Ford 306 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Sultzi, 14.1.2017.

  1. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Voit kyllä ylpeänä valvoo vaikka koko yön....on siisti työ!!
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Eihä tälle voi kuin TAPUTTAA JA LUJAA!!!!
     
    Visa tykkää tästä.
  3. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Pakosarjat kyllä onnistui yllättävän hyvin, sitähän ei vielä tiedä kuinka niiden pituus osui kohdilleen :)

    Jatketaan tarinointia, tällä erää konetta kasaanpäin ja lopuksi paikoilleen!

    Tuli tehtyä koekasaus lohkoon, kulmapyttyihin männät paikalleen ja mittailin dekkitasot. Nämä onneksi Dartin jäljiltä mukavan lähellä toisiaan ja suorassa, joten näistä vetäistiin koneistamolla vain mahdollisimman kevyt pyyhkäisy jotta saatiin varmasti hyvä pinta MLS tiivisteille.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kannet kävi samalla reissulla koneistamolla, otettiin tiivistepinnasta 1mm pois jotta saatiin palotiloja hieman pienemmiksi. Mitattuna niistä tuli 54,5cc - 55,5cc väliin. Näillä männillä ei aivan tavoite 14:1 toteudu, vaatisi mittatilausmännät tehtynä palotilan valoksen mukaan. Purkka nyt hieman päälle 13:1. Valmistajan sivuilla ilmoittama 17.3cc patti on todellisuudessa n. 10cc (joka ilmoitettiin oikein jollain jälleenmyyjän sivuilla kun jälkikäteen tutkin asiaa). Kuvissa palotilojen mittausta sekä venttiilijousien asennuspituuksien tsekkausta. Tässä yhteydessä huomasin että pakoventtiilit ovat n. 1mm "matalemmalla" kuin imuventtiilit, joten samalla koneistamoreissulla pakoseetejä ajettiin n. 1mm alemmas jotta venttiilit saatiin samaan tasoon keskenään (T&D akselimallin keinuvivut, joten ei oikein salli tälläistä korkeuseroa)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Seuraavaksi tulikin sitten siistittyä kanavat, palotilat ja seetialueet. Varsinkin seetien istuvuus huono kanavaan nähden (toki tämä oli tiedossa).
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sytytystulpat meinasivat aiheuttaa ongelmia, ainoa järkevä tulppa (lyhyt runkoinen, ehkä sopivalla lämpöarvolla ja non projected head) jonka löysin on 21mm kannalla, joten kannessa ei ollut liikaa tilaa enään hylsylle. Ongelma onneksi ratkesi sorvaamalla tulppahylsy aivan pierunkuoreksi, kannessa oleva upotus tukee hylsyä joten ei ole vielä ainakaan haljennut. Kannet tuli myös maalattua VHT cast iron enamelilla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, rekkamies, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Lohko sai myös päällensä saman VHT cast iron maalin. Huolellisen lohkon pesun jälkeen saikin naputella nokkalaakerit paikalleen lohkoon. Välykset tuli myös mitattua ja nämä olivat ok, kuten myös nostajien välykset lohkoon ok (toki sielä väljän puolella toleranssia). Nostajina siis CompCamsin holkitetut (ei neulalaakereita).
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Runkolaakerit sai tilata 0.001" isommalla välyksellä kuin vakiolohkoon jotta sain välykset osumaan kohdalleen. Tämän jälkeen saikin roiskaista akselin kiinni ja pukit momenttiin ARP pinnapulteilla (runkolinja hoonattu koneistamolla näiden ARP pinnapulttien kanssa kohdilleen).
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sitten nokka paikalleen, männät ja kanget (kangen pultit luonnollisesti venymämittarilla kiinni, ei momenttiin), jakopään (samalla tietty nokan ajoitus kohdilleen). Lopuksi öljypohja paikalleen ja alakerta olikin tämän jälkeen kasassa ja toivottavasti ei tarvitse heti sinne kurkkia.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, rekkamies, Seevu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Kun nokan sai ajoitettua tuli tehtyä tarkistusmittaus muovailuvahan avulla että tilaa on riittävästi koneen pyöriä, tämä oli ok.
    [​IMG]

