Harrasteautojen vakuutusmaksut eri yhtiöissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja nuc-64, 23.6.2015.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaiken olen saanut, mitä olen tarvinnutkin. Tosin ei ihan kauhean usein ole tapahtunut. Pari murtoharjoitusta on sattunut kohdalle. Olen saanut kaiken laskun mukaan tililleni. Parhautta näissä vakuutuksissa on hinausturva. Olen jo testannut. Veivät moottoripyörän vappuaattona talteen hinausliikkeeseen ja arkena korjaamoon.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sain joku vuosi sitten tuuttihondan lahjoituksena. Käytiin konttorilla siirtämässä omistus ja otin samalla siihen kilven takaisin. Kassavirkailija kysyi, mihin yhtiöön ja kun valitsin sen, missä mulla oli muut, niin tuli samantein "saat tähän täydet bonukset". Henkilöhistoria näyttää olevan jollakin tasolla siellä "koneella".

    Jos on ajamalla kerätyt täydet bonukset laitteessa, niistä kannattaa pitää kiinni, sillä perusmaksu on sellaisessa vakuutuksessa eri taulukosta ja siis 75% kerrytetty on halvempi kuin 80% annettu. Ei iso ero, mutta on ero kuitenkin.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, se mainitsemani ”henkilökohtainen historia” on juuri se ihan ite keskenään hankittu bonuskertymä. Se mitä tarjotaan vakuutusyhtiön seireenien houkutellessa vaihtamaan toiseen on sama kuin huonekalukauppiaiden tarjoukset: nyt alennukset jopa 80% prosenttia. Minua kiinnostaa vain se mitä on hinta viivan alla eikä se paljonko on alennus tai bonusprosentti.

    joissain tapauksissa joillain henkilöillä kuulemma ei kannata vaihtaa sitä vanhaa vakuutusta uuteen kun hinta nousisi. Vaikka pysyisi samassa yhtiössä. Kannattaa olla siis tarkkana.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla on tämän hetken käyttöautossa vanhan mallin vakuutus täysillä (vanhoilla) bonuksilla. Liikennevakuutus 97€/vuosi. Uusi vakuutus uusilla isommilla bonuksilla yhtiöstä riippumatta olisi 150-200€/vuosi.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli Corvetessa juuri näin.
     
  6. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    joissain tapauksissa joillain henkilöillä kuulemma ei kannata vaihtaa sitä vanhaa vakuutusta uuteen kun hinta nousisi. Vaikka pysyisi samassa yhtiössä. Kannattaa olla siis tarkkana.[/QUOTE]
    mulle ifissä virkailija ite sanoi että sun kannattaa pitää tää vanha bonussysteemi tässä autossa :)
     
    viikinki75 ja rane58 tykkäävät tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Mulla IF:ssä ’70 Galaxien liikenne+täyskasko 476€ vuosi miinus seisonta. Samassa yhtiössä ’73 Country sama vakuutus 465€.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Katsoin just ifin vakuutuslaskurilla oman vanin vakuutusta. Liikennevakuutus 60,60€/vuosi.
    Liikenne+osakasko olisi 473,10€/vuosi.
     
  10. ak72

    ak72 Gearhead

    Onko kukaan kilpailuttanut vanhan jenkin liikennevakuutus/osakaskoa viimeaikona? Mistä olette saaneet parhaan tarjouksen?
     
  11. signet

    signet Gearhead

    iffistä.oma yhtiömme nosti kädet pystyyn,olis ollu yli viisinkertainen hinta(maksetaan tänne yli 100tuh.e vuodessa)iffin hintaan verrattuna.Kuitenkin vastaava auto mr-kilvissä,niin hinta lähes sama molemmissa
     
  12. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Kilpailutin 87 museo corveten ja ainut joka jätti tarjouksen oli if.
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Just päivällä jätin tarjouspyynnön Pohjolaan 69 Satellitesta, saa nähä vastaavatko
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaitpa ne Pohjolasta vastaa. Tarkasta hinta varuilta toisaalta. Kuukausi sitten pyysin ja sain Pohjolasta tarjouksen koko romulaivueeseeni. Tämän vuosituhannen autoon vakuutus oli halvempi kuin Ifissä, Harrikat pikkuisen kalliimpia ja vanhat jenkit jotakin 1,5x vs Ifin hinta.
     
  15. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Jännästi ne vaihtelee, minä vaihdoin kaikki harrastevehkeet ifistä op pohjolaan kun se oli selvästi halvempi. Toki minulla on ollut ennemmin kaikki vakuutukset ifissä vuosikausia että kai ne hilaa hiljalleen hinnat tappiin jos ei välillä huudata hintoja.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pohjolassa on ollut halvimmat liikennevakuutukset mullekin. Tulee aina välillä kyseltyä läpi.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Soittelivat Iffistä ihan oma-aloitteisesti, että olisko uusia tarpeita. Totesin tarjotun kotivakuutuksensa kalliimmaksi, en ottanut. Sitten katsottiin mun ajoneuvokokoelman vakuutuksia. Jonkun vehkeen pikkukasko vaihtui toisenlaiseen ja halpeni. Mut se oli ylläri, kun 883cc Sportsteri alensi liikennevakuutusmaksuaan muutoskatsastuksen jälkeen. 883/1200/turbossa on alempi maksu.
     
  18. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Mulla monte carlon vakuutus POPin kautta ja siellä myös kaikki muutkin. Itse kun kyselly hintoja niin tuolta saanu aina parhaan hinnan.

    Monteen kun kyselin vakuutuksia keväällä niin OP ja tapiola antoivat tarjouksen harrasteajoneuvovakuutuksesta, mutta ehtona olisi ollut kaikkien vakuutusten siirto heille ja sitten hinta pomppikin ihan infernaalisille luvuille.
     
  19. ak72

    ak72 Gearhead

    Mulla kaikki vakuutukset nyt POP:ssa mutta sieltä ei saa osakaskoa ’66 Mustangiin. Muuten POP kyllä on halvin vaihtoehto itselle.
     
  20. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Ootko katsonu vaan nettilaskurista? Mulle nettitarjous antoi del monteen pelkän liikennevakuutuksen, mutta heitin meiliä suoraan aspaan niin myönsivät sitä kautta mulle osakaskon oikein hyvään hintaan ja ainoastaan hinausvakuutuksen pidättivät siitä tarjouksesta.
     

Kerro tästä muillekin!