remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joskus aikoinaan isot pojat viritteli dohc turbo cosworttia ja niiden nokkien kanssa oli kauhea tusaaminen.
    Piti olla turbonokat kun kerran on turbokone.
    Viimenään kuitenkin lopputulema parhaiksi turbonokiksi oli ne samat kepit millä saatiin eniten laulua myös vaparina.

    Sama pätee joka mottiin ja kaikkiin ahtotapoihin.
     
    Fuselage ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Only in Russia:

    [​IMG]
     
    esmi, -Skeletor-, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster Kouvola 23.05.2015

    [​IMG]
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  4. SauliK

    SauliK Gearhead

    laitoin kesällä compille sähköpostia että tartten olds 425 moottoriin bloweri mallin nokan, mallia laahuri ja käytettävyys kaiken a ja ruotsalainen å

    sieltähän suositeltiin kopiota tehtaan 370hp vapari koneen nokasta, ei mitään erikoista ja tällainen sieltä tulikin. ehkäpä tulevana kesänä päästään tavoitteeseen eli rahat on menny ja pullorahoilla ostetulla bensalla remmi jopa hieman vinkaisee
     
    tero79 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  5. Aliexpressistä tuli vastaan Volkkarin nokka:

    Performance camshaft for VW 8V engines

    VW Golf Mk2 GTI, Golf G60, Corrado G60, Golf MKIV 2.0L, Audi 80, 100, 5000, quattro, VW Corrado, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Sharon, Vento, Gol, Pointer, Saveiro 1.6L, 1.8L - 2.0L 8v 1986 on Audi 80,100,5000,quattro

    EA 827 engines Capacities 1781-1847-1984cc

    From 1986
    8v Engines with Hydraulic Followers

    Application: high street - forced induction

    part number: EVCVSW10

    duration intake: 276 degrees

    duration exhaust: 288 degrees

    Intake valve lift: 11.50mm
    Exhaust valve lift: 11.70mm

    lobe centers: 110 degrees

    valve timing

    intake open: 25 degrees

    intake closes: 71 degrees

    Exhaust open: 70 degrees

    exhaust close: 38 degrees

    Valve clearance: hydraulic lifters

    Base circle: 34mm

    made of 1045 quenched steel

    billet machined

    52-58 HRC

    IMPORTANT: this is a performance camshaft, not a OEM replacement, installation may require ECU work, cylinder head work, special lifters and springs, no instructions included, no other parts included


    Tossa näyttää olevan 12 astetta enemmän pakopuolella.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä oli tollanen nokka 1.8v turbossa. Ja tämä oli Cranen suositus.
    [​IMG]
     
  7. Minkä merkkinen se sun nokka sitten oli? Toin Cranen nokka on kyllä melko hurja..
     
  8. EDIT: Taisin ymmärtää sun viestin väärin. Eli toi Cranen nokka oli sulla.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep Cranen nokka. Ja toi oli lievempi mitä suosittelivat rajumpaan kokoonpanoon. Muistaakseni rajumpi oli joku 310 yms...
    Mutta se mikä toimii vaparissa, toimii myös turbossa.
    Tolla kokoon panolla 1.8v GTI, G60 männän ja kanget, toi nokka Mitsun Volvo T5 turbo, olikohan Tdo4-hl16 jotain, ei muista enää. 0.6 ahdoilla 239hp. Ennen nokan vaihtoa 209hp, samoilla ahdoilla yms koskematta mihinkään.
     
  10. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Moro moro taasen, kertokaa tietävät et kuuluuko se laittaa suck up /draw through setupissa (kaasuttimet ennen kaksoisruuviahdinta Kenne Bell 2.1) se plumb back kierrätys venttiili niin että se saa alipaine ohjauksen sieltä kaasareitten ja ahtimen välistä eli kun kaasareitten läpät kiinni tai osakaasu, tällöin tulee tyhjiötä imupuolelle ahtimeen ni se avaa plump backin tasaakseen paineita putkea pitkin joka johtaa painepuolelta takas imupuolelle? Onko tää näi? Kiitoksia paljon etukäteen, t: Jonttu
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo, kyl se siihen tulee asentaa, mut kun Kenne bell ei taida tykätä et sinne ahtimeen imetään polttoainetta..

    Ainakin huuhtelee takapään laakerit äkkiä piloille...
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Oisko jollaki myydä 6-71 tai 8-71 bloweri vetolaitteineen? Voisin semmottisen ostaa NYT, ja esim imari yms mitkä passais Moparin 440 olisi eteenpäin jne. Tarjoa yyveellä! :cool:
     
  13. XJR

    XJR 3rd gear

    Laitetaan tähän nyt kun on alanmiesten topikki. Mulla ollut marketissa myynnissä uudenkarhea KB 2.6H tuplaruuvi. Kyseessä on itse se ahdinyksikkö ilman etulevyä, vetopäätä ja imupuolen töröä. Omassa kotterossa on nuo custom-osia ( sopii vain omaan brittikasiin ) eli siirtyneet tästä hetken kiinni olleesta ahtimesta uuteen. Jos jollain on jo 2.6H niin tässä oiva varaahdin tai jos haluaa tehdä customia tai ostaa nitten KB:lta tarvittavat palikat. KB:lta löytyy muutamaan uudempaan jenkkiin valmiit osat. YV:lla tavoittaa ja marketista löytyy ph.numero. Tuote hinnoiteltu valmiiksi.
     
  14. ta12narina

    ta12narina 1st gear

    Töissä katselin tänään tuollaista lvi hommiin tarkoitettua varoventtiiliä joka aukeaa 2.5 barin paineessa niin tuli mieleen että hoitaisikohan tuollainen remmiahdin nelarin plenumissa ikäänkuin burst panelin virkaa? Venttiilin koko oli 1/2". Kestääköhän tuollainen moottori olosuhteita ja onko tuon koon venttiili (sen reikä) aivan liian pieni sille hetkelle ku kone yskäsee takaspäin.
     
  15. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Taitaa olla kyllä rajusti liian pieni tollanen, tuotettu ilmamäärä on kuitenkin aika iso.
     
  16. sampo.i

    sampo.i Gearhead

    Moro,6-71 takapään laakerien vaihto menossa ja nyt paikoillaan 3205a suojaamattomat viistokuulalaakerit ja tuplahuuli tefloni stefat. Kysymys kuuluu pystyykö nuo korvaamaan kestovoidelluilla 2rs laakereilla ja siis ilman erillisiä stefoja?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Normi kuulalaakerien sopivuuteen en ota kantaa, mutta laakerin suojaus ei ole varsinainen akselitiiviste. ->ei toimi.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  18. sampo.i

    sampo.i Gearhead

    Tässä kohtaa ei siis aleta oikomaan,kiitos !
     
  19. Vai näin se on. Hyvä että tässä itsekin oppii
     
  20. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mun 6v 71 ahtimessa oli takapäässä rullalaakerit kyllä sinne muistaakseni normi 2rs urakuulat laitoin. Sovitin akseliin niin että pääsee liukumaan lämpölaajenemisen verran
    Akselitiivisteet tietenkin tuli uudet
     

Kerro tästä muillekin!