    Kannet tuli kasattua, näissä PACin tuplajouset (1238X, nokantekijän suosituksesta), PACin toolsteel retainerit ja lukot. Sitten olikin nämä aika laittaa kiinni, väliin cometicin 0.040" paksut MLS tiivisteet ja ARP studit. Tässä välissä oli hyvä myös muistaa laittaa ne nostajat paikoilleen ennen kansia :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Seuraavana tulikin laitettua imusarja kiinni, tämän kiristys on hieman taiteenlaji johtuen IDA:n jaosta ja kanavien sijainneista, vaatii oman spesiaali lenkkiavaimen että saa 4kpl keskimmäisiä muttereita kiristettyä.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tämän jälkeen olikin aika nostaa moottori viimein pois pukista ja laittaa vauhtipyörä + kytkinpaketti paikoilleen (pyörä MS-Koneistus).
    [​IMG]

    Sitten se niin ihana pakosarjojen asennus, oli melkoinen palapeli pidellä neljää putkea paikoillaan ja yrittää ruuvailla pultteja kansiin, mutta siinä aika hyvin onnistuin ilman suurempia naarmuja :D Ennen pakosarjoja tuli heitettyä sytytystulpat paikoilleen, näiden vaihto onkin sitten asia erikseen kun kone autossa, 6kpl on "helposti" vaihdettavissa, 2kpl vaatii luovuutta mutta katsotaan kun sen aika tulee :D Myös kytkinkoppa työsylintereineen tuli ruuvattua tässä vaiheessa kiinni, myöhemmin ei ole enään mahdollista.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ennen koneen nostoa konehuoneeseen tuli laitettua runkopalkkeihin lämpösuojaa kohdille joissa sarjat ovat lähimpänä. Tein myös vesiputken paisarilta syylärille 18mm rosteriputkesta koska tilaa ei pakosarjoihin nähden ole kuin muutamia millejä. Sitten saikin punnertaa koneen paikoilleen, kevyellä väkivallalle se sinne lopuksi onneksi pujahti. Konehuone alkaa näyttämään jo lupaavalta :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jatketaan tästä taas myöhemmin tarinaa :)
     
    sepi-ukko, rekkamies, Seevu ja 23 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Jälleen kerran... WAU !!!
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kertakikkiaan Jäätävää rakentelua...
     
  8. Liipo

    Liipo Gearhead

    Moro

    Mitkä noi lyhyet tulpat on? olen haeskellut samanlaisia,
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Näyttää ngk:lta. Autolite tekee myös lyhkäsiä.
     
  10. Liipo

    Liipo Gearhead

    Moro

    Denso 5325 sopii mun gt40p kansiin. Tilaan niitä.
    Ovat lyhyttä mallia.
     
  11. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Kiitos kommenteista :)

    Tulpat on NGK BR8ECM, turha käyttää mitään Iridiumeja tms.

    Seuraavaksi saikin alkaa suunnittelemaan sähköjä, päätin tehdä koko auton sähköt kerralla uusiksi. Releet ja sulakkeet (pääosin) korvattiin SPLeinosen PDSX-1 purkeilla. Kojetaulun alla on Master purkki johon tulee kaikki tarvittavat ohjaavat inputit katkaisijoilta sekä moottorinohjaimelta. Edessä ja takana on sitten Slave purkit jotka on yhteydessä CAN-väylällä Masteriin joka ohjaa näiden Slave purkkien ulostuloja sen mukaan miten ne ohjelmoi.

