Onnistuisiko suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 383, 9.9.2020.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Isäukko on ajanut 60 luvun alussa renkinä taksia 59 custom Fordia minkä V8 oli korvattu jollain traktori dieselillä. Kun omistaja oli alkanut myymään autoa pois, niin eihän se ollut kelvannut kenellekään sillä rouskuttajalla. Olivat sitten räystästipun alta kaivaneet sen alkuperäisen V8 koneen ja asentaneet paikoilleen. Muutoskatsastusreissulla oli tullut sitten jotain kilvanajoa naapuripitäjän taksin kanssa, se kun oli luullut kevyesti lyövänsä diesel Fordin. Yllätys olikin ollut melkoinen kun totuus oli paljastunut. Se traktorin kone oli kuulema ollut hubaa kytkimelle....o_O
     
    kma68 tykkää tästä.
  2. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Nyt on ehkä nopeimmin paskottu topic ikinä, eka vastaus ehkä vähän sinnepäin. Sen jälkeen jotain ihan muuta. Hyvin te vedätte. Jotenkin en ihmettele tää OD menettää asemiaan, lärvikirjan puolella on sentään joku roti ja ylläpito toimii jollain lailla. Eikä kannata vetää kannullista herneitä nenään, jos tunnet et osu ja uppos.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No onhan joku cedric diesel swappi jotain ihan yyber suomalaista verrattuna johonkin viperin koneen asenteluun...! :)
     
    Gary Grand, 1purehell, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. fishbone

    fishbone Gearhead

    oli meidänkin kylällä joskusmuinoin Tzaika majurin koneella.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mikä pahoitti mielesi? Joo totta että meni OFFI puolelle mutta eiköhän nään SUOMI diisselöinnit on vaan niin huippuja että oksat pois. Täs ei moitittu ketää (no ehkä diisseleitä) eikä muutenkaan vertailtu negatiivisesti muut ku SUOMI tiisselöintejä jotka onnistuu Suomessa. Kysymys onnistuisiko Suomessa niin sen nyt kaikki tietää että ei onnistu moiset swäpit o_O. Jos täs nyt ylläpitäjät alkaa näitä jokaista topiikkia siivota urakalla niin sitte mennään mettään on mun mielipide. Vapaa sana ja asiallinen kirjoittelu pitää ottaa positiivisesti. Toivottavasti joku jolla löytyy materiaalia Hurjista Suomi swäpeistä nyt sitten kirjoittelee niistä tänne :cool::cool:.
     
    Gary Grand, MRKM, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    v8 Magazinessa -80 luvulla esitelty 2 d ht Olds Holiday coupe -57, punainen flake+ valk. liikkui Turussa -70 luvulla Traderin dieselillä vaihtoistoineen, keppi mallia pitkä :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Paska puhetta. Velipojalla oli tommonen ja alamäkeen saatiin mittariin 130 Kmh. meteli oli korvia huumaava.:D
     
    Gary Grand ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. hodis

    hodis 3rd gear

    Minulla oli joskus Scotsdale Fiatin 4 SYL koneella, taisi olla joku 3,7l mylly. Omasta 5.7 dsl koneesta oli kampirauta katkennut, niin oli edellinen omistaja vaihtanut tuommosen. Oli alkuun sovitettu orggis autom. lootaan, mutta sen porsittua oli korvattu Fiiun manuaalilla. Ajelin jonkin aikaa ja vaihdoin letukan bensa kutosen. Seuraava omistaja asensi Datsunin dsl kutosen. Ei tuo tykki ollut fiiun koneella, vaan ei kyllä mistään myöhästyttykään.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Möin vanin raadon pari viikkoa sitten ja uusi omistaja oli aikeissa istuttaa keulalle 350:n paikalle jonkun audin 5 pyttyisen turbodieselin ja kovan lootan. Saattaahan se pirteämpi olla kuin 160hv alkuperäiskone. Ehkä myös taloudellisempi.
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    No vitut. 90-luvulla kaverit kiistelivät kumman auto kiihtyy paremmin. 360 Duster ja SAE 60 hp diesel mersu. Asia ratkesi mersun hyväksi koska Lappeenrantaan päin lähtivät ja mersu kiihtyi vielä Joutsenon kohdalla.
     
    Väpsy, Gary Grand, rane58 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuolla Rahkosen laanilla on Eskon pojan oma 50-luvun lopun Dodge Pärkkinsillä varustettuna...Ajot kuulemma jäivät vähiin auton valmistuttua... Ja miksiköhän?
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Näitä valmistettiin ihan teollisesti uutena Belgiassa tehtyihin Sotoihin.
    https://en.wikipedia.org/wiki/DeSoto_Diplomat

    "In the late 1950s, some European taxicab drivers preferred to have a Perkins P4C diesel engine in the Diplomat; these diesel engines were installed on a Belgian assembly line."
     
  13. kma68

    kma68 Gearhead

    Kun reilu kymmenen vuotta sitten ajoin lava Foordillani töissä ja siitä sippasi sytkäboksi, niin siellä joku keksi tarjotella V8:n vaihtoa hiluksin dieseliin.., jätin kuitenkin tarjouksen omaan arvoonsa.:D
     
  14. Tässä on hieno swappi:

    Jos vakiomallisen Dodge Charger SXT:n 3,5-litrainen V6 ei 250 hevosvoimallaan aiheuttanut vielä riittävästi vilunväristyksiä aatteeltaan vihreämmissä tienkäyttäjissä, tekee sen taatusti tämä mattamusta dieselhirviö.

    Joku on nimittäin iskenyt Chargerin konepellin alle 2000-luvun alun Ram-avolavasta otetun 5,9-litraisen ahdetun 325-heppaisen Cumminsin dieselkutosen.

    Vaikka hevosvoimien määrä ei muutoksen myötä räjähtänytkään moninkertaiseksi, muuttui auton luonne perusteellisesti. Etenkin, kun pakoputki tulee suoraan konepellistä läpi.

    Moottori on kaiken lisäksi säädetty päästämään ilmoille mahdollisimman paljon mahdollisimman mustaa savua, joten tämä auto ei todellakaan jää liikenteessä huomaamatta, vaikkei 13-vuotias Charger olekaan se erikoisin näky noin muuten.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    On se hyvä. Joskaan ei traktorin moottori välttämättä ole pikkuautoon paras vaihtoehto.
     
  17. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Valtiolla ja sotaväellä oli noita diisselinä,ettei olisi ollut valmet niissäkin,ei kyllä jaksa muistaa.
     
  18. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eräs, joka oli dieselöimässä 70 lukulaista piilofarmari mercuria ihan 6.9:llä diisselillä, kertoili että joku oli vastaavan dieselöinyt 240d mersun koneella ja automaatilla. Onhan siinä varmaan aika loputonta kiihtyvyyttä.
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    70-80 lukujen vaihteessa amiksessa katottiin diesel rangen peugeotista peräisin olevaa tervavatkainta haavit auki, ku oltiin kuitenki menty V8 moottoria kattomaan. Oli aika hiljasta.
     
  20. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Jos ei diiselöinneistä puhuta. Ruotsissa laitetaan autovanhukseen amerikan viperin pataa, mutta meillä monesti autovanhuksissa näkynyt ruotsalaista b18 / b20 volvon pataa.
    Etenkin useammassa itäautossa tuntui tommonen monesti olevan alkuperäisen koneen tilalla.
     

Kerro tästä muillekin!