Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. B494

    B494 1st gear

    Moro Teddy99, olisko mahdollista saada tarkempaa kuvausta Vollen kunnosta, kuvissa tosiaan näyttää kohtuu ehjältä? Hinta nyt tietty ihan yläkanttiin, ehkä sen 8 euroa sais tingattua.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Väärin, jos ei löydä Chargerin alkuperäistä titleä ja tullauspapereita. Niin sitten menee vaikeaksi.

    Ensirekisteröitäessä auto on verotuksellisessa mielessä aina 100%:nen.
    Siinä saattaa olla vaihdettu joitain osia, (esim. välillä Charger/Coronet) mutta kukaan ei pysty erottamaan vaikka Coronetin K-palkkia Chargerin K-palkista. Lisäksi tämä on ihan ok, kun vaihto on samanlaiseen osaan.
    Eri juttu on sitten jos siinä on "maahan tullessa" moderni Hemi. Selvä juttu, moottori on vaihdettu, auto on verotuksellisesti 100%, mutta teknisesti menee prosentteja.
     
    Lowry tykkää tästä.
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei siihen tarvi kuin sen alkuperäisen runkonumeron, jos se on tallessa. Selvitys siitä, mitä on tehty silloisen lain mukaan ja mitä halutaan tehdä nyt, on tärkeintä. Valtiota kiinnostaa vain se, että olet maksamassa vapaaehtoisesti autoveroa ja sen suuruus ei vaikuta. Käänteistä kanta-autokatsastusta ei tarvita.
     
    Lowry tykkää tästä.
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos löytyy sen korin alkuperäinen runkonumero, niin se riittää. Sen perusteella saa jenkeistä alkuperäisen titlen Amerikan "trafilta". Tullauspapereita ei tarvi, kun auto on tuotu niin kauan aikaa sitten, ettei sitä enää mistään tullin papereista löydy.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tässä kaverin auton tapauksessa riitti siis se title ja mun saivarteleva selvitys. :D Mä soitin nimettömän puhelun tulliin (joka teki silloin autoveropäätökset) ja kyselin, että "mitä kun on tämmöinen tapaus ja me haluttais maksaa valtiolle lisää veroja?" Tullimies oli kartalla ja selitti, että selvitys, että missä selvitetään ymmärrettävästi tapahtuneet asiat, sekä mitä on joskus tehty ja mitä ollaan nyt tekemässä (kuten em. mainitsin), riittää. Siis sellainen selvitys, mikä on ymmärrettävä ja mistä kukaan ei joudu kuseen. Ei niitä kiinnosta vittuakaan, onko siinä se alkuperäinen 100% samannäköinen lämppärinkotelo tai etupalkki paikoillaan. Mä selitin siinä selvityksessä, että autoon on vaihdettu mukana tulleet alkuperäiset poisvaihdetut osat ja se oli ok. (vaikka eikö niitäkin pitänyt jonkun legendan mukaan yhteenväliin polkea suohon tullimiehen valvonnassa?) :confused:

    Tällä samalla periaatteella on saatu kilpiin vanhoja verotta kilpureiksi tuotuja autoja. Niissä ei toki tarvi selitellä mitään vaihdetuista osista.

    Edit; Ja jos tottapuhutaan, niin ne alkuperäiset osathan OLI jo melko todennäköisesti paikoillaan siinä autossa. Sen "rikkeen" oli joku tehnyt jo 80-90 -luvulla. Nyt vain maksettiin autovero takautuvasti.
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuota minäkin mietin tuosta 4D Coronet Chargerista että saakohan sen Chargerin siitä sekasikiöstä pelastettua "omilleen"..? Kun tosiaan eihän se periaatteessa tarvisi kun vain saada VIN nrot siihen koriin ja vähä papereita, sen jälkeenhän se ei mikään estäs vaan poistamasta tuota 4D Coronettiä rekisteristä, laittamasta Chargerin runkonumerot takasin, ja ajelee vaan konttorille ensirekisteröintiin... :rotfl: Äkkiseltään en keksi mitään syytä miksi ei noin voisi tehdä. Olisipa vielä aika helppo jumppa tuplata auton hinta.

    Tärkein toki että pääsisi eroon noista korinvaihdon varjopuolista, itelle se suurin negatiivinen homma noissa korinvaihdoissa on se, että pitäs koittaa sitte säästellä sitä kanta-auton tekniikkaa, ei uskalla ihan niin sikailla jos sattuuki että mäntä tullee lohkosta pihalle niin sepä oli se kampe siinä sitten. Toki voi vaihella toisen moottorin vaikka mutta jos se onkin sitten se sinetitön motti niin siinäpä sitä ollaanki ku sattuu se virkaintonen katsuri kohilleen niin kusessa korvia myöten :poff:
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Okei, jos se tuollaisella selvityksellä menee, niin hieno juttu.

    Mikä auto romutetaan, kun lopuksi halutaan 4D Coronetista romutustodistus?:rotfl:
     
    Peeaa tykkää tästä.
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sepä se... Kaverilla on sen 1968 Chargerin ohella 1966 Coronet kirjahyllyssä, eli sen paperit ja kilvet. :rotfl:
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No, laittaa vaikka sen 4D Coronetin vaan ikuiseen seisontaan niin ei tartte romutustodistuksia :rotfl:
     
  11. Mac

    Mac Gearhead

    Asiaa sivuten. Pitikö muuten se kanta-auton kori aikoinaan hävittää/tuhota jotta sen runkonumero vapautui korinvaihdolle, vai voiko jossain tallin nurkissa seistä yhä Coronetin koppa tuolla runkonumerolla?
     
  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    tämä paljon spekulointia aikaan saanut kv-laite näyttäis ainakin trafin tietojen mukaan katsastetun perjantaina. ei muutakuin onnittelut omistajalle.
     
    Muokattu: 20.9.2020
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onnistuisko niillä kirjahyllyssä olevilla papereilla ja kilvillä leimata kanta-auton kori uudestaan liikenteeseen :confused: Kyllä niitä kanta-autojen koreja makaa vielä nurkissa missä on alkuperäinen runkonumero runkopalkin päällä tallessa.
     
  14. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Meinaatko että olisi kaksi autoa samalla runkonumerolla yhtäaikaa liikenteessä, ja molemmissa tasan 50.0 % alkuperäisistä osista?
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei vaan niillä neliovisen papereilla jotka jäi kirjahyllyyn kun kv-Charger muutettiin aidoksi Chargeriksi. Niin saisko niillä kilvitettyä sen neliovisen takaisin rekisteriin :)
     
  16. hla

    hla Gearhead

    Mitä jos sulla oliskin totaalisen mätä Charger ja tuollainen Coronetin kori....

    Siinä oliskin jengillä ihmettelemistä, kun papereissa lukis Charger, mutta auto näyttäis ihan joltain muulta. No, Dodgelta kuitenkin.....;)
     
    MJF tykkää tästä.
  17. tammercity

    tammercity Gearhead

    Muokattu: 23.9.2020
    sleepercooler ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Liekköhän noita aikoinaan kilpureina tuotuja vehkeitä kilvitetty katuliikenteeseen minkä verran
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joku vekkuli voi sanoa, että se varastettiin pihasta, ennenkuin kerkesin romuttaa ja todistuksen hankkia. Mitenköhän tämä käsiteltäisiin?
     
  20. Lowry

    Lowry 2nd gear

Kerro tästä muillekin!