    Sähköhommia varten piti hieman päivittää työkaluja ja liittimiä. Tuli hommattua lajitelmat DT, DTP ja DTM liittimiä Deutschilta sekä näille kuuluvat automaattipihdit. Myös haaroittamista varten hommasin puristettavia liittimiä, tinauksen sijasta. Isoille virroille liittimiä tuli hommattua sekalainen kasa ja jonkinlaiset puristuspihdit myös. Ebaysta hommasin kokeeksi halpaa kutistesukkaa johon voi Brotherilla tulostaa tekstiä, tätä käytin lähinnä suuttimien johtoihin jotteivat mene sekaisin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Akkuun hommasin kätevän pääsulakerasian plussanapaan, josta lähtee PDSX-1 purkkien syötöt, ohjaustehostimen syöttö, jarrutehostimen syöttö sekä vesipumpun syöttö (PWM moduulille). Johdot lähtee isoilla liittimillä rasian pohjasta.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Takapään sähköt pääosin mukavasti takapenkin selkänojan takana.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ennen konehuoneen maalausta tuli myös tehtyä alustavaa suunnittelua narulla mistä johtoja vien yms.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Gary Grand, rekkamies ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Maxxecun johtosarjan aihio eriteltynä (ei sisällä siis perus auton toimintojen johtosarjaa), nämä sitten pitäisi hukata autoon :D
    [​IMG]

    Työmaa oli paikoitellen aika epätoivoisen näköistä
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Eteen tuli lisättyä nopeusanturi, lukee tällä hetkellä 4 jarrulevun kiinnityspulttia, katsotaan kuinka resoluutio riittää. Myös taakse tuli vedettyä volvon perän anturille johto jotta saadaan myöhemmin luistonestoa kokeiltua.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mittaristoon tuli päivitettyä ahtopainemittari pois ja tilalle tuli kierroslukumittari Speedhutilta (gps olikin jo aiemmalla setupilla).
    [​IMG]

    Kaasupolkimen muokkasin DBW käyttöön lisäämällä mersun poljinanturin, tuli aika ok. Vielä pitäisi liikematkaa hieman lyhentää ja saada lisää jousivoimaa ettei ole liian löysä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Startin johdotukset tein irtonaisina ja sitten sai heittää paikoilleen, samasta jatkuu piuhat laturille.
    [​IMG]

    Suurinta osaa mittareita tulee hoitamaan perus 7" tabletti, tämä sopii aika kivasti keskikonsoliin. Tabletin taakse lisäsin usb latausliitännän. Tämä toimii hyvin, virrat päälle laitettaessa herää ja virrat sammuttaessa menee lepotilaan. Käynnistyy parissa sekunnissa ja ottaa yhteyden bluetoothilla ecuun, ei huono (jos vertaa esim. kalliisiin dasheihin joilla usein kestää herätä jopa 10s pahimmmillaan). Toki jos on riittävän kauan käyttämättä että tabletista loppuu akku niin sitten kestää kauemmin.
    [​IMG]

    DBW moottorille tuli tehtyä lyhyt kiinteä johtosarja ja liitin, saa helposti irti tarvittaessa imusarjasta. Tässäkin sai taas korjata Englannin pojan tuotoksia kun olivat asentaneet hall tyyppisen tps anturin magneetin 90ast. väärään asentoon eikä anturi toiminut oikein.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Fletkit tulikin asennettua syylärin etupuolelle, tällä tavalla sain toivottua tilaa koneen etupuolelle. Vielä täytyisi talven aikana avata etuhiekkapeltiä jotta flekteille saisi paremmin ilmaa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Gary Grand, rekkamies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Läppärungot kiinni, näyttää jo hieman moottorilta :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jenkeistä saapui custom työntötangot (smith brothers hoiti taas asian hyvin) joten sain asennettua keinuvivustot paikalleen sekä säädettyä venttiilit. Sitten saikin kiristettyä juuri maalatut venttiilikopat paikoilleen (VHT Wrinkle) ja sai näinollen koneen tiiviiksi. Samassa yhteydessä tuli myös pyöritettyä öljynpaineet koneeseen niin näki hyvin että öljy nousi keinuvipuihin asti.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Valmiita sähköjä paikalleen, pakolämpöanturitkin löytäneet paikkansa tässä.
    [​IMG]

    Ensimmäisiä sähköjen testauksia ja perusasetuksia maxxecuun kohdilleen.
    [​IMG]

    Ei enään paljoa puutu ensisavuista :)
     
    sepi-ukko, Gary Grand, rekkamies ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Perävälitys tuli vaihdettua 3.54 -> 4.88 ja samalla lisättyä lukukehä tuohon Eatonin lukkoon josta saadaan vetopyörien nopeus sitten maxxeculle, myös itse nopeusanturi tuli uusittua.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kardaani kiinni
    [​IMG]

    Sitten saikin alkaa suunnittelemaan putkistoa. Tämä tuli tehtyä taas VooDoo:n kanssa. 3" rst putki tuplana x-putkella ja kahdella Spintechin "vaimentimella". Juuritahnat saumoissa sisällä ja useampi v-panta matkalla helpottamaan putkiston asennusta. Putki tehtiin parissa osassa vähentämään pituuden muutosta hitsauksen jälkeen (muuttui nytkin, mutta ei liikaa). Putket heftailtiin auton alla sopivalla puikolla jottei tulisi rumia MIG pisteitä haittamaan itse TIGgausta. Taakse jouduin tekemään tilaa turvatankin upotuksen kulmaan jotta saatiin tuo 3" putki mahtumaan akselin yli ja sivulle kuskin puoleltakin. Aiempi 2.5" putkisto mahtui ongelmitta. Pakosarjoista lähtevistä ja x-haaralle tulevista putkista ei tarttunutkaan kuvaa touhutessa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ilmansuodatin aiheutti päänvaivaa, kun en aivan tyytyväinen ollut tuohon jo hankittuun custom suodattimeen. Mutta päätin sen kuitenkin tässä vaiheessa laittaa kiinni joten piirtelin Fusion360 3d mallin pohjasta ja tulostin koevedoksen siitä 3d tulostimella PETG:sta (joo, tämä ei ole pitkäaikainen materiaali tähän paikkaan, mutta kestää hetken). Tulostus muuten onnistui ok, mutta olikin filamentti loppunut kesken tulostuksen (tämä kiva huomata kun on 3päivää tulostanut ja melkein loppusuoralla) joten jouduin soveltamaan hieman jotta sain suodattimen kiinnityskehyksen pohjaan kiinni.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Näiden jälkeen pääsinkin lopulta valmistelemaan savujen saamista. Läppärunkoja tuli etukäteen synkattua keskenään mahdollisimman lähelle toisiaan. Itse läppärunkojen ja vivustojen rakenteen takia prosessi on melko hankala ja aikaa vievä. Tyhjäkäynnin synkkausta tuli sitten vielä hienosäädettyä jokaisessa runnerissa olevan sivuilmaruuvin kautta kun sain auton käymään (synkkamittaria käyttäen). Kuvassa näkyy rungon keskellä oleva kuusiokoloruuvi jolla sai läpät yksitellen synkattua samoihin (+tietysti puoliskot sitten vielä kokonaisuutena samoihin välitankojen avulla).
    [​IMG]

