Alustava kisakalenteri vuodelle 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 20.10.2020.

  1. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Tuskin kyseinen säästö tuntuu missään, mutta ajatuksena ehkä antaa kuvaa missä mennään.
     
  2. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    No, jos vapaaehtoisena vääntää 14 tuntii radalla niin en nää ongelmaa jossain kylpytynnyrin vuokrassa, ymmärrän kyllä pointin. Sieltä vaan vapaaehtoiseks niin katotaan tarvitaankotynnyriä enää. Joo mut asiassa pysyäkseen kyllä säästöjä kaivataan joka taholta.
     
    joteam1, gremlin, supo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. pinola

    pinola Gearhead

    No joo, tottapuhuen kyllä siellä oikeesti aika säästöliekillä on menty et ei taida henkilökunnan kuluista enää kovin suuria pystyä nipistämään. Eikä tainnu näkyä sitä paljukärryäkään tänävuonna tai sitten se on menny multa kokonaan ohi.
     
    jknR tykkää tästä.
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nii, en tiedä miten noi asiat tulevat ja kuka ja mitä niistä maksaa, mut oon ymmärtänyt et ihan kohtuuvaivalla ja kustannuksella on mahdollisuus ihan itse päästä esittämään ja toteuttamaankin hyviä ideoita. Tai ainakin lähelle sitä mahdollisuutta. Jäsenyys on se ensimmäinen, kokoukseen osallistuminen ja itse ehdolle luottamustehtäviin asettuminen on se toinen. Se on sitten paikalle vaivaiutuneista jäsenistä kiinni pääseekö jäsenistöä edustamaan vai ei, ja siihen toki auttaa jos osaa niitä ideoita ja muutoksia ehdottaa. Monasti joskus aikaisemmin oli tilanne, et sinne tarvi suorastaan pyytää väkeä. Ite olen ollut kaks kertaa ehdolla, mut en ole tullut valituksi. Katoin kuitenkin sen ehdolle asettumisen velvollisuudeksi koska olin jotain asioita kritisoinut.
     
    joteam1 ja Mikkis tykkäävät tästä.
  5. pinola

    pinola Gearhead

    Tätä samaa tulee aina välillä itekkin ihmeteltyä, kerho kun tuntuu herättävän monelle suuriakin tunteita ja sen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä seurataan ja kritisoidaan tarkasti.

    Mutta sinne ei kuitenkaan haluta mukaan vaikuttamaan saati sitten tekemään niitä päätöksiä. Edellisessä kokouksessa pääsi kaikki ehdollaolevat suoraan johtikseen. Mukana voi olla monella tavalla, aluksi siihen riittää jäsenyys ja se kun vaan ilmoittautuu mukaan ja ottaa jonkun asian hoitaakseen. Ehkä se juttu onkin just siinä ettei kuitenkaan haluta ottaa mitään hoitaakseen vaan tyydytään valittamaan kuin huonosti ne asiat on. Sen voin kokemuksesta sanoa että jos siellä jotain hyviä ideoita esittää, niin se ei vielä riitä vaan ne pitää vielä toteuttaakkin.

    Mä oon seurannu tätä vasta lyhyenaikaa mutta koko sen ajan on FHRA ollut jotenkin perseestä, tai ainakin jotkut henkilöt siellä johdossa. Se johto on kuitenkin vaihtunut / jäsenten toimesta vaihdettu useampaan kertaan ja silti aina vaan se on sitä samaa. Pitäiskö seuraavaksi vaihtaa kerhon nimi, jos sillä sit päästäis paremmin tekemään kimpassa sitä hyvää ja hyviä päätöksiä?
     
    joteam1, JuhaKuu, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    No onko se kovin hyvä päätös että pro luokista vain nitrot ja promodit ajavat kauhavalla? Säästö varmasti jotain paljun luokkaa ja tosiasiassa suuri tappoi niin imago kuin taloudellisella puolelakin.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  7. pinola

    pinola Gearhead

    Ei, mutta en lähde siitä kritisoimaan kun en tiedä kaikkea taustoja. Edellisistä FIA kisoista tais tulla -170k€ turpiin, niin välttämättä ihan kaikkea ei kannata tehä samanlailla, varsinkaan jos ei oo yhtään rahaa millä lähteä tekemään.
    Sen tiedän että muitakin kuluja on kuin nuo palkintorahat. Kovaäänisimmät PS miehet ainakin kuuleman mukaan oli viimeksi sitä mieltä etteivät Kauhavalle enää tule, en tiedä sitten oliko vaan puhetta.
     
    Aulis Hämeenkorpi tykkää tästä.
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä nyt on sellainen juttu että johto toiminut alta lipan eli kyllä varmasti johtoryhmässä tieto ketkä kisaa EM-sarjassa.Eli se kuuluisa yhteydenotto ennen kuin tehty ratkaisuja sillä kun tehdään bisnestä niin tehdään se niin hyvin kuin osataan!Ps.Maksava jäsen/kilpailija on iso tekijä toiminnassa sillä ilman niitä ei toimintaa!Ps.suuri huoli Kauhavan suhteen ja koko homman jatkon suhteen!Ps.Talkoo väki kisoissa tekee hienoa työtä kisojen suhteen eli 110% kunnioitus heitä kohtaan!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ihme et sinne johtikseen ei ole tunkua. Ps, nekin tekee sitä talkoilla.
     
    ET1121 ja Aulis Hämeenkorpi tykkäävät tästä.
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Ymmärrät Jykä että kun systeemi ui syvissä vesissä niin kannattaa pitää kaikki mukana ja olla vaikka pitämättä koko EM-kisaa jos ei puntit kestä pitää!Ps.kannattaa olla osallistumasta sellaiseen jonne ei enää tällä hetkellä ole rahaa,paikkaa ja maksavaa yleisöä!
     
  11. harri_pe

    harri_pe Gearhead

    Kertokaapa nyt, paljonko FHRA:lta säästyy rahaa, kun Pro Stock ja Top Metanolit ei aja? Tällä foorumilla on henkilöitä jotka tietää kyllä eikä yhtälö ole kovin vaikea. Kertomalla numerot voidaan lopettaa "FHRA on perseestä" tyyliset arvostelut ja voidaan haukkua oikeita asioita.

    Koska kisat järjestetään joka tapauksessa, niin järjeställe menoja ko luokista tulee rundi/palkintorahat, matkakorvauksia. Mitä muuta ja paljonko ne on?

    Järjeställe tuloja tulee osasta osallistumismaksuja, ao tiimien kavereiden/tuttujen/yhteistyökumppaneiden lipputulot, joku saattaa jopa ostaa kisapaidan. Mitä muuta?

    FHRA:han on emoyhtiölle perustettu tytärytiöitä eri toiminnoille, mm Nitronationals on oma Oy. Noita pitää johtaa kuten osakeytiöitä johdetaan, ei kuten puuhastelukerhoa. Tulot ja menot tulee olla balanssissa. Kuluja on varmaan piennetty ja raja siinäkin tulee vastaan. Talkooväki on paljunsa ja ruokansa ansainneet, ilman heitä ei ajettaisi yhtään kilpailua. Ei pidä säästää enempää kuin on varaa.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  12. Miksi et soita johtokunnan jäsenille, Puheenjohtajalle.

    Oletko varma että se johtuu siitä että SÄÄSTETÄÄN.
    Entä jos on tullut muualta vaikutus siihen että ei ajeta !!!

    AH


    Supo, sulla eläkeläisenä aikaa soittaa jollekin johtiksen jäsenelle ja kirjoittaa tänne tarkat selostukset siitä mitä, missä, milloin. Varmaan PJ ja johtokunnan jäsenet vastaa, vastaa ne minullekin. Vai tuliko kuitenkin samanlainen jännäkakka kuin line upissa, kun piti tarttua luuriin?
     
