Auton myyminen ulkomaille.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tapsa4x4, 29.11.2020.

  1. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Olisi tilanne että olen myymässä kesken olevaan projektia ulkomaille(irlantiin)

    Maksu puoli saatu ostajan kanssa soviteltua että maksaa tilille suoraan ja auto lähtee sen jälkeen.

    Nyt ongelmaksi muodostuu rahti kun ei tunnu löytyvän ketään joka hoitaisia täältä sinne päin autoja.

    Kellään mitään vikkiä mistä löytyisi huolintaliike tai välittjä joka järkkäis auton täältä sinne, lähteen käyntiin ja ajamalla voi siirellä kyytiin jne.
     
  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Voisi olla helpompi, jos ostaja pääsisi vaikka Hollannista hakemaan. Sinnehän tuo kulkisi sujuvasti jonkun Hiace-kuorman mukana.
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    jknR tykkää tästä.
  4. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Finnlines ajaa Vuosaaresta Hulliin kerran viikossa.
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ottaako Finnlines autoja ilman kuljettajaa? Ei ota ainakaan Saksan välille? Sehän näissä muodostuu ongelmaksi ellei halua lähteä retkeilemään.
    Kysy myös Alamäen Jukalta. Hinaus Alamäki. Jukka reissaa milloin missäkin ja hyvä palvelu.
     
  6. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Ainakin Saksasta Suomeen ottaa ilman kuljettajaa, viime kesänä ainakin viimeksi toi auton mulle kun itse tulin lentokoneella Suomeen.
     
  7. Finnlines hyvä ja ottaa ilman kuljettajaa. Mulle tullut yksi auto Hollannista, yksi Tanskasta ja yksi Saksasta. 1000-1500e hinta. Maksaa monin kerroin jos lähtee sotkemaan trailerin kanssa ja tuskin normi kuljetusliikkeet vie lähellekään tuolla hinnalla. Helppo jättää vuosaareen firmalle eikä tarvi muusta huolehtia.
     
  8. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Outoa. Loppukesästä olisin laittanut yhden projektiauton ilman kuljettajaa Vuosaari-Rostock. Ei käynyt. No homma saatiin muuta kautta maaliin.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kannattaa kysyä myös ihan tavallisilta rahtifirmoilta.
    Mulla on menossa yks auto Sveitsiin.
    Ehtona oli kuljetusliikkeeltä, että ajan itse terminaalin laturilta kärryyn. He sitoo kiinni ja toisessa päässä otetaan terminaalissa ulos. Noudettavissa toisessa päässä terminaalin pihalta.
     

Kerro tästä muillekin!