Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Pari kuukautta ajoaikaa, eka kuukausi jälkitarkastuksella ja seuraava normikatsastuksella(viat korjattuina), täähän ollut vaikka kuinka kauan mun mielestä(ainakin kauemmin kuin 2018 lähtien), katsurit ei vaan huudelleet siitä. 90-luvullahan oli kanssa että jos auto oli seisonnassa varsinaisen katsastuskuukauden yli niin käyttöönotettaessa oli kuukausi? ajoaikaa. Tuli käytettyä tarkkaan yleensä;)
     
  2. yixingL

    yixingL 1st gear

    Ajatko manuaalisesti? Isäni yritti opettaa minulle ohjeiden ajamista, mutta en osaa tehdä sitä oikein.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Katsastustodistuksessa on maininta vain tuosta viimeisestä jälkitarkastus päivämäärästä, hämmästyin vaan kun trafin sivuilla katsastuksen ajoaikaa oli kuukausi enemmän, eikä tuo auto siellä näy punaisena. Joten tuo 2kk ajoaikaa itselle täysin uusi juttu.
     
  4. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Leima paperissa, mutta juuri ennen kuin tulosti paperin niin mainitsi että ei ole lähelläkään vakio tehoja mutta jarrut ja alusta kunnossa ja on aikasemminkin hyväksytty niin kait mäkin tän läpi päästän.
    Muilla vastaavia kokemuksia?
    Ei sen kummallisempaa koe ajoa tehnyt, hallin päädyssä kävi kääntymässä.
     
  5. -tl-

    -tl- Gearhead

    Niin, nehän vanhemmuuten alkaa tehot hiipumaan.:D
     
  6. Romppakone

    Romppakone 1st gear

    -79 Custom Cruiser yli 20v huilin jälkeen taas ajossa, - 65 Dart muutos 225-273 sekä vuosileima.
     
    esmi, hartsa69, sleepercooler ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jeeppi ilman mitään ihmettelyjä katsastettu.
     
    JAMANT ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  8. leemu

    leemu Gearhead

    Kuinka saadaan jännitystä perjantaihin?

    Alkuviikosta on hyvä sopia autohakureissu lauantaille ~400km suuntaansa.
    Matkaan suunnitellaan tottakai lähdettävän sillä romulla johon on parsittu sorapihalla vesilätäkössä pakoputki "kuntoon" takapätkän pudottua kääntämällä jäljelle jäänyt osuus kyljestä ulos ja jossa on alla sekalainen sarja sileäksi ajettuja nastarenkaita.

    Perjantaina iltapäivästä on hyvä suoda ajatus katsastusasioille ja huomata, että siitä romustahan muuten loppui leima keskiviikkona :oops:
    Kello on kaks, kotiin ehtii puoli neljäksi, liiterissä on kesärenkaat jotka nippanappa täyttää lainkirjaimen.
    Konttori menee viideltä kiinni, ehkä juuri voisi ehtiä.
    Kauheaa kyytiä kotiin ja hiki päässä pyöriä liiteristä, niissä on aluvanteet ja autossa alla peltivanteet. Muista pari vuotta sitten nähneeni autossa pulttipussin. Pussi löytyy ja pulttejakin puuttuu vain yksi, se pyöri viime talvena ohjaamon lattialla, mutta nyt sitä ei löydy enää mistään:soosoo:
    No, pysyy se yksi pyörä neljälläkin.
    Viimeistä kertaa tunkkia laskiessa nostokumi putoaa mukana pihalle, jää onneksi reikäänsä vielä lyömällä.
    Konttorille mars, kello on vasta vartin yli neljä eikä onneksi ole jonoa.
    Ei muuta kun sisälle, tiskin takana tiukkana tunnettu inssi :(
    Arvelen pelin olevan menetetty ja tutkin naapurikonttorin aukioloaikoja samalla kun suikkapää ajaa autoa halliin josko vielä ehtisi hakea tarrakilvet, täältä niitä ei saa.
    Totean etten ehdi, koska sininuttu tekee perusteellista työtä, tulee tarkastus kestämään niin kauan, ettei aika riitä.
    Vaan mitä vielä, leima heltisi, tuulilasista korjauskehoitus, muuten kaikki ok:odeek:
    En olisi kuuna kullanvalkeana uskonut onnistuvan:odbiggrin:
    Lottolapun voi varmaan jättää tekemättä, tuuri käytettiin jo.
    Aamulla ennen kuutta rattaille ja hakemaan rouvalle pirssiä.
     
