Youtube sarja: Riding with...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.11.2020.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja yleensä täysentisöinti on paljon hankalampaa, kuin Suomalaistyyppinen customointi, eli ei kannata ihmetellä, jos näyttelykinneri on sateella tallissa :)
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo entisöinti on hankalampaa kun juuri sellasta muovinippeliä ei saa sen mätäntyneen tilalle tai sitten jos saa ebayssa maksaa 200$ se nippeli ja tarvit niitä 12kpl johonkin verhoiluun. Toki jos on 3D tulostin, cromaus ja sinkitysvehkeet niin saahan noita... ja osaa vääntää pellistä mitä tahansa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse kaipaan rakenneltuja autoja. Alkuperäisissä ei ole mun mielestä mitään "nähtävää". Alkuperäisistä löytyy kuvia ja tietoa netistä vaikka kuinka paljon. Yksilölliset rakennetut autot on mun mielestä harrastuksen suola.
    Jotkut tykkää museorekisteröidystä alkuperäisyksilöistä, minä en. Mulla oli kyllä museo-Cadillac, ja koko omistuksen ajan vitutti se, ettei sitä saa muuttaa mitenkään. Itse kun tykkään aina muokata autojani "erilaiseksi". Ettei voi sekoittaa vastaavaan, ja erottaa muustakin kun rekisterikilvestä.

    Tykkään kyllä muutenkin "massasta" poikkeavista autoista
     
    GM -65, Voliant, Vermilion ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olis varmaan kannattanut tehdä ne haluamat muutokset ja vetää museotodistus vessasta alas, jolloin vitutus olisi heti lähtenyt, vai pitäisikö muiden muuttaa museorekattua autoa toisten mieleiseksi?
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Ei entisöinti välttämättä hankalaa ole. Saattaa maksaa tosin maltaita.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Antaa museoautojen olla museoautoja. Joku sitä alkuperäisyyttäkin arvostaa. Kokeilin halpojen kulujen toivossa, että olisi varaa pitää useampaa autoa samaan aikaan liikenteessä. Totesin, ettei museoautot vaan ole mun juttu.
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onneksi Janne testaa vain kulkuneuvoja eikä niiden omistajia ;)
     
    Seevu ja Bee-One-Power-Gear tykkäävät tästä.
  8.  
    artsiracing ja jknR tykkäävät tästä.
  9. dp650

    dp650 1st gear

    Ehkä vähän enemmän olisi saanut olla teknistä tietoa autosta ? Muuten kyllä ihan katseltava.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Totta. Mutta tässä tapauksessa ei varmaan ole teknistä tietoa ihan niin paljoa saatavissa kuin omistaja jota haastateltiin on teettänyt muutokset ruotsissa. Olisin itsekkin halunnut nähdä kuvaa koneesta, mutta noin modernissa takamoottoripossussa ei taida näkyä oikein mitään vaikka luukkuja aukoisi kuinka.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo puristus-suhde yms millainen on että voidaan ottaa 2 bar ahtoja, (vaikkakin metanoli mukana, miten paljon metanolia pitää annostella ja millainen säiliö?) Miten ahtimet on saatu mahtumaan, olisiko varaa vielä vähän ottaa lisää tehoa? Pystyykö jäykistämään taka-akselin, kiihdytysrengasta alle? Kestääkö vaihteisto?
    (jotain arviota kulutuksestakin, kun täähän on katu-auto,?)

    Kuva auton alustasta/putkistosta, moottorista. Dronea voisi hyödyntää noissa ratakuvauksissa. Ei kuitenkaan yhtään hassumpi jakso kokonaisuutena.
     
    Muokattu: 19.11.2020
  12. [​IMG]

    Kuva konehuoneesta :rotfl:
     
    GM -65, Volvo_5.7, Larry ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    Hyvä että puhutaan suoraan että mitä lysti maksaa,sitä kuitenkin katsojat miettii.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Muistelin että tollasen possun konehuoneessa näkyy pelkkä flekti, mutta en ollut ihan varma niin en mennyt väittämään moista... no olin siis väärässä, siellä näkyy kaksi flektiä!
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Nyt oli uusin jakso, tekniikan yms osalta 10/10, tosin siinä alussa höpistiin ihan mitä sattuu.....
    lopussa selvis specsit. Koko jakso 9/10, miinusta vääristä höpinöistä ja siitä että vaikutti alussa että yksi moottori? 502, 3.6L Whiple. Kuvaa veneestä pihalta ois voinu ajossa olla vähän lisää mutta ihan kiitettävä jakso!

    Niille jotka ei jaksa hakea...
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja kyllä Fountaineissakin on kaksi konetta, näin ne vierekkäin samassa Turkulaisessa hallissa, ja siinä on outoa se, että toinen kone on metrin edempänä, kuin toinen, kai kapeuden vuoksi?
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    eikös siinä tule myös parempi painojakauma, paremmin tilaa ruuvata ja ennenkaikkea konekopan aurinkopatjoolle mahtuu pidempisäärisiä tyttöjä?
     
    Muokattu: 3.12.2020
    jknR tykkää tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, kieltämättä 2x isolohkoa sentin päässä toisistaan ei oikein innosta tekemään syyshuoltoa tulpanvaihtoineen :(
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eurojaska haaveiluita tehny, niin melkein kaikissa muskeli yms veneissä on noi koneet porrastetusti.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

Kerro tästä muillekin!