Traficom käsittelyajat 2020

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MYL1973, 14.9.2020.

  1. MYL1973

    MYL1973 1st gear

    Morjesta.

    Minkälaisia käsittelyaikoja muilla on tänä vuonna olluta Traficom:n ajoneuvotekniikan kanssa?
    Itse lähetin maaliskuussa anomuksen oikeudesta rekisteröidä -90-luvun alussa maahantuotu ja autoverotettu vm 1970 Pontiac Traficomille. Auto ei ole koskaan ollut Suomen ajoneuvorekisterissä, mutta aukoton historia on kunnossa ja kaikki dokumentit oli liitteenä.

    Ensimmäisen kerran kyselin asiaa alkukesästä, jolloin vastattiin, että asia on mennyt ajoneuvotekniikan käsittelyyn, mutta heillä on hiukan ruuhkaa... Nyt on puoli vuotta mennyt jo tämän kanssa... elokuussa toistetuun kyselyyn Traficom:sta ei enää edes vastattu...
     
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Tyypillistä Traficomia.

    Meillä oli erään toisen asian kanssa traficomille asiaa, niin kovin nihkeästi tuli mitään vastausta. Yli vuosi odotettiin, ja sen jälkeen monta kertaa kysymällä sai lopulta vastauksen.
     
  3. Reilu puol vuotta menny yhden metsäauto kyselyn kanssa.... ei tunnu kiirettä olevan.
     
  4. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Mulle vastasivat alkukesästä n.parissa viikossa yhden paperittoman tapauksen tiimoilta...mistä lie noin ruuhkautunut.:eek:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Mitä's vastasivat , ts saitko luvan rekkaukseen?
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onko katsastustoimipaikka ohjannut Traficomin puheille?

    Jos oikein ymmärsin, niin Pontiacille on kaikki dokumentit. Silloinhan sen pitäisi olla ihan katsastustoimipaikalla hoidettava asia (rekisteröintikatsastus).
    Veroasian hoitaa sitten verottaja.
     
  7. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Jep.Kyse oli yhdestä paperittomasta suomiautosta johon hain Kansallisarkistosta valmistenumerolla historian ja tällä ns.kantakortilla rekisteröinti onnistuu Trafin paperittoman auton rekisteröintilomakkeella.Auto oli -90-luvulla poistettu rekisteristä ja yritin myös tavoittaa auton viimeiseksi omistajaksi merkittyä henkilöä ajatuksena tehdä luovari häneltä mulle mutta en koskaan häntä tavoittanut.Onneksi ei tarvitse tavoittaakaan vaan rekisteröinti onnistuu muutenkin.:)Mulle vastasivat asiallisesti ja seikkaperäisesti kuinka pitää toimia.
     
    Dataviilaaja ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Sielläkään ei ole nyt kiirettä pidelty. 1.5kk odoteltu jo päätöstä. Puoli kuukautta sitten tuli ainoa yhteydenotto, joka oli vain kysymys, onko ajoneuvon ratti oikealla vai vasemmalla puolella? Samana päivänä vastauksen saatuaan, ovat taas voineet nostaa jalat pöydälle. Muistan että 2-3 vuotta sitten homma oli valmis 2 viikossa ja siinä ei ollut heti kaikkia papereitakaan liitettyinä heille.
     
  9. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Samaa olen ihmetellyt. Tuli pyyntö rekiteriotteesta, että rekisteröintikatsastus on tehty. Sen jälkeen ei taas mitään. Tosiaan pakko olla että papereita makuutetaan ihan piruuttaan. Jos kaikki ihmiset tekisivät samalla tavalla työnsä, maailma olisi kuin vanha Neuvostoliitto.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Trafilla taidetaan tietää, että siellä on nyt sen verran aatteen kannattajia hallituksessa, ettei kukaan ainakaan siltä suunnalta patistele mihinkään äkkiliikkeisiin. Vois tulla virkamiehille muuten hiki töissä.
     

Kerro tästä muillekin!