Kawasaki Kx80 -00 Ei käynnisty... Vika löytyi!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja speedy, 5.12.2020.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kuten otsikko kertoo, ei käynnisty, ei eres lupaa ! Koneen remppasin n 5t sitten, perusjutut tehty, kaikki laakerit, mäntä stefat yms. Poitsu oli kaverinsa kans ajelemassa, ja pihalle tullessa sammui ilman mitään ennakkovaroituksia, ei pätkimisiä, ei loppunu veto .. Puristukset hyvät, kipinä tulee, bensaa saa. Tulppia vaihdeltu, kokeilin toista puolaa, kokeiltu uutta cdi-boxia, kaasari ok, läpät ehjät .. Sytytyskäämin ohmit ohjearvojen välissä, MUTTA pick-up puolan ohmit 345 ja ohjearvot on 396-594 Oisko tuossa mahdollinen syy, jos kipinän voima ei riitä paineessa ?
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mielestäni tuo pick-upin arvo riittävän sinnepäin jos se kestää tuossa, yleensähän tiltatessa jotain ihan muuta.
    Heitän taas sen perinteisen joka tullut kymmenien 2t crossien kaa vastaan, kokeilithan uudella tulpalla, siis täysin käyttämättömällä?
    Ja voithan hieman pienentää sen uuden tulpan kärkiväliä noin testimielessä, eliminoi vähän muiden sytkäkomponenttejen heikkouksia.
    Ja saa sylinteriin asti bensan, ei jää pääsuuttimen vesihelmeen bensan tulo?
    Ja sit se vauhtipyörän kiila?
     
    Muokattu: 5.12.2020
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Juu, uudella tulpalla testattu, ja tänään katoin vielä tuo kiilan, ja sekin oli kunnossa. parikertaa se on nyt tupsauttanu putkessa . On tämä yksinkertaisen moottorin mysteeri :(
     
    Muokattu: 5.12.2020
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Eihän vain ole kastellut itseään kunnolla, eli kampikammion pohjalla desi bensaa ja silloin tekee sen että saattaa välillä käynnistäessä tsupsauttaa putkeen. Ota tulppa irti, hana kiinni ja poljeksi kuivaksi, yritä sit uudestaan, alkuun varmistukseks jonkun kerran ilman ryyppyä ja sit ryypyn kans normaalisti, viikonlopun kunniaks.:)
     
    Muokattu: 6.12.2020
    speedy tykkää tästä.
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ja tuon seurauksena joskus pullauttaa kammen stefan pois, sitten käynistys vasta vaikeaa on.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Varmista niin kuin yllä mainittukin, että kampikammiossa ei ole bensaa.
    Jos tulppa antaa näkyvän kipinän ja on puristuksia koneessa, pikku tilkka bensaa tulpan reiästä, tulppa kiinni, kaasu auki ja käynnistys.
    Jos ei edes hörähdä, niin antaa kipinän väärään aikaan.
    Vaikka kampikammion stefa vuotaisi, niin kyllä pitäisi hörähtää huikka bensalla.
    Jos leikannu kiinni rällätessä voi olla että ei löydy tarpeeksi puristuksia kun männänrenkaat poikki.
    Poika ei välttämättä edes huomannut leikkaamista.
     
  7. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kampi raudan stefa sökönä ei käy edes huikalla
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    No joo, ei käy, mutta ainakin hiukan hörähtää. Testaus mielessä sulkee pois vaihtoehtoja. Ongelman ratkaisua suppilomenetelmällä.
    40 vuotta pelaillu noitten värkkien kanssa ja niin pahasti vaurioitunutta kampiakselin stefaa ei ole tullut vastaan, etteikö olisi ainakin yhtä puristustahtia sytyttänyt.
    Toki tuo stefan vuotokin tarvitsee tutkia.
    Ei tarvitse paljonkaan vuotaa, niin menee seos liian heikoksi.
     