    Sähkökaasun PID arvoja tuli pitkään säädeltyä ja kokeiltua minimi palautusjousikuormalla sekä täydellä. Tällä hetkellä on käytössä n. puolet palautusjousivoimasta jolla toimii melko hyvin jo. Haastavuuden tähänkin tuo yksi DBW moottori joka vetää vivustoa jonka takana jousikuorma ja tarvittava voima ei ole vakio liikematkan aikana. Tämä tekee kaasun liikkeestä hieman "kulmikkaan" jos kaasua avaa hyvin hitaasti sekä pientä huntingia esiintyy pienellä kaasulla ajaessa. Tämä vaatii vielä hienosäätöä tulevana kesänä jos saisi vielä paranneltua itse PID arvoja sekä vivustoon ajattelin lisätä pari tukea poistamaan ns. tyhjää liikettä ennenkuin läpät lähtevät kääntymään (pitkä akseli runkojen välillä hieman joustaa). Kaikenkaikkiaan siis hyvin hauska rakenne säätää sekä saada toimimaan hienosti, joten ymmärrän miksi heikkohermoisemmat saattavat päätyä single plane imusarjaan ja johonkin mystiseen kaasariin??? (siksikö niitä kutsutaan?) :D
     
    sepi-ukko, Gary Grand, rekkamies ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Jokin aika meni siis kaikkien asetuksien kanssa jotta oli oikeasti se hetki koittaa autoa käymään ensimmäisen kerran. Sytytys tietysti ensin lampulla kohdilleen starttaamalla jonka jälkeen pääsi sitten kokeilemaan mitä sanoo, luonnollisesti tässä vaiheessa oli vasta pelkät pakosarjat kiinni joten mekkalaa tuli olemaan :D


    Onnistuneen startin jälkeen pääsikin putkiston asentamaan paikoilleen, sopi vielä paikoilleen hitsaamisen jälkeenkin :D Tuli tehtyä lämpösuoja myös kardaanin etunivelen alle, koska tässä kohtaa putkisto on nostettu mahdollisimman ylös ja niveleen ei jäänyt suurta rakoa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lopulta tuli aika laskea auto alas pukkien päältä (johan se siinä pari vuotta kerkesi olemaan). Sitä kerkiää unohtamaan kuinka hyvältä se näyttääkään renkaillaan ollessa, kyllä tykkään :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja eikun rohkein mielin tallista ulos ja pölyjen pois pesu! Tämä siis omin voimin peruuttaen ja takaisin sisälle ajaen. Samalla tuli käytettyä kone kuumaksi ja kuumana vielä säädettyä venttiilin välykset, jotka kyllä olivat kohdallaan kylmänä säädettynäkin, joten tästä eteenpäin säädän aina kylmänä. Sääntö 0.006" pienemmäksi kylmänä toimii siis hyvin!
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tässä hieman videota kun auto pois tallista ja ajettuna yläpihalle. Spintechin vaimentimissa omalaatuinen ääni ja tässä mallissa myös hyvin kova, joten naapurit varmasti kuulee kun tätä käynnistelee :D


    Tuli haettua punalaput pariksi päiväksi jotta pääsin hieman säätelemään karttoja alueelle ja muutenkin näkemään onko jotain lastenvaivoja. No heti paljastui yksi aika iso vaiva. Vaihteistossa vaihteiden paikat totaalisen sekaisin (tämä siis 6vaihteinen Quaifen sekventiaali). Selvisi että vaihteet olivatkin järjestyksessä 1=3, 2=1, 3=2, 4=5, 5=4, 6=6. Aiheutta hieman hämmennystä kun kuvittelin lähteväni 1vaihteella liikkeelle ja vetäisin kepistä 2vaihdetta :D Eli 3 vaihteelta suoraan ykköselle. No tästä huolimatta tuli ajeltua säätöjä alueelle pikkukaasuilla (rajoitin sähkökaasun 30% helpottamaan säätämistä), väärät vaihteen paikat tuli opittua ja jollain lailla ajaminenkin siis onnistui (onneksi on vaihdenäyttö). Liitteenä todiste että ajettu on :D
    [​IMG]

    Öljyt tuli pariin kertaan vaihdettua (kilometrejä tuli n. 200km) ja nyt koneessa on ns. hyvät öljyt jo. Suodattimista ei löytynyt mitään hälyttävää joten kone vaikuttaisi terveeltä, joka on aina mukavaa tälläisen panostuksen jälkeen :)
    [​IMG]

