6.2 Silverado kylmäkäynnistys ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Letukkaa, 24.11.2020.

  1. Letukkaa

    Letukkaa 1st gear

    Eli kirjotellaas taas.. Tosiaan Silveradossa hiukan askarruttaa kun esim +2 asteesta laittaa käymään kylmänä, niin lähtee kyllä heti mutta savuttaa todella paljon ja yskii jonkun aikaa. Myös kaasua täytyy hieman painaa noin 10 sekuntia käynnistyksen jälkeen, sitten pysyy käynnissä ilmankin. Suuttimet on uudet, hehkuille tulee virta sekä muutenkin ehjät.

    Ja samaan ketjuun laitetaan vielä toinen kysymys vaikka oikeestaan kuuluis tonne voimansiirto puolelle. Elikä laatikkona TH700-R4 ja turbiinilukko temppuilee. Eli kylmänä kun lähtee ajaan niin n. 10km pääsee ongelmitta ja sitten muutaman kerran heittää lukon pois ja takasin päälle ja tämän jälkeen ei kytkeydy ollenkaan..
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Minkä värinen savu, valkoinen, musta, sinertävän harmaa, sininen?
     
  3. Letukkaa

    Letukkaa 1st gear

    Ihan harmaata se on.
     
  4. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ajotus myöhässä, jos kaikki hehkut varmasti saa virtaa ja itse hehkut toimii.
     
  5. sirkus

    sirkus Gearhead

    Eikö näis pitäs olla lämpötilan mukaan muuttuva pumpun ennakko? Muistelen vaan kaverin -87 silveradoa et siinä oli melko karkee diesel kalina kylmänä (=iso ennakko) ja hetken ajon jälkeen se katos yhtäkkiä eli ennakko meni myöhäsemmälle?
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo ei välttämättä selitä savua, itse lähtisin tutkimaan niitä kunnossa olevia hehkuja, jos käynnistyy rynkytyksellä, voi näennäisesti ehjät hehkut olla epäkelvot, toinen syy, jos käynnistyksen jälkeen kierrokset soutaa, on pikkuinen ilmavuoto polttoainepuolella, yleensä välillä tankki- syöttöpumppu.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei tarvii isoakaan ilmavuotoa, kun ei lähde käyntiin tai jos lähtee niin savuttaa, ei käy kunnolla yms. Kannattaa kokeilla ilmata, jos lähtee nätisti käyntiin, on jossain ilmavuoto.
     
  8. Letukkaa

    Letukkaa 1st gear

    Kiitoksia neuvoista, mutta siis tämä tapahtuu vaan kylmällä ja kestää vaan hetken aikaa. Sen jälkeen ei kierrokset seilaa ja käynti on tasasta.

    Mietin tossa että mitä mahtaa tehdä jos ottas ton kylmäkäynnistys johdon irti, joka siis muuttaa pumpun ajotusta? Kaverin kans vaan oli puhetta ja hänellä ei kuulemma omassaan ole ollenkaan kiinni se johto.. Kun hiukan käynyt sekin mielessä että mahtaako mulla toi laittaa jopa liikaa ennakkoa ja johtuis siitä? En mää mistään mitään tiiä mutta tuli vaan mieleen..

    Ja sen verran vielä lisään että itse käyntiin lähdössä ei oo ongelmaa vaan itse käymisessä käynnistyksen jälkeen.. Lähtee siis pikku pakkasellakin käymään heti kun startilla käyttää.
     
  9. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Jos suuttimet uudet niin hehkut uusisin. Voi olla ns ehjä, mutta ei hehku tarpeeksi.
    Kannattaa myös kokeilla että pumpun kylmäkäynnistys solenoidiin tulee virta kylmänä, tosin ei pitäisi näillä keleillä vielä vaikuttaa...
     

Kerro tästä muillekin!