    Muokattu: 6.12.2020
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    anteeks epä selväisyys tarkotan että ei käy kaise ny perkele yskii ja aivastelee kato ihmees entäs läpät
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

    Stefat ei pääse pullahtamaan, asennetaan sisäpuolelta, ja tulee olaketta vasten.
    Ajosta tullut pihaan, ja siitä suoraan sammunut kun kaasun päästänyt. Kaikki on nyt tarkistettu, myös ne läpät kuten aloituksessa kerroin :) Mäntä yhdellä renkaalla, ja näkyy olevan paikallaan, tosin sitähän ei nää ku pakoaukosta sen mitä näkee, mutta onko jostain kohdin sitten poikki.. Stefaa oon itekkin miettiny, et onko pettänyt. Nekin on kyllä melko uudet, ja huolella asennettu, ja ainakaan magneeton puolella ei ollut stefa rikki, kun tuon kiilahomman tarkistin.
     
  11. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    ei pitäs olla mahdotono_O tarkasteles tarkemmin:odbiggrin:
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    Noniin! Sieltähän se vika paljastui, ku pytyn tempasin irti! Männänrengas jumissa puolessa mäntää, männänpää oli kuopalla jumikohdasta, aivan kuin olisi pallopäävasaralla napautettu :eek: Mäntä oli Mitakan valmistama, ja jotenkin oli jo siihen huono luotto. Varsinaisia niitä pistemäisiä detonaatiojälkiä ei ollut kyllä, mutta mikä helkkari tuon on tehnyt ?? Luojan kiitos pytyssä ei ole jälkiä, aika hemmetin kova se on tuo nicasil pinnoite.
     
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Joo, puristukset, kipinä oikeaan aikaan ja bensaa, niin pitäis jotenkin päristä.
    Olisiko vaan ylikuumentunut liian laihasta seoksesta ja heikosta voitelusta?
    Mäntä alanut sulamaan.
    Jos ilman saantia lisätty, mutta suutin suhteessa liian pieni.
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Samat säädöt ja seokset kuin edellisellä männällä, (Prox) joka kesti koko kesän, kunnes hajos paloiksi. (No koneremppa oli muutenkin ajankohtainen) 3-4 rosenttisellä öljyseoksella päristelty. :)
    Täytyys vähän miettiä mikä mäntä seuraavaksi ...
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei tarvi paljo olla imuvuotoa tai suuttimeen kertynyttä hartsia, niin seos voi olla hiukka laihalla ja männän kestoikä lyhenee.
    Paljonhan nuo suuttimet ei maksa vaikka kokeeksi laittaa pikkasen isomman.
    Meidän pojilla kestänyt noi proxin männät ilman ongelmia.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tulpan väri pysynyt hienosti maitokahvin ruskeana. Pojat oli vetäny pitkiä kaasupohjassa vetoja pellolla, rämä varmaan osalta otanut lujille tuolle kehnolle männälle. Aikasemmin ajettu montulla jossa lyhyempiä täyskaasuvetoja. Aika lyhythän tuo männänvaihtoväli on, mutta proxilla tuli kyllä tunteja aika reippaasti :D
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Japanin Prox pitäisi olla kyllä hyvä, että ei ole männässä vika jos hajoaa.
    Normaali huoltokohde noissa se mäntä, ei montaa kymppiä maksa ja kannattaa kyllä vaihtaa ennemmin liian usein kuin liian harvoin.
     
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Joo tuo proxin hajoamine ei ollut yllätys, ja on niitä vissiin hajonnut muiltakin,varmaankin samasta syystä. Sillä ajettiin yli huoltovälin reippaasti, mutta laakeriremppa oli tulossa, niin annettiin mennä, oli hilikulla kumpi kestää kauemmin, kiertokankilaakeri, vai mäntä. Nyt on tuntimittari jolla on helpompi seurata huoltoväliä. Täytyy mittauttaa pytty, tietää pitääkö jo laittaa satasen isompi muki.
     
    Muokattu: 7.12.2020
  19. Larry

    Larry Double Gearhead

    Oisko siellä pellolla vedetty myös pidempiä moottorijarrutuksia?
     
  20. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kyllä se noilla sankareilla on enemmän auki,ku kiinni :D
     
    Muokattu: 7.12.2020

Kerro tästä muillekin!