Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Jos sen saa taalla kilpiin saa sen myos Suomessa, non title state kuten Georgia niin useimmat vanhat autot tulee pelkan rekisteroinnin kanssa, Alabama sama juttu.
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. T5

    T5 Gearhead

    Myyjä on hakenut titleä ja näkyy kuulemma järjestelmässä, että on haettu. En tiedä, onko joissain osavaltioissa noiden suhteen eroja, että miten äkkiä uuden saa.

    Jos ei meinaa alkaa kuulumaan, niin pitää sitten suunnitella jotain muuta auton suhteen.
     
  3. karpo29

    karpo29 3rd gear

    2 Viikkoa on aika universaali aika titleille, taikka paperittoman auton rekisteroinnin saamiselle. Tosin en tieda mista olet autosi ostanut ja mika siella meininki.
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Minnesota ja myyjä kertoo olevansa "licenced and bonded dealer". En tiedä, mitä tuo sitten tarkoittaakaan.
     
  5. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Jos se tosiaan on dealer niin khyyl se sielta tulee, tosin ei siina 4 kuukautta kesta sentaan, sen puolesta hieman haiskahtaa.

    Edit: Nopealla tutkinnalla nayttas onnistuvan rekisterointi siella Minnesotassakin, tosin vaatii varmasti sen etta sen sun valitys-ukkelinkin osoite on siella. Mutta jos se tosiaan dealerilta ostettu(valitysmiehen toimesta) niin se dealer toimittaa sen titlen.
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Joo, en ole liiemmin hermoillut asian suhteen.
    Jos ei kesään mennessä ole tullut titleä, niin sitten pitää miettiä jotain muuta ratkaisua romun suhteen.
     
  7. malvasto

    malvasto 3rd gear

  8. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Jossain osavaltiossa, kuten esim Michigan:ssa, ajoneuvo pitää käydä fyysisesti näyttämässä DMW (Department of Motor Vehicles) jossa tarkastavat että auto mihin Tittle:a haetaan on oikeasti fyysisesti olemassa ja sen identiteetti on varmistettavissa.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pari viikkoa sitten Iivanaisen Seijan kans juttelin ja se sanoi, että ne ennestäänkin hitaat virastot pyörii nyt koronan takia puoliteholla. Titlen saamiseen menee helposti yli 3 kuukautta, jos se puuttuu.
     
  10. pptalo

    pptalo Gearhead

    Pari vuotta sitten leimasin Monacon ilman titleä, kyllä oli vaikeaa. Rekisteröinti luvan sai kuitenkin tullilta kun löytyi tullaus paperi missä oli titlen numero. Se todisti että title on ollut suomeen tullessa. Jäin siihen käsitykseen että jos tätä numeroa ei olisi ollut ei rekisteröinti olisi onnistunut. Luvan saamiseen meni yli kuukausi, monelle virkailialle sai selittää koko jutun aina vaan uudestaan.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    malvasto tykkää tästä.
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Siistin näköinen Chevy ja kirkon kärsimyspenkinkin saa nykyään takana jo pehmeäksi kuten sivistysmaissa jo alunperinkin mutta täällä vakiovarusteen saa vasta "pikku viiveellä"..taitaa vaan olla stw orkkis takapenkit harvinaista herkkua irtomyynnissä ainakin kotisuomessa GM kuin FoMoCo farkkuihinkin saati että löytää oikean sävyisenkin, meinaan kun penkit taidettiin jättää aika usein suosista vastarannalle ainakin käytettynä tuoduissa ...eikä niitä taida häävisti löytää enää amerikastakaan romikselta takapenkkiään luovuttamaan tänne.
    Chryslerin puolella tuo stw penkkipulmahan kosketti jo aiemmin niitä ex-Coronet kalmovankkureita 70-luvun puolivälistä ja takapenkkejä kuulutettiin ostaa mm v8:ssa ja street racessa vähän väliä uusien tuulien puhaltaessa mutta eipä niitäkään tainnut löytyä läheskään jokaiselle joka etsiskeli.
    Oliko hävitetty hetikohta uutena ison mätkyveron pelossa vai eikö uskallettu edes jälkikäteenkään tunnustaa omistavansa moista ullakolla ettei vaan iske verokarhu taannehtivasti 100 tuhannen (markan)mätkyillä tai oliko kalmovankkurit kenties tilattu alunperinkin takapenkeittä?
    Tuommoisia GM farkkuja,pääosin Chevyjä, oli muuten silloin rautakaudella esim GM USA kuin Opel piirimyyjä VM koneen takapihalla Seinäjoella kymmeniä uusia ja vähän käytettyjäkin rivissä...ja siellä myymälän sisällä se vasta oli melkoinen ihme Opel kansalle ,muistaakseni 1957 4dht Eldorado Brougham kaappariovilla ja erikoisella kiiltäväksi harjatulla teräskatolla ...
    Näky veti silloin hiljaiseksi,sisustus samaten ja niin vetäisi vieläkin jos näkisi moisen..
    malvaston Mercury aiheisista kuvista tuli mieleen jo aikapäiviä kuollut yrittäjä joka vietti talvet Floridassa ja toi ihan uustuonnin haparoivissa ensiaskeleissa ruskean +valkoisella katolla -57 Turnpike Cruserin itselleen,muistaakseni 4dht , ja kyllä siinä maalaispaikkakunnalla oli ihmettelemistä 80-luvun puolivälissä moisessa kromilla lastatussa avaruusaluksessa miljonäärivalkosivuin ja orkkiskapselein ,hakuvalo etutolpassa ja kun ne antennitkin sojotti eteenpäin tuulilasin etukulmista + totuttu nokkamerkki oli takapaksin päällä...hienossa orkkiskunnossahan tuo oli kun huonoja raatoja ei pahemmin tarvinnut tuoda ja aurinkoisten kesäpäivien kulkine harvakseltaan muutaman kesän enkä tiedä mikä senkään kohtaloksi tuli,ei sillä ainakaan perikunta ajanut eikä ulkona pihassa senjälkeen ikinä näkynyt.
    Ei ihan jokapojan kiesi silloin kuin nykyäänkään missäänpäin,paljonkohan lie jäljellä niitäkään minkäänmoisia eikä ihan helpoimpia entisöitäviä huonosta saati tosi huonosta, umpi tai avo.
     
    Muokattu: 22.2.2021
  13. kippis

    kippis Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    No se tekee harvinaiseksi ku siinä on toimiva turpiinilukko ja takalasi
     
    juko7 tykkää tästä.
  15. linc.

    linc. 1st gear

    Vähän aikaa vielä niin, nuo on harvinaisempia kun esim. chargerit tai camaroto_O
     
  16. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Ei liity topiciin. ja voisi tietysti uuden viestiketjun avata, mutta tuo MV-Kone? Kunka pitkään se oli toiminnassa? Muistelen, että omistajana oli joku "nuori poju", jolla oli iso vaihde päällä, eli liiketoiminta oli hämmentävän suurta. Muistelen käyneeni paikan päällä kesällä 1989. Ne pitkät Chevrolet rivit jäi minulle mieleen. Ja vielä muistelen, että MV-Kone oli tuolloin maailman ainoa (ja ensimmäinen) autoliike, jolla oli merkkiedustus sekä Neuvostoliittolaisiin autoihin (Lada), että USA autoihin (GM). Ja, että tämä olisi herättänyt hämmennystä GM pääkonttoria myöten, kun se oli silloin poliittisesti vähän erikoisempi juttu. Samoin taisi aatteellisilla Ladaostajilla olla "sopeