Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai sitten ulkoistat kennonvaihdon (ei, ei tänne, ei mahdu, ei kerkee, ei)!! :rotfl::rotfl:
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sepä pitäs sitte ottaa ja vaihtaa taas molemmat kennot sinne koteloon kun sen irrottaa ja avaa. Edellinen oli ne molemmat vaihtanu sinne jossakin vaiheessa. Vaan kauankos tommoset onnettomat paskat kestää. Semmonen kupari/messsinki kenno antaskin enämpi löylyä sinne kabiiniin eikä vissiin vuoda muutaman vuoden päästä vielä.

    itte se on yritettävä turata muutoin ei lasten ostamalle paidalle ”super dad, fixes everything” löydy katetta.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, noi nyky kiinan kennot on välillä ihan pelkkää paskaa... Ei viittä vuotta kestä, jos on tuuri (tuuri siksi, että joskus on kestänyt vain kaksi vuotta)...
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nonnii, illan kähmeessä töistä saapuneena kotipihaan tihrustelin lampulla ennen sisälle kömpimistä kojetaulun sisään ja selvis se vuodon aiheuttaja. Kennon ns. ”Swivel” on tihkunut juuresta. Ihmettelinkin että mitenkä se kotelon ulkopuolelta noro tulee. Siinäpä onkin kennossa näköjään se kuulemma asennusta helpottava pyörivä liitos siinä. Niitä liitoksia kannattaakin olla ihan joka välissä että varmasti liitos joka klemmarilla löystyy/kumitiiviste kovettuu ja painuu kasaan. Katellaan nyt vielä josko lopettas itekseen tai ainakin pääsis kevääseen asti.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  5. Mercury

    Mercury Gearhead

    No paljonko se OEM syyläri maksaa Suomessa?

    Ja miks me ei tueta kotimaisia varaosapuljuja?
    No ku on niin vitun kallista.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Reilun 900€ , kalleus ei oo kotimaisen yritäjän syy, kyllä se hinta on määritelty jossain muualla. Jos vaan voisin niin mielellään myisin Moparin orkkiksen vaikka sadalla eurolla, mutta jos itse maksan siitä enepi, niin tappiolla ei vaan voi myydä... Ja ei se jäähdytin ilmatteeks suomeen tule + valtio haluaa omansa, kuten aina. Hinnassa on kuitenkin melkein neljännes pelkkää veroa...
     
    Rannis tykkää tästä.
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ottaen huomioon dodge ramin jäähdyttimen kennon koko niin en yhtään ihmettele sen hintaa. Varsinkin jos on Chryslerin puljusta. Halpakaupat myy sitten mitä myivät, kai se tuotteen laatu on hinnassa.
     
  8. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Meni pyyhkijät mykäksi ja vanhassa moottorissa oli 96 vuoden leima. Lienee alkuperäinen?

    Auto -97 vuoden ja ajettu 320 000 mailia.
     
  9. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    Syyläreistä sen verran että onko kenelläkään kokemusta täysalumiinisesta mallia halpa/ebay?

    Kenno vuotanu jo viis vuotta, tai no lakkas vuotamasta kun puukotin syylärin korkin. Hyvin on pelittäny, oikeastaan unohtanu koko homman ennenku nyt muistu mieleen kun luin näistä vuotavista päädyistä.
     
  10. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Pysyykö muka puukotetulla painekorkilla syylärin yläosassa vedet? Mulla oli kerran korkki aavistuksen huonosti kiinni niin työnsi lämmetessä ylimääräiset nesteet paisuntasäiliöön ja jäähtyessään veti syyläriin korkin kautta ilmaa.

    Varmaan sen halvan alumiinisyylärin kestävyys riippuu kovasti siitä, kuinka kovalla motivaatiolla Zscheng-setä Kiinassa on sen kasaan hitsannut. Varmaan ei seinämät ole ainakaan turhan paksua tavaraa.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kai se syyläri lakkaa helpommin vuotamasta jos paine loppuu. Tosin sen nesteenkin kierto järjestelmässä perustuu hyvinkin pitkälti paineeseen jonka vesipumppu kehittää. Painetta taas kehittyy varsinkin jos järjestelmä on tiivis. Jotain kiertoa tietysti on termisistä syistä vaikkei painetta oliskaan. Raaka vesi pysyy kesäaikana paremmin sisällä kuin jäähdytinneste/vesi seos kun on isompi pintajännitys. Tosin ruostuu pata sisältä vaan ei niillä amerikan joellakaan ollu ameriikois etelä-valtioissa mitään glykolia niissä.

    eikä se ”Zscheng-setä” niitä syyläreitä tee. Pienet lapset ne tekee pimeissä verstaissa tigin valokaaren loisteessa ja setä kuorii vaan kermat päältä.

    tappokintaalle: katto sulake enksteks. Jos on lavat jäätyny lasiin niin voi sen polttaa. Jos sulake ok niin sen pyyhkäimen moottorin saa purettua. Hiilethän siitä varmaan saattaa noilla kilsoilla olla menny. Testaa sen irti ollessaan ja jos toimii niin ehkä viiksessä sitten. En o purkanu ramin minkä kokoiset hiilet on. Pieniä hiiliä vois olla ainakin puodissa mikä myy sähkötyökalujen varaosia?
     
