ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Jostain. Minäkin tiedän muutaman tyypin jotka ovat jo 90-luvulta etsineet edullista Challenger/Barracuda ajoneuvoa. Tietääkseni etsintä jatkuu.....
     
    dart -66, 1purehell, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kun ostaja haluaa koko summalle vastiketta

    [​IMG]
     
    Herje, esmi, dart -66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^tosta tulee mieleen kolleegan tarina kuinka ilolintua petetään; amerikassahan on pöytäkellot useimmiten semmosia missä kulkee numerot, heppu oli laittanut virtajohtoon katkaisijan jota aina välillä touhun tiimellyksessä käytti, loppujen lopuksi horo ihmetteli kun aika oli kulunut kovin hitaasti....2 tunti yhden hinnalla..
     
  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Toi sivuaa erästä omaa kokemustani. Olin vuokrannut yksiön nuorelle "miehelle", josta alkoi heti kättelyssä tulla kaikenlaista harmia. Kun sitten huomautin monista hänen tekemistään asiattomuuksista, olikin hänellä melkoinen valttikortti hihassaan. Hellasta oli kuulemma irronnut se säätönuppi, millä laitetaan levy kuumaksi. Hän kertoi ihan pokkana että olen vastuuntunnoton vuokraisäntä kun siinä on vaarana kuolla sähköiskuun, kun siitä puuttuu se säädin Yritin kertoa sille että ei siihen akseliin tule virtaa ja että tulen korjaamaan vian tuota pikaa. Tämä totesi että kyllä hän TIETÄÄ että siihen tulee sähkö; hänellä on tuttava joka on niin sanonut...o_O
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Sai siis pelata playstation peliä 1 h 58 min.
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kaippa se minäkin nyt lukeudun ihmeelliseksi ostajaksi kun 3viikkoa sitten huomasin nettiautosta mielenkiintoisen diesel käyttö romun työautoksi :odroll: No soitin autosta heti kun sen huomasin ja kyselin että minkälainen se on ja miten on huollettu kun se tuollaisessa remmi kone dieselissä on aika olennainen homma että jakopää olisi vaihdettu. No myyjä oli todella asiallinen ja sanoi suoraan että pitää vaihtaa ja että auto on ensimmäiseltä omistajalta joka on jo edes mennyt ja että nyt kuolinpesä sitä myy. No sanoin että 2,5tunnin päästä kerkeäisin tulla autoa katsomaan ja hieromaan kauppaa naamatusten ja sehän kävi myyjälle vallan hyvin. No kun perille pääsin niin auto näytti heti paljon paremmalta mitä oli puhelimessa kerrottu ja koeajo vahvisti vielä auton kunnon,no sitten se pitikin lähteä jo kahvipöytään ja kun talon sisälle astuin niin ovella oli ekana pari haulikkoa vastassa oven pielessä :lol: Varovaiseti sitten mentiin kahvipöytään ja jatkettiin keskustelua niistä näistä ja tuli yllättäen selville että auto onkin lähtöisin entisestä kotikylästäni ja kun toista tuntia oltiin poristu niin varovaisesti kysyin että mikähän tuon auton hinta nyt sitten olisi jos sen ottaisin mukaani :odoops: No myyjä puoli sanoi että sano sinä sille hinta kun siihen pitää se jakopääkin tehdä ja nähtävästi tuollaisen auton tarve on niin sanoin suoraan että 50e kun pudotat auton hintaa niin kauppa-akti on syntynnyt :odrazz: No myyjä puoli tarjosi heti käden ja käden lyömisellä kauppa oli syntynnyt ja sitten kun aloin tekemään lähtöä niin myyjä osapuoli vielä sanoi että otathan sinä ne auton toisetkin renkaat vielä mukaan ja nämä auton paperitkin mistä kävi ilmi että auto on kokoajan huollettu merkkiliikkeessä ja kummatkin rengas sarjatkin olivat vielä täysin uudet :odeek: Siinä vaiheessa sanoin myyjälle että kun nämä renkaatkin on uudet niin saat vielä sen 50e lisää mitä tinkasin niin myyjä sanoi että mitä turhia,pääasia että päästiin ylimääräisestä autosta eroon ja pistä se 50e vaan autosi tankkiin :odeek: No autolla olen nyt ajannut jo reilu 3000km ja se jakopääkin tuli liikkeessä käytyä laitattamassa ja myyjän kanssa ollaan soiteltu ja tarinoitu kaupan jälkeen joka viikko kerran tai kaksi puhelimessa aivan niistä näistä ja jutut on kääntynnyt aina metsästykseen ja kalastukseen :odeek:
     
    daavid-son, Norri, Roberto ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. tapsah

    tapsah 2nd gear

    no miksi sitä touhua nyt kukakin nimittää, ehkä se oli kuitenkin aikuisten playstationia...
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse varmaan olin ihmeellinen ostaja. Tekstari, onko xx auto vielä myynissä? On. Voiko tulla katsomaan? Voi. Vasta paikan päällä juteltiin. Lyhyt koeajo ja autokuume vei voiton... Hemi ei tikittänyt joten e-raha siirto ja onnellisena omistajana kohti kotia. En potkinu renkaita, en katsonu alustaa yms... iski totaali laiskuus. Jos Hemi ei tikitä, niin se on mun. :D
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mulle tuli taas tää perinteinen:

    ”Hei,

    Olen melko tyytyväinen kuntoon ja hintaan. Olen Suomen merivoimien upseeri, joka on tällä hetkellä tehtävässä, joka purjehtii Pohjanlahden läpi Uudenmaan prikaatin kanssa. Olen sopinut yksityisen kuljetusyhtiön kanssa, joka tekee nimimuutoksen puolestani ennen noutoa. Minulla on pääsy käyttämään "kädessä pidettävää lähetin-vastaanotinta" puhelun soittamiseen turvallisuussyistä, koska puhelinten käyttö on kielletty sotilastukikohdassa, mutta voin käyttää sähköpostia milloin tahansa, kun käytämme tietokonetta. Kuten aiemmin mainitsin, olen valmis maksamaan pyytämäsi hinnan, kuljetusyritys tuo omistajanvaihtoon tarvittavat tietoni ja allekirjoittavat kaikki tarvittavat asiakirjat, kun he lähettävät minulle valtuutusilmoituksen. Ainoa nopein maksuvaihtoehtoni on PayPal, koska voin lähettää rahaa milloin tahansa PayPalin kautta tietokoneella.

    Noutoagentti löytää sinut, kun maksu on poistettu tililtäsi. Joten odotan innolla PayPal-tietojesi vastaanottamista jatkaakseni maksua.

    Sinun nimesi:
    PayPal-sähköpostiosoitteesi:
    Osoite:

    Parhain terveisin,
    Ismo Vallinen. ”
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^selkeesti upseeri ja herrasmies, mihinkä sitä vois luottaa jos ei upseerin sanaan?
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Upseeri ja herrasmies lähettää rahat noutoagentille ja se tuo käteiset kouraan. ;) Vallisen Ismolla on vähän hoono soomi. :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. OPM

    OPM Gearhead

    Ja merivoimilla niin tiukka tilanne päällä ettei puhelimiakaan voi käyttää..
     
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Kysy nyt edes sotilasarvo ja komppania sun muita. Ja sit ku vastaa ni kysyt jotain et tunnetko Kommodori Tinnerimunan tms.
     
    Volvo_5.7, Gary Grand, freetime-cruiser ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Aina hauskoja nää jutut. :D
    Mulla 050- alkuinen, joka ollut mulla 90-luvulta lähtien. mutta siihen ei välttämättä vastata, kun ei näy tiedot automaattisesti.
    Mutta koska tiedostan tämän, osaan lähettää viestin perään, mitä puhelu koski.

    Tämä pitäisi ihan kaikkien ottaa käyttöön mun mielestä. Kaikenmaailman kaupustelijaa ja muuta yrittää soittaa, niin tietäisi mihin kannattaa vastata.
     
    Muokattu: 17.11.2020
  15. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Itselläni kun on 050--xxxxx numero eli lyhyt numero ja vaikka tiedot ovat julkisia niin silloin tällöin joutuu laittaa sen viestin perään et miksi soitin varsinkin jos soittaa jollekkin joka myy jotain.
     
  16. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Se on toi vallisen ismo minultakin kyselly chevyn osia nettivaraosan kautta.... ei kyllä ehdotellu mitää kauppoja,laittoi vain sähköpostiosoitteensa ja ilmoitti että olisi kiinnostunut.
     
  17. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Noin se muakin lähesty, erehdyin ite laittamaan sille sit sähköpostia.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hemejä on kahdenlaisia, niitä jotka tikittää ja niitä jotka alkaa kohta tikittämään.
     
  19. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Tietääkö kukaan teistä tietokoneharrastajista minkälaisen vedätyksen/kuprun voi tehdä jonkun toisen s-posti osoitteen avulla, ihan vaan uteliaan autoharrastaja kaverin puolesta kyselen kun täällä tota tietokone osamista tuntuu olevan..
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    No eipä oikeastaan minkäänlaista, jos vedättäjällä ei ole tiedossa kuin sähköpostiosoite.

    Eri asia jos veivikaulalla on tunnukset joilla pääsee kirjautumaan sun sähköpostin, niin silloin avautuu enemmän mahdollisuuksia tehdä pahojaan.
     
    stratusdriver tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!