Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. 0132

    0132 Gearhead

    Itse oon duunissa todennut, että ei oo mitään tarvetta/järkeä ostaa yhtään kalliimpia kärkisarjoja kuin se 10€ Bahco/Makita sarja minkä saa vyöhön roikkumaan. Viimeistään kuukauden päästä alkaa olla kolmaosa kärjistä pudonnut ja kadonnut, vaikka kuinka yrittäis varjella.

    Tallissa taas on edellisen omistajan perintönä varmaan joku sata eri kärkeä jemmattuna yhteen rasiaan, niin ei pääse ihan heti loppumaan.

    AmPro on kyllä ainakin joissain tavaroissa ihan kohtuu laadukas merkki, mutta kolme kertaa Bahcoo_O
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Näin se on. Mulla on kolme vajaata rasiaa, juurikin Bahco, Bosch ja Makita.
    Niistä oli kadonnut jokaisesta ne tärkeimmät.
    Jos vaikka nyt pysyisi nämä tallessa.
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Niin minäkin aina totean kun uuden kärkisarjan ostan :D Sitten sieltä aina joku torxi mitä tarvii niin hukkaantuu. Viimeks olen kyllä ostanut bahcon halppiksen, kun toisen samanlaisen hukkasin.
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Nuo halvemman pään bachot ja boshit onkin tarkoitettu kevyeen ja satunnaiseen käyttöön.
    Molemmilla on myös kallimpia ja laadukkaampia sarjoja.
     
  5. 20t hydrauliprässi ostettu ja asennettu. Kilpailukykyisesti myyvät Suomestakin tämmöstä harrastelija prässiä. jonkin verran alle 300e.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo on näppärän kokonen ja riittää autoharrastuksessa käytännössä kaikkeen.
     
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Väriä lukuunottamatta prikulleen samannäköisen ostin Biltemasta. Männän tiiviste vuoti, sain takuuseen uuden vähemmän vuotavan. Tämän kanssa pärjää, ei vuoda paineen alla eikä yläasentoon palautettuna, mutta jos jättää välille niin tulee tippa silloin tällöin.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Kaikista noista kiinan hydraulisylintereistä pitäisi poistaa sisältä työstölastut, niin stefat kestäisi pidempään.
    Kaikista mitkä on alkanut vuotaa, niin on ollut sisllä lastua.
     
  9. Samaa vuotavaa sylinteriä tehdään suomessakin ja yllättävän paljon.... Liian monet suomessa tehtävistä halvoista hydraulisylintereistä vuotaa ennemmin tai ei kovin paljon myöhemmin.
    bulkki valmistajat pukkaa paskaa markkinoille kuin tuubin suusta... harmi.

    Sitten kun sen ensimmäisen kerran purkaa, vaihtaa urarenkaat ja muut sekä puhdistaa niin toimii....

    Tämä on IKH kamaa, tosin samaa tavaraa se on monissakin paikoissa, tarrat vaihtuu ja joskus värikin.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    IKH myi paljon tavaraa biltemalle, motonetille, puuilolle ja monille muille.
    Väri ja tarrat vaan on eri
     
  11. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Onko raadilla kokemuksia Magnum merkkisistä työkaluista?
    Puuporia olin ostamassa ja olivat kalliin oloisia Puuilossa, hyllyn välissä pikainen googletus ja lähdinkin Motonettiin hakemaan Bosch terät puolta halvemmalla...

    Noitahan myy joka toinen halpakauppa, mutta nykyään tuota merkkiä on ilmestynyt myös ammattikäyttöön myyvien liikkeiden hyllyyn.
     
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Minulla on joku bi-metalli magnum kuppiterä ihan ok, tosin alkavat olla tylsiä kun olen haponkestävää peltiä niillä ajellut.... nooh on ne hintaansa nähden olleet riittävän hyviä.
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei tietoa, mutta arvaus, että Magnum-merkki lätkäistään niihin vermeisiin, mitä milloinkin tilataan parhaimman tarjouksen tehneeltä kiinalaistehtaalta. Jotain teriä on Tokmannilta tullut pahimpaan hätään haettua, ja ei ne sen huonompia ole olleet, kuin hintansa puolesta on ollut syytä odottaa.

    Boschithan tuppaa sitten myöskin tulemaan Kiinasta.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Magnum leikkasi paremmin ja kesti pidempään kuin bosh.
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Biltema ei varmasti maksa välikäsille esim IKH:lle senttiäkkään.
    Tilaavaat vaan samoilta tehtailta Kiinasta omilla väreillään.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kyllä Biltema ja muut jotka ennemmin mainitsin ostavat suoraan ikh.
    Eihän tätä olisi saanut sanoa kun on sisäistä tietoa.
    Ikh tavaraa on myynnissä myös siellä missä sitä ei luulisi olevan.
     
  17. Niin se menee. Suomessa on näitä maahantuojia jotka myyvät toisilleen.
    Ostaa se IKH vaikka keneltä Suomessa vaikka onkin iso maahantuoja nykyään.
     
  18. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Juuri näin
     
  19. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tämä on totta, mutta enpä jaksa uskoa, että Biltema kuuluu tähän joukkoon. Kyseinen firma myy samaa kamaa kaikissa pohjoismaissa yhteensä 1,2 miljardilla eurolla vuodessa eli noin kymmenen kertaa enemmän kuin IKH. Eiköhän ole hankintaketjut aika lyhyitä tuolla volyymillä.
     
  20. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    No huvikseen vissiin vaan ikh lähettää tavaraa biltemalle.
    Mut ei hetkauta mun elämää joten luulkaa niin kuin parhaaksi näette.
     

Kerro tästä muillekin!