    roadmaster95, Vallu 426, atobee ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. 0132

    0132 Gearhead

    Caminon kanssa taas kävi perinteiset. Viimeinen päivä leimaa jäljellä ja uutta lähdössä hakemaan, niin perkele vilkut ja valot aivan sekaisin. Edellisellä ajelulla toimi vielä juuri niin kuin pitäisi. Aika kauan kesti ennen kuin tajusin purkaa rattipylvään ja tarkistaa vilkkukatkaisijan, jossa vika sitten oli. Pari päivää myöhässä sitten lopulta käytin, mutta se meni läpi taas ilman huomautuksia. Nyt sitten parin vuoden päästä seuraava.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Minäkin kävin GS Buickin katsastamassa. Kehui katsurit että video pitäs amerikanautomiehille ottaa siitä minkälaiset jarrut pitää olla molemmilla akseleilla ja myös käsijarrulla.
    Voi sitä kehujen määrää ja ei ollut vääntösauvat liian ohuet kun tehtaalla panneet jo noihin malleihin Heavyduty jouset.
     
  11. virta

    virta Gearhead

    Voiko noissa ensimmäisissä Toyota Avensiksissa olla nalliAirbaggi ellei airbag valoa meinaa löytyä?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi ja Ifartin tiedoista löytyy Toyotan lausunto asiasta, ihan suomeksi, että katsastusmies sen ymmärtää....
     
  13. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  15. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Suurimmalla todennäköisyydellä joku on ottanut valon tarkoituksella pois ettei esimerkiksi myydessä paista ostajaa silmään tai juurikin katsastusmiestä hämätäkseen. Voi myös olla että valo on palanut ihan omia aikojaankin tai valossa on muu toiminnallinen vika. Se valon paikkahan löytyy kyllä myös noista mekaanisella turvatyynyllä varustetuista.

    Ja jos itsekin olet sitä mieltä että et toyotasta mitään tiedä niin ei varmaan kannata neuvoa muita niihin liittyen.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oot oikiassa, välillä tuntuu, että ei pitäis neuvoa edes niistä joista jotain tietää... Mun osalta se oli taas tämä aihe tässä... Anteeksi...
     
  17. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Charger -71 Onnistunut katsastus jo 23 vuotta huomautuksitta Lappeenranta 16.11.2020

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Kemer ja esmi tykkäävät tästä.
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    El Caminoon tuli taas leima. Kyllä jännitti etukäteen, kun tiesi että oli pari sähkövikaa joita en ehtinyt korjata ja ainahan voi tulla jotain ylläreitä joita ei itse etukäteen huomaa, mutta ei onneksi ollut kuin käytön puutteessa toispuoleiseksi mennyt käsijarru. Pitäisi katsastusasemilla olla juoma-automaatissa olutpulloja että voisi ottaa pari rauhoittavaa siinä odotellessa.
     
  19. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Tuo on mun mielestä jopa hienoin Charger koppa ja löytyy vielä kohtuuhintaankin markkinoilta.
    Harvinaisin ja persoonallisin lie 66-67?
    Juuri tuo -71 (ja miel sillä luukkulamppuoptiolla) eikä se 75- hullumpi ole nykyautoihin verrattuna sekään,siis ne joita ei kukaan huoli vissiinkään enää.
    Kokemuksia juurikin 75:sta,naapurissa oli moinen ruskea valkoisella vinyylikatolla silloin joskus jenkkihuumasa 35v sitten ja tietty hieno ja harv suomi-auto kun muita ei ollutkaan,hinta senmukainen ja 360+727 sekä valkoinen sisustus erillispenkeillä rattikarahkalla.
    Äänetöntä luksuskyytiä.
     
  20. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Kyllä se +35 vuotta hoitaa nuistakin sen luksuksen pois... :D
    Voipi tietysti käytöllä ja käyttäjillä olla vaikutusta asiaan. Meillä moiseen yritetään sitä luksusta palautella.

    Pahoittelut off-topicista...
     

Kerro tästä muillekin!