Aurauskulmien säätölaites

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Hola, 16.11.2020.

  1. Hola

    Hola 1st gear

    Tervehdys mistä saisi hyvän säätölaitteen aurauskulmille.. sellaisen millä tohtis jonkun kympin ottaa kun säätää budjetti olis alle 500 mutta jossei halvemmalla saa niin sitten enemmän.. motonetissa olisi joku mtx Sarja tekeekö hän mitään.. elekmallakin olisi jonkun lainen härveli mutta tekeekös näillä mitään.. vai olisiko jonkin muu ratkaisu
     
  2. fennia

    fennia Gearhead

    Kaksi nuppineulaa ja rullamitta
     
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Olen katsonut karkean säädön langalla ja rullamitalla, sitten suuntaukseen.
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Muokattu: 16.11.2020
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    U mallinen rauta jossa säätö/lukitus leveys suunnassa keskellä ja päissä pultit ulos päin jotta saa vanteesta eikä renkaasta
     
  6. Hola

    Hola 1st gear

    Ei viittisi näin (puoli) "ammattikäyttöön" ihan mitä tahansa viritystä..mittanauhalla on mittailtu sillä vaan ei viitti rahastaa.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Miksi laitoit myyntiin?
    Niin lähinnä kyselen, kun pari vuotta sitten hommasin tuollaisen ja kyllä sillä saa eturenkaat säädettyä. Vähän työläs, mutta toimiva.
    Testasin myös autoon, joka on tullut ammattisuuntauksesta ja näytti samaa.
     
    Muokattu: 16.11.2020
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Mitenkään ei liity tuohon kaupalliseen tekemiseen, eikä tällä tavalla tehtynä voi siitä oikein velottaa jos asiakas kyttää selän takana mutta langalla olen katsonut vuosia ns. 4-pyöräsuuntauksen ja aina on toiminut viimeisen päälle. Mutta kun topicci ikään kuin antaa luvan aiheesta mainita niin:

    Aurauskulmat näin. Mulla on tuo setuppi aina käyttövalmiina tallin nurkassa. Kaksi putken pätkää, joihin on esiporattu täsmälleen samoihin kohtiin reiät lankaa varten. Keskitys mittaamalla navoista.
    [​IMG]

    Casterit sekä camberit olen säätänyt omatekele kääntölevyjen ja digitaalisen kulmamittarin avulla:
    [​IMG]

    Mutta joo, sori en tiedä muista laitteista enkä muunlaisia osaisi enää käyttääkään:rotfl:
     
    Pietsi tykkää tästä.
  9. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Ei ole tarvetta enää.
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Miten tuo kääntölevy on toteutettu, peltikiekko kiinnitettynä johonkin levyyn?
     
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Pohjalla on joku 12mm filmivaneri. Sen päällä peltilevy, johon on niittaamalla kiinnitetty keskelle pyöreä peltilevy. Ja peltien väli rasvattu vaseliinilla.
    Toimii ihan jouheasti.
     
    Pietsi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!