Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. fennia

    fennia Gearhead

    Sepä se
     
  2. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Eipä tuo sähköverkko täällä Pohjois-Karjalansähkön alueellakaan kovin laadukas ole.

    Kun joku samalla kylällä esim. hitsaa niin meillä valot räpättää samaan tahtiin.

    Siirtomaksujen korotuksia perustellaan maakaapeloinnilla, mutta viimeksi uusitut johdot laitettiin perinteisesti pylväisiin.
    Elinkaari huomioiden se ratkaisu vaikuttaa seuraavat 40 vuotta.

    Ehkäpä tuon 40 vuoden jälkeen voisi siirtyä patteriautoilijaksi...tosin silloin työnnän jo koiranputkea.
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead


    Sama homma omalla kylällä. Vuonna 1970 tehty verkko uusittiin tänäkesänä ihan vaan ilmavetona niinkuin ennenkin. Joka töllissä kun olisi sähkökiesi niin kaatuisi koko läänin verkko samantien kun laittaisi iltasella töpselit seinään.
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    LNG Marine on aika kovassa nosteessa tällä hetkellä ja hyvä vaihtoehto raskaalle polttoaineelle.

    Aika vaikea taitaa olla valtamerialus vaihtaa patteri käyttöiseksi :confused:
     
  5. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tuulivoimalla kulkee.
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mooseskin seilas kaislakorissa virran vietävänä. Have faith.
     
    AnHie65 tykkää tästä.
  7. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Alkuperäinen viesti; "Tänne saa tulla selittämään uskoansa ne aivopestyt käyttäjät, sekä järkevämmätkin.

    Itseäni ihmetyttää ne, jotka selittävät sen olevan taloudellisempi? Millä mittakaavalla ja perusteilla?

    Jos vertaa vanhaan vähän kuluttavaan käyttikseen.

    Seuraavaksi omaan näkemykseeni sisältäviä seikkoja: (ei siis faktaa)

    Sähköauto: hankinta kallis. käyttö halpa. Huollot/korjaus kallis. arvonlasku ISO. (tekniikka kehittyy jatkuvasti, ja noilla tänhetkisillä ei ole hetken päästä edes romutusarvoa, koska akut on ongelmajätettä.


    Vanha käyttis: hankinta halpa. käyttö Suht halpa. huolto/korjaus halpa. arvonlasku olematon, jopa +merkkinen.


    Lisätään vielä yksi aspekti, jota sähköautouskovaiset käyttävät mielestäni virheellisesti. Eli luonto/ilmastonmuunnos/ yms...

    Eli mielestäni sähköauton valmistus kuluttaa luonnonvaroja paljon ja edistää kaikkine valmistusprosseineen ilmaston lämpeämistä PALJON enemmän, kun sillä samalla vanhalla autolla ajavat."

    Sähköautoon on varaa vain joillain pääkaupunkiseudulla, jotka ovat käyttäneet kaikki rahansa siihen. Vaativat muiden maksavan sähkönkäytön latauspisteissään.
    Lild myös tarjoaa ilmaista sähköä, mutta käyttäjät eivät käy kaupassa, kun ei sovi, kun ei ole
    prisma.
    Täyttä kukkahattu ideologiaa.
    Henry kokeili moista sähköautoa 1900 luvun alussa ja totesi ettei ole kannattavaa. Silloin vielä ei puhuttu ympäristötuhoista joita materiaalien kaivaminen aiheuttaa.

    Vihervasemmiston päiväuni koko sähköauto. Muut maksaa ja etuoikeutettu luokka saa ajaa.
    Näin se oli ennekin idässä, etuoikeutettu luokka ajeli ja muut käveli.
    Teslan akkupaketti 33.000,00 talaa, ei köyhille.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Vai tuuliajolla?
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sama ideologia kuin maata johtavilla älymystön edustajilla,annetaan 6 miljardia saadaan takaisin 3 miljardia niin on hyvä päätös,jutta ja jykä :katselin missä mennään kreikan ,hei me hankitaan tällä osastolla vuosien jälkeen,miljardi annettiin omana lainana,siitä ollaan saatu 75 miljoonaa takaisin,helkutin hyvä kauppa,muiden miljardien takausvastuut toivottavasti ei laukea nykyisten päälle,sama tässä sähköauto uskonnossa,jos palkastasi lähtee 500€ kk nykyisen 150-200 € kk sijaan olet tehnyt voittoa,5 vuoden päästä nykytekniikan sähkis on pelkkää sitä itteään,mutta sehän on vaan hyvä kauppa.jos olisi viisas olisi varmaan puoli milliä velkaa koska sitäkään ei tarvii kuulemma maksaa takaisin,otetaan lisää,nyt kun on tyhmä on talo ym maksettu.
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead


    Tuossa aloituksessa on kiteytetty kaikki tietämättömyys ja kateus mikä vaikuttaa kukkivan joillakin muillakin tämän aiheen ympärillä.

