalla? Paljon pitää ottaa pois, että tippuu tuohon 19:1:een?
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Männän päältä "venttiilikoloja" isommiks, mitat ei ole vielä tiedossa kun täytyy ensin saada tieto että paljonko on palotilojen tilavuus ja lähteekö dekkipinnasta materiaalia. Oman mosan kanssa on tarkoitus tehdä niin hyvä kun orkkislohkoon vaan pystyy.
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkos kellään täällä tietoa minkä ihmeen takia 6.5:sen kampuran hihnapyörän sisällä on laakeri, mikään ei kuitenkaan siitä läpi pyöri.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se on värinävaimennettu kumilla. Keskiö kiertyy sen laakerin varassa. Ja kumi repee irti aika helposti, sit kolisee.
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Joo tiedän kyllä miten se toimii mutta en kyllä näe miten mikään vois kiertyä sen laakerin varassa mikä sen keskiön sisällä on.
     
    Muokattu: 28.9.2020

Kerro tästä muillekin!