  13. pinola

    pinola Gearhead

    Joo, se on monelle vaikea ymmärtää että vaikka harrastetaan ja kerhon asioissa ollaan mukana enemmän tunteella, tulisi osakeyhtiötä pyörittää tekemällä päätökset järkiperusteilla, ainakin silloin jos muuhun ei ole varaa ja halutaan selviytyä.
     
  14. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    PS väki ilmoitti kantansa koska rata oli vaarallinen, ihan fian ukonkin suulla sanottuna. Nythän se ratahomma on ollut korjattuna. Eli nyt varmasti olisi PS tulossa. Ei noita kisoja liikaa kalenterissa ole.
     
  15. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Huomenta
    Jos pyörittää oy niin täytyyhän sun tietää mitä sä myyt ja miksi
    Otetaan tarjouksia/yhteydenottoja toimittajiin (kilpailiat)/muut kulut.
    Ynnätään ja katsotaan meneekö yhtälö läpi.
    Jos toimintamalli muuten muistuttaa Punaista Ristiä
    Vapaaehtoisuus varainkeruu.niin ei voi käyttäytyä kun
    Olisi Intrum Justiina!
    Ja mitä johtokuntaan tulee niin jokainen täytyy katsoa peiliin
    ja miettiä! Onko minulla aikaa ja eväät.tähän?
    Ja kilpailiat arvostavat radantekiät/toimihenkilöt korkealle
    Mutta kyllä kerholtakin pitäisi olla tietty arvostus teameja kohtaan.
    Ja tosiasia on että jos järjestäjä ei kunnioita ja usko omaan Tuotteensa yhtälö on vaikea .Kommunikaatiota!!!!!
    Junan täytyy kulkea molempiin suuntiin! !!!
    Nixxon
     
    supo tykkää tästä.
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Auvo,ei ole minun tehtävä tänne mitään toisen tietoja laittaa kun ei asianomaiset kirjoita!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Onko korjattu?Milloin?
     
    pinola tykkää tästä.
  18. enzo

    enzo Gearhead

    Pakko pari jutskaa kuitata, kun jonkunsortin syntipukin viittaa tarjoillaan.

    1) Outoja paljupuheita. Niiden vuokra ei kovin iso ole ja toimitsijaporukka on ne aikas monasti hoitanut ihan itse. Siellä kun rypee aamusta iltaan radalla, niin puhdistautumisriitti on ihan paikallansa. Saunaan, pesulle, paljuun, sapuskaa ja bisse. Hemmetin hyvä niin.
    -Toimitsijaporukka harrastaa meitin kaikkien kisaukkojen ja akkojen harrastuksen tueksi, nii eips haittaisi vaiks saisivat tukea enempikin koko orkesterilta.

    2) Alastaro loppui, eikä tuu takas jossei jotain erikoista tapahdu.

    3) Kilparadoista tarttee maksaa vuokraa, kun ei ole omia. Sellaisia kun joskus oli parikin, nii olis tarvinnut maksaa pankkilainat. Malmi maksaa, Vesivehmaa maksaa, Kauhava ja Motopark maksavat paperirahaa myös meille kaikille.

    4) Ei ainakaan ole minun idea että Pro ja TMD/TMFC ei aja natikoissa, jos jotain natikoita on. Niiden päivämäärävaihtoehdot on kaikki pahassa raossa. Kesä on lyhyt ja kaikki tapahtumajärjestäjät havittelevat turistien euroja.
    -Kyllä kisaukot sit itte osaa päättää ajaako ne vai ei jos kerran rata ja kaikki on paskaa paitti kusi. Pro Stock autoja taitaa olla kaksi pelikuntoista maassa ja Nixxonilla vissiin tappoiskussakin. TMD/TMFC vehkeitä on pelikunnossa 4kpl. Ja joka ukolla kivitalon verran fyffeä vehkeissä kii ja repullinen perään.