    Kun tuollaista tekstiä lukee ja miettii miksi joku jaksaa kirjoittaa noin pitkän tarinan ottamatta asioista yhtään selvää. Tai miksi nämä elämämänkoululaiset aina haluaa verrata juuri sähköautoa vanhaan, kauhtuneeseen tonnin pommiin? Kenelle oikeasti on vaihtoehtona tonnin pommi jos on menossa ostamaan uutta autoa, oli käyttövoima mikä tahansa? Onko nämä sankarit itkemässä ja voivottelemassa jos joku ostaa uuden dieselin?
     
    f34, PilsnerBil, Pertura ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Jos joku ostaa uuden auton niin onko siinä jotain väärää. Joidenkin mielestä on. Oli käyttövoima mikä tahansa niin ostaja on jostain syystä päättänyt pistää rahaa autoon tietoisena siitä että sen arvo laskee. Käyttövoima määräytyy omien tarpeiden mukaan.

    Joku pärjää sähköllä ja ajaa siksi tosi halvalla ja siten säästää. Tämä joku olisi joka tapauksessa ostanut uuden auton.
    Moni vaan haluaa ostaa uusia autoja, jotkut käteisellä, jotkut osamaksulla..


    Ei se ainakaan mua haittaa tai ole multa pois.
     
    Catiska ja jpalvima tykkäävät tästä.
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kyllähän siitä vertailusta saa tehtyä ihan niin järjettömän kuin silmälasit antaa myöten.
    Tonnin auto vs. uusi sähköauto.

    Asetelma kuitenkin muuttuu siinä vaiheessa kun on menossa kauppaan ostamaan uutta autoa, kuten tässä on sivutolkulla koetettu kaikentietävälle kriitikolle selittää.

    Se tonnin auto ei silloin ole vaihtoehto ei edes uusi sellainen (tonnin auto).
    Minä en ollut hankkimassa tonnin käyttöautoa, en edes kymppitonnin, eikä kyllä kukaan muukaan siinä vaiheessa kun sitä uutta autoa on menossa ostamaan.

    Jos joku on siihen tonnin autoon tyytyväinen niin se on mulle ihan ok. Mutta mulle se ei enää sitä ole, kun olen noita lähemmäs 50kpl vuosikymmenten aikana käyttiksinä omistanut ja voin ihan kokemuksen rintaäänellä puhua pommeista.

    Välillä ei voi välttyä ajatukselta että näissä perusteluissa on peraukisuudesta ja köyhäilystä tehty joku hyve.
    Ja kun niitä lukuja aletaan iskemään pöytään on se hyve ja omat tarpeet on sitten standardi kaikkien muidenkin tekemille tarpeille, hankinnoille ja kulkemisille.

    En ollis huolissaan muiden pääomasta ja sen sulamisesta jos oma talous tai asenne ei salli kalliimpia hankintoja käyttöauton suhteen.
     
    Kowalski, jpalvima, Stang_81 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tuo Teslan mainostama uusin vähän nopeampi kottero kyllä kiinnostaa, alkaa olla jo suoritusarvot sitäluokkaa että ne puhuu puhtaasti puolestaan.

    Alle kaksi sekuntia nollasta sataan ja varttimaili kasin puolelle.
    Sellaista kyytiä että sama vaikka kiesi kävisi paskalla niin ei väliä.
     
    Harri S, PilsnerBil, Kowalski ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Omallekin asemapaikalle tuli vihdoin uusi nissan leaf. Muutaman pienen pyörähdyksen sillä on ite kerenny vasta ajaa, mutta moni muu sillä on sitten minunkin edestä paahtanut. Meidänkin sähköautovastaiset ovat yllättyneet suorityskyvystä ja toimintasäteestä.
     
    Catiska, 1purehell ja Harri S tykkäävät tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paljonko tollanen maksaa että pääsee säästämään?
     
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Joskus ennen muinoin jotain tiettyä Porschen mallia ei myyty ihan kaikille. Sen sijaan tuollaisen sähkökanuunan saa ostaa kuka vaan kenellä on sitä liitua mikä piirtää.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  17. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Varmaan säästöpossuksi hommataan joku muu malli?
     
    Harri S tykkää tästä.
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Taisi olla 150k$ luokkaa, ennemmin alle kuin yli.
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    150K ei oo paha sportista jos sillä laittelee annihelenat suuhun about kaikille. Ei sellaista säästömielessä osteta kuten ei muitakaan saman suorituskyvyn superautoja.
    Mee like.
     
    PilsnerBil ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Saas nähdä mihin hinta asettuu Suomessa.
    Suorituskyky on kyllä sitä luokkaa että hinta on suorastaan halpa.
     
    Harri S tykkää tästä.
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!