Pontiac 455 ennakot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 3964, 12.10.2020.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    Tuli hankittua auto jossa pontiac 455 edelinalsa pipoilla purkat pitäis olla 10.2 ja nokkana comp xe284.
    3.7 ruuvi,350 rasia n.2800 stall.

    Osaisko joku heittää suuntaa antavaa ennakkokäyrää mitä lähtis koittamaan.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Mä tekisin niin,että nostaisin motin kiekat vaikkapa 3000rpm ja katsoisin lampulla mihin ne ennakot asettuu.
    Sit jakaja löysälle ja sama temppu ja ennakot vaikkapa 34 astetta ja kokeilemaan.
    Käyrästä en osaa sanoa mitään,mitä se vois tossa olla.
     
  3. hukkis

    hukkis Gearhead

    Kokeilisin lähtee 15-20 astetta perusennakko, jos ei potki pahasti startatessa vastaan. Ja sit jotain 1000-1500rpm alkaen lähtis nostamaan ennakoita että 2500-3000 olis tuo 34 lähellä oleva ennakko.
     
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mulla 455 jossa edelin alsat, crower 284 nokka ja 11:1 ruttu. Kokonaisennakko 38°.
    Se voi olla ihan alueella tuo 34°.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Mulla on 454 motti jossa 12:1 staattista puristusta ja ”modernit” alukannet jos näin nyt voisi asian ilmaista.
    Palotilojen muotoilu on jotain aivan muuta kuin vaikkapa LS-6 kansissa.Palotapahtuma on varmasti parempi kuin näissä vanhoissa.Sekin vaikuttaa käytettävään ennakkoon.
    Mulla on 38 astetta ennakkoa ja motti on hyvin tyytyväinen tuohon arvoon ilman minkäänlaisia mutinoita.
    Tuo 34 astetta on hatusta vetämäni turvallinen arvio ja siitä voi hyvin kokeilla suuntaan tai toiseen kuinka motti reagoi.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Juu niin tosiaan mullakin noi pontiacissa olevat edelit niillä moderneilla palotiloilla, ei nuo yleensä taida ihan noin paljon ennakkoa kestää /tarvita jos vanhanliiton palotilat.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Tuokin on vähän varmaan tapauskohtainen juttu,sillä kun palotapahtuma on hyvä niin ei sitä ennakkoakaan tarvita välttämättä kuin luokkaa 32 astetta.
    Mutta juuri nämä uudet kannet ovat hyviä taistelussa detonaatiota vastaan.
    Omalla kohdalla tällainen Semi Open Chamber on siinä hyvä sydämen muotoisella palotilalla.
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Vähän tuo kyllä yllätti että noinkin korkeaksi meni ennakko tuossa mutta dynossa tuli enemmän numeroita ja kaikki pelasi muutenkin ok niin mikä ettei.
     

Kerro tästä muillekin!