    5) Jäsenet voivat vaihtaa vaikka joka ukon kerhon johtiksessa, jotka on "syyskokouksen" erovuorossa ja ensvuonna loput. Siitä kun lähtee, niin varmaan homma muuttuu. Kannattaa joku räväkkä prätkäjätkä pitää rivissä.

    6) Jäsenistö voipi käytännössä päättää ja antaa vahvat suositukset kerhon firmojen hallituksien kokoonpanoon. Kannattaa toimia sitten kun on toiminnan aika. Ei tule onnistumaan etä-äänestykset, eikä valtakirjaleikit. Paikalle puhumaan ja sitten nimiä lappuun.

    7) Johtislaiset tekevät pääosin talkoilla. Jäsenistö keskustelee syyskokouksessa, kuulee runoja vastineeksi ja päättää aika pitkälle kuitenkin ne suuntaviivat kenen on soveliasta touhuta mitäkin, kenelle on sopivaa maksaa, kuinka paljon ja mistä hyvästä. Kerho on kerho.

    8) Vintagevehkeiden tuleva sarjasysteemi tulee olemaan hauska juttu. Aika näyttää miten se aikanaan muotoutuu, mut nyt hommat alulle ja viihtymään.

    9) Kadunmiehen sarjoja alkaa varmana muotoutua ja ehkä ihan "no-prep" / "semi-prep"-meiningillä voisi ihan kisaakin ajattaa. On vaan todella raakaa, vaikeaa ja kallista sitten kun mennään kiihdytysajon ytimeen ja jätetään tasoitukset pois niinkun oikeassa kilpa-ajossa on tapana. Kaikki ei voi olla brackettia. Ei saa olla. Hauskaa ja kohtuullisemman hintaista se kuskeille on, mutta...

    10) Ajat on ihan perseestä ja saisi se piikki tulla nyt saataville ihan kaikille ja vähän äkkiä.
     
  19. harri_pe

    harri_pe Gearhead

    Voisin toki soittaakkin ja vielä oikein puheenjohtajalle mutta en minä niitä lukuja tänne kertoisi. En omista ko tietoa. Kilpailun järjestäjä tai joku kilpailija voi tänne luvut omalta kantiltaan laittaa jos haluaa.

    Luotettavalta taholta tähän ketjuun kirjoitettiin, että nimenomaan säästösyistä ko luokat ei aja Nitroissa. Siksi olis mukava tietää, paljonko säästyy; satasia, tonneja vai oikein kymmeniä tuhansia. Sitten voitaisiin porukalla pohtia, kuinka perseestä ko päätös oli vaikkei se lopputulokseen varmaan vaikuttaisikaan.

    Ei kai FIA kisajärjestelyjen lähtökohtana ole, että Suomalaiset on ainoita ko luokkien kilpailijoina? Jos näin, niin eipä paljon uskoa hommaan ole. Ja vaikka olisikin vaan Suomalaiset, niin kyllähän niitten radalle pitää päästä joko FIA tunnuksen alla tai ilman jos tiimeillä on halua.

    Tästäkin viestiketjusta selviää se perimmäinen syy Suomalaisen Drag Racen haasteisiin. Henkilökohtaiset kaunat, vittuilut ja muu epäkunnioitus jolloin yhdessä tekemisestä on turha haaveilla.
     
    joteam1, Mikkis, Shining Whit ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    Ihan vaan tällai sivusta keskustelua seuraavana pari juttuu
    Fyyrallahan on oma foorumi kaikille näille asioille, siellä varmaan sais vastauksia kysymyksiin, eli kannattaisi huudella siellä.
    Tietysti jos ei oo jäsen, nii ei voi kysellä.
    Josta seuraa miksi ette ole jäseninä tukemassa fyyran taloutta?
    Ei liene ylitsepääsemätön fyrkka liittyä jäseneksi ja saahan sillä jäsenetujakin!!
     
    joteam1 ja Jenkkiauto tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!