1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mjoo o.. vois olla kyl vaihtoehto..
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Viime viikolla vedin oiottuun kylkeen epoksin ja piti alkaa pakkelia levittämään, mutta vatsa alkoi oireilla ja projekti suli vessanpöntön kanssa halailuksi.

    Paljon oli skenaarioita mielessä selvittämään tuota mystistä vatsaa (lääkäritkään saaneet tolkkua 12 vuoteen) ja yhtenä tietty toi myrkkyjen ja käryjen kanssa lutraaminen. Onhan mulla 3M:n maski päässä , kun mömmöjä käsittelee tai tinaa tai hioo ja sumuttelee, mutta raitisilmamaski (moottorimaski) vois olla terveellinen vaihtoehto. Hinnat kotomaassa 700€ alkaen ja käytettyjäkään ei ollu. Kiinassa alle pari sataa.. Kellään kokemuksia halpiksista tai vinkkiä käytettyyn esim. Scott promask.

    -J-
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Toipilaana ei vaan pystynyt peukaloitakaan pyörittämään, niin kikkailin fendereitten kanssa. Katkaisin kumminauhat mittaan ja laitoin rautalangalla kiinni. Porailin muutamat "niitin" paikat lisää alkuun ja loppuun. Kiinan lapsilla oli pellin työstö jääyt vähän kuprulle, niin oioin kanttia (ennen kumin asennusta toki).

    [​IMG]

    Vähän piti tallissa käydä sovittamassa.

    [​IMG]
    Kuvasta huomaa, että takakaarteesta ei ihan sovi, mutta eipä kyllä edestäkään. Koputtelulla varmaan selviää.

    -J-
     
    JouniK, Gary Grand, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Sori OT:

    Ilmoitan täälläkin, jotta voisin ostaa projektikuntoisen Chevrolet Bel Air 1958 apukuskin puolen etuloksun.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuosta tulee kyllä komia! Mukava seurata tämmöstä, täytyy hattua nostaa miehelle, sen mitä ei osaa ni se opettelee.
     
    Seevu ja esmi tykkäävät tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla ei oo ku ovia, mutta laitan viestin, mistä voisit kysellä.
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vihdoin sain kaiveltua mätäpaikkaa kuskin takahelmasta. Leikkasin suosiolla kunnon palan ja porasin pistehitsaukset auki. Pitää mennä shrinkerin ääreen, että saa oikean mallisen palan kerralla. Kuvassa näyttää, että pala on irrotettu pureskelemalla, mutta sisäpelti on muodoltaan kaareva.

    Massoja rapsutellessa varmistui, että kyllä joku joskus koko pohjan on oranssiksi maalannut. Ja rungon valkoiseksi.
    [​IMG]

    Pohdiskelin tämän kanssa, että tekisikö jonkun avattavan luukun tuohon, kun koteloon kumminkin ajan saatossa kertyy muhjua. Saisi aina välillä tyhjennettyä.

    Pientä mätäpaikkaa paljastui ulkokaarestakin. Pitää kokeilla onnistuuko palojen muotoilu "polven päällä", vai täytyykö turvautua oikeen koneisiin.

    [​IMG]

    Jaaha.. ja leikkauslinjoja pitää vähän suoristella.

    Hanttarin takakylki alkaa olemaan valmis, mutta kustomi kaipaisi kustomointia ja takalampuille pitäis jotain keksiä. Tosin eipä se haittaa, vaikka epoksit vetää päälle ja takakulman muotoilee, kun inspiraatio osuu kohdalle. Pöllin originaalista kuvia inerneetsistä tähän, jos joku muu saa vaikka visijoita ja haluaa ne mulle jakaa. Ei 59 caddyn valoja.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Takapuskuri jäänee mulla vakioksi, kun kromit on aika hyvät.

    -J-
     
    malvasto tykkää tästä.
  8. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Mulla ekana kävi mielessä jos noi valot upottas about tasalteen, sillai että kromirinkula kumminki jää näkyviin. Tai vaihtaa semmoset matalemmat pyöreet valot.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Tosta on kyllä (omasta mielikuvituksetomasta pääkopasta) vaikea parantaa, alkuperäisen valon kaari osuu nätisti listan muotoihin, ja toisaalta kiiltävääkin olis hyvä olla ettei näytä, noh, itsetehdyltä. Ehkä isommalla halkaisijalla oleva pyöreä lamppu upotettuna ja ohuemmalla kiiltävällä kehällä, että mätsää listaan? Vai änkeäiskö liikaa fordin näköä..?
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Orggis takavalot rikkoo hyvin kyljen muotoja ja olis aika tönkön näkönen takakylki ilman noit takavalon kromeja ainakin mun mielestä.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taidan jättää ton alkuperäisen kromin pois (huonossa kunnossakin), korvata sen saman mallisella tötteröllä, jonka sisään upotan alkuperäisen linssin hiukan syvemmälle. Lopuksi sorvaan rosterista matalan renkaan reunaan. Kiitos Pikku-Kalle ja Väpsy brainstormingista!

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mun silmään ottaa toi kumitiiviste. Se jotenkin katkoo sen jatkuvuuden. Tossa edellisessä viestissä suunnittelema rosterirengas voisi olla korkeampikin. Vaikkapa puolet tuosta alkuperäisen kromin korkeudesta. Ja muoto vois kaventua enemmän takapäätä kohti..

    Kiitos mielipiteestä. Nyt alkaa itsekin katsomaan vähän uusilla ajatuksilla tuota.

    -J-
     
    lintta88 tykkää tästä.
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mites jos vaihtaisi -63 lampun lasin ?
    [​IMG]

    Tai joku tuollainen
    [​IMG]
     
  14. jarzap

    jarzap 3rd gear

    Bulletti valo upotettuna niin että kärki tulee hintsusti korilinjan yli. :cool:
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No noita kuuskolmosen linssejähän mulla olis. Voishan sellaistakin sovitella.

    -J-
     
  16. Lassi

    Lassi Gearhead

    12345678910 tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takakyljestä ei vieläkään kuvaa, mutta josko huomenna. Alkaa olemaan siinä kunnossa, että voi laittaa toisen kiekan epoksia.

    Motörsportti Eerolta kävin lainaamassa sähkökäyttöisen peltileikkurin, kun mätäpaikan muoto on vähän kinkkinen. Pakkohan se oli hetimiten leikata ja vähän koittaa muotoon naputusta. Aika hyvin 10min. työksi alkeellisilla välineillä. Huomenna sovitus ja viimeistely.
    Palahan on siis kahteen suuntaan kaareva, mutta näppärästihän se totteli.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Takalamppuja on kovasti pohdiskeltu ja veli ehdotti, että jos vaikka 3D-tulostais. Laittoi kuvia omista kötöstyksistään samalla. Sais ainakin sellaiset, ettei heti tule kaverilla vastaan. Taidan mennä kyläilemään vaimon veljelle, hänellä kun printteri on..

    -Jake-
     
    isalmela, 12345678910 ja esmi tykkäävät tästä.
  19. Tuossa omavalmisteessa saattaa olla pieni ongelma hyväksyntöjen kanssa. Trafin läpyskästä:

    4.3.1 Valaisimien vaihtaminen, lisääminen ja muuttaminen
    Vaihdetun valaisimen ja sen asennuksen on täytettävä ajoneuvon käyttöönottoajankohtana
    voimassa olleet tai myöhemmät vaatimukset. E- tai e-merkittyä taikka vastaavien PohjoisAmerikan Yhdysvaltain, Kanadan, Japanin tai Etelä-Korean määräysten mukaista valaisinta ei kuitenkaan saa vaihtaa hyväksymättömään eikä vaihdettu valaisin saa olla valaisukyvyltään tai näkyvyydeltään alkuperäistä heikompi.
     
  20. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tulostaa samalla sen e merkin siihen:D
     
    FuryIII '71, Gary Grand, Slant Sickness ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!