    Laatikko tuli irroitettua ja purettua tutkimista varten että mikä siellä oikein mättää (laatikon olen siis ostanut uutena Quaifelta 2013 ja odotellut siitä asti kohdetta). Osanumeroita verraten lopulta selvisi että vaihtajarummun etuosa kuuluu 2ylivaihteella olevaan vaihteistoon (tässä vain 1ylivaihde) josta syystä järjestys täysin sekaisin. Yhteyttä tehtaalle asiasta ja myönsivät olevan heidän virhe selkeästi joten tällä hetkellä vaihteisto heillä ja korjaavat virheensä ja sinetöivät laatikon uudelleen (otin kuvat alkuperäisestä sinetistä ennen laatikon avaamista jotta olisi todistusaineistoa ettei kukaan ole heidän jälkeen sinne koskeneet). Laatikko ollut tehtaalla jo n. 1kk, kun tarvittavaa osaa ei ollut varastossa ja ilmeisesti Covidin takia myös uusien valmistaminen tuntuu kestävän.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuli käytyä läheisessä penkissä, mutta ei montaa vetoa vedetty kun mekkalaa oli hyvin paljon ja penkin sijainti on käytännössä tiheessä naapurustossa joten naapurisovun takia ei kiusattu enempää. Huonoilla seoksilla (toinen puoli sika laihalla ja toinen sika rikkaalla, johtuen allekirjoittaneen ristiin laittamista lambdoista) sekä max. 60% kaasun avautumalla tuli vedettyä 6000rpm asti jolloin takapyörillä oli 300hv (ratasäätöjä), joten kyllä se äkkiseltään vaikuttaisi ihan lupaavalta?
     
    hartsa69, sepi-ukko, Inlinee ja 25 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Asiallista ja hyvinkin vois olla valmistajan kaltaista asentamista.
    Olenkin asialla leikitellyt jos ”Cortina GT” oliskin ollut juuri tällainen.
    Olis siinä mahtanut ostajalla leuka kolahtaa myyntihallin lattiaan,kun myyjä olisi avannut pellin esitelläkseen konehuonetta.
    Puhumattakaan siitä jos TM olisi ottanut tällaisen testattavaksi.
    TM:n tuntien ei olis paljon kehuja herunut.Olisivat kyllä pitkin hampain joutuneet myöntämään,että voima ei testattaessa loppunut kesken.
     
  17. KIITÄMME:

    -ohituskiihtyvyyttä

    MOITIMME:

    -vaihdelaatikon toimintaa
     
    artsiracing, Gary Grand, falcon1 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. 3964

    3964 3rd gear

    Tämä on kyllä TODELLA maukkaan oloinen laite.

    Arvostan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Ford67

    Ford67 3rd gear

    On tullut tätä leuat loksauttavaa projektia seurattua ja hienoa että ajamaan jo pääsee! Ultimaattisen hienoa jälkeä ja älytön työmäärä täytyy olla, kun kaikki pitää hieroa sopivaksi varsinkin tuohon koppaan. Toivottavasti ens kesänä tien päällä ja näkis jossain tapahtumassa luonnossakin.

    Kateellinen oon varsikin noille pakosarjoille, kun Windsorille primäärejä 1 3/4" isompaa ei valmiina omiinkaan Falcon/Fairlane-koppiin tunnu löytyvän ja tarvis olisi. Hemmetin jousitornit, Fox-bodyyn kyllä sais 2" primääreillä suoraan hyllystä. Tuollain tehtynä kappaletavarasta putket taitaa olla omien resurssien saavuttamattomissa.
     
  20. ASaari

    ASaari 3rd gear

    Aika harvoin tule kommentoitua mihinkään, mutta nyt en voi enää hillitä ihteäni... Hattu päästä ja todella iso arvostus kyseistä projektia kohtaan!!
     

Kerro tästä muillekin!