Rataspää, ohjelma jenkkiautoista ja suomalaisista metsälöydöistä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja raycroft, 11.5.2020.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Aihe on selvästi herkkä, joten lupaan, että tämä on vihoviimeinen viesti tästä minulta (sorry raycroft aiheen tukkimisesta).

    Tämähän oli jännä;

    Tuolla sanotaan, että full-size muuttui etuvedoksi vasta ysärillä:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Full-size_car

    GM-etuveto platformien omilla sivuilla todetaan ne full-sizeksi:
    https://en.wikipedia.org/wiki/GM_H_platform_(1986)
    https://en.wikipedia.org/wiki/GM_C_platform_(1985)

    Jotenkin väittäisin, että jos olisit vuonna 1992 marssinut LAX:n Hertziin ja vuokrannut full-sizen, niin sieltä olisi kyttä-fordin/-chevyn sijaan tullut tuollainen etuvetoisen ja sitten olisi Suomi-raggari pettynyt. (Towncar/Roadmaster oli varmaan luxury/limousine -luokassa)

    Tää on vähän sama, kuin se "onko mun kanadassa tehty chevy jenkki" -vääntö joskus: ei se sinne ratin taakse näy mihin luokkaan autosi on määritelty. Eikä se tee kyttäfordista yhtään pienempää autoa, vaikka naapurin Taurus laskettais samaan luokkaan.
     
    Muokattu: 29.1.2021
    raycroft tykkää tästä.
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kiitos mielenkiintoisesta kanavasta!

    Mulla tulee hiki, kun ajattelen monia päällekkäisiä projekteja. Oman kokemuksen mukaan todella vaikea juttu ainakin, mikäli aika ja raha on rajoitettua kuten allekirjoittaneella. Voi jollakin onnistuakin, mutta oman empiirisen tutkimuksen mukaan 9x% jää makaamaan talleihin liian suuren työmäärän tai rahanpuutteen takia.

    Toivottavasti sulla hommat onnistuu! Haastetta riittäis itselle kyllä pelkässä 1959 Käkkylässä. Jokunen pisteosa esim. kunnostettavana ;)
     
    Muokattu: 29.1.2021
    sepi-ukko, raycroft ja Vermilion tykkäävät tästä.
  3. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Kiitos seuraamisesta!
    Monesti niissä projekteissa tuppaa niin käymään, tuossa edellisellä sivulla tästä jo vähän puhuttiinkin. Raha ja aika on tietty ne rajoittavat tekijät jonka puitteissa on harrastettava.

    Ite oon ajatellut että vähän päivässä tekee niin kyllä ne siitä valmistuu. Jos ei valmistu ja motivaatio katoaa niin sitten myyntiin koko läjä :D On ainakin hyvin dokumentoitu mitä niille on tehty. En kyllä usko näin käyvän mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

    Caddy on edennyt ihan hyvin, syyskuussahan se tosiaan vasta mulle tuli. Runko ja kori kun alkaa olemaan loppusuoralla niin varmaan tahti hidastuu kun alkaa niitä pienempiä osia korjailemaan. Jotenkin itse ajattelen niin että kun kori ja runko on valmiita niin voi vähän jo huokaista ja ottaa rennommin. Sitten sitä jo ihan mielellään kiillottelee listoja ja korjailee radiota. Honda nyt on semmosta terapia puuhastelua :D Siitäkin kyllä peltihommat loppusuoralla. Sitä isoukin 28 Chevyn aloittamista odotan kyllä innolla. Se on varmaan sitten vuorossa kun Honda valmis ja caddy vähän pidemmällä. Kesällä ehkä? Sitä tahtia etenee kun on itsellä mukavaa. :rolleyes:
     
    sepi-ukko, Akseli von Gardan, esmi ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Uutta jaksoa, projektien määrästä puheenollen :D
     
    sepi-ukko, atobee, maverick999 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Mielenkiinnolla odotetaan Lpr ja Porin vierailuja.
     
    raycroft tykkää tästä.
  6. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Samoin kyllä. Porissa tuntui myös kymmeniä mielenkiintosia autoja olevan. Sais vaan tuo kevät tulla niin pääsisi vähän ajelemaankin niillä. Hondan rassuusta taas uutta videoo
     
    sepi-ukko, f34, maverick999 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuli mieleen kun irrottelit rumpua.
    Jaksoihin saisi vähän interaktiivisuutta kun katsojat saisi heittää ehdotuksia menetelmistä ongelman ratkaisuun. Mielenkiintoisimmat tai erikoisimmat konstit pääsisi kokeiluun ja sitä olisi hauska seurata onnistuuko.
    Esim tuossa toisen puolen rummussa akseli irti tasauspyörästä ja koko jarrusysteemin upotus lämpöiseen sitruunahappoon likoomaan muutamaksi päiväksi jne...
     
    raycroft tykkää tästä.
  8. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Hyvä idea! Jotain tuommosia koukkujaa pitäisi jaksoihin kehitellä. Varsinkin tuossa Hondassa kun ei ole niin kiire saada niitä hommia valmiiksi. Joskus vois kokeilla myös tuota "striimausta" eli kuvaisi livenä tuota puuhastelua niin katsojat ainakin olisi menossa mukana. Pitäs vaan järkätä aikaa sillä tavalla että ei ole mitään muuta silloin :D
     
    Muokattu: 3.2.2021
  9. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    maverick999 ja raycroft tykkäävät tästä.
  10. bathory

    bathory Gearhead

    raycroft tykkää tästä.
  11. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Koitan tänään tuossa noin 15:00 kokeilla tuota livestriimausta. Löytyy tuolta Youtube kanvalta silloin. Jos joku nettiwelho osaa sen linkin sitten tähän pistää niin olen kiitollinen :D
     
  12. Larry

    Larry Double Gearhead

    ^Oisko se siinä

     
    sepi-ukko ja raycroft tykkäävät tästä.
  13. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Caddyn rungon purkua tällä kertaa.

     
    esmi, Herje, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. gecko

    gecko 1st gear

    Ootko miettyny rungon sinkitystä ? Kuopion kuumasinkissä käytin oman impalan rungon ja pitäs olla varmasti joka kolo nyt suojattu.
     
    12345678910 ja raycroft tykkäävät tästä.
  15. raycroft

    raycroft 3rd gear

    Kyllä tätäkin tuli harkittua mutta ehkä ihan tuolla perinteisellä linjalla mennään :rolleyes: Tuliko paljon painoa rungolle lisää? Johonkin projeektiin vois kyllä siellä käyttää osia. Ei ois kaukanakaan.
     
  16. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Asiallista settiä. Sopivan maanläheista, sitähän se elo talleissa tavallisella harrastajalla tuppaa olemaan.
     
    ASaari ja raycroft tykkäävät tästä.
  17. gecko

    gecko 1st gear

    Jos oikein muistan sinkitty runko painoi 152kg paljonko lie sit ennen sinkitystä?
     
    raycroft tykkää tästä.
  18. rodhot

    rodhot Gearhead

    Oliko hinta euro/ kilo?
     
  19. gecko

    gecko 1st gear

    Joo hinta oli valmiin kappaleen painon mukaan. Taisi silloin olla 1.5e alv 0% per Kg. Alle 300e tuomonen impalan runko, ei minusta paha.
     
    raycroft tykkää tästä.
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos tulee kesäkäyttöön, niin 2-komponentti teollisuusmaaleilla runko kestää pitempään kuin kori tai omistaja.
     
    raycroft tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!