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Olin hommannut jo uuden moottorin ja nyt pelaa. Vanha siis lähti aina pyörimään kun startin jälkeen nykäs kädellä käyntiin pyyhkijästä. :D
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Musta Pässi: ei se pumppu tee painetta, se tekee virtausta. Paine syntyy siitä että neste lämmetessäänn laajenee, edellyttää kyllä että järjestelmä on tiivis ja korkki ei oo puukotettu :rotfl:
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sittenhän se vaikuttas minusta hiilivialta vahvasti. Paitövei, kerran avasin volvon pyyhkijöiden kuoret ni kentän magneettiliuskat oli tipahtanu ankkurin päälle. Sevverran ruosteessa oli. En korjannut. Ostin käytetyn.

    ”Musta Pässi: ei se pumppu tee painetta, se tekee virtausta. Paine syntyy siitä että neste lämmetessäänn laajenee, edellyttää kyllä että järjestelmä on tiivis ja korkki ei oo puukotettu :rotfl:

    Tästähän tais olla keskustelua aiemminkin tällä palstalla samasta aiheesta johon osallistuit. Joo, virtausta se vesipumppu tekee ja paine järjestelmässä tulee nesteen laajenemisesta niinku pääpiirteissään vaan minkäänlaista virtausta ei ole missään pumpussa ilman painetta vaikkakin se olis vähäistä ja merkityksetöntä niinku tässä tapauksessa. Luulen ma?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä virtausta voi olla ilman painetta, ei joessakaan ole painetta, on virtausta. Vasta korkeusero ja putkeen työnnettynä on painetta jolla voimalaitos toimii ja silloinkin se on se turbiinin yläpuolella olevan veden paino, kun muodostaa paineen...
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    tämähän alkaa käymään rattoisaksi, eikös juu. Eikös se mainittu korkeusero ja putki hässäkkä vieläpä suljetussa jäähdytysjärjestelmässä liity jotenkin kaukaisesti tuohon esimerkkiin. Jos vesi siirtyy alaspäin kylmänä niin painetta on täytynyt muodostua edes pumpun avulla vähän. Termareissa on joissain ohivirtaus helmi tätä varten ymmärtääkseni. Lämpimänähän se neste siirtyy termosifonisesti vaikka ilman pumppuakin vapaakierrolla.

    joessakin on painetta. Perusteluni on seuraava lainaten wikipediasta:

    Nesteille hydrostaattinen paine aiheutuu painovoiman kohdistumisesta nesteeseen.”

    eli jos vesi alaspäin virtaa niin tuon mukaan painetta silloin muodostuu.
     
  17. Pikuppeilija

    Pikuppeilija 3rd gear

    No eihän ne siellä ihan ylhäällä pysy kylmänä, vaan kyllä ne sinne nousee kun neste laajenee.
    Nestekiertojärjestelmä tuntuu toimivan ilman painetta, ei kerää ilmaa kanteen eli ei puklaa nesteitä pihalle niin kuin monet muut nyky mosat.
    Korkki on korkealla ja syylärissä eikä matalalla paisuntasäiliössä.
    En muista milloin olisin viimeksi lisännyt nestettä.
    Toki mulla on aika vakio kampe eli tuskin ne nesteet siellä edes lämpenee o_O :lol:
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Olin hommannut jo uuden moottorin ja nyt pelaa. Vanha siis lähti aina pyörimään kun startin jälkeen nykäs kädellä käyntiin pyyhkijästä. :D

    oliko haasteita nykästä lavasta päälle ajaessa pyyhkäimet kun rekka vastaan tullessaan heitti sohjot tuulilasiin?
     
  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kyllä se alko sellasta toimintaa olemaan. Siinä vaiheessa alotin remontin kun kylän baarissa alkoivat nauramaan mun pyyhkijöiden päälle laittamista.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    No nytpäs tuli aihe mitä ajattelen kysyä, omille kohille. 2014 muuttu se hinattavan laitteen rekisteröintipakko, Trafin ohjeessa on maininta autosta. Mitenhän lie, onkohan meikäläisittäin tullut palautetta että olisi dötsin tai vastaavan kevyt ka:n perässä vedettävä hinattava laite rekisteröitävä? Kun alempi virkamieskunta tulkittee luonnollisesti näitä ylempien ohjeita täysin omin päin.. On mahtanut katsastuskonttoreille nykypäivään asti tulla kaikenlaisia härveleitä rekisteröitäväksi, vaiko ei, ja miten on mahtanut läpi mennä..
     

Kerro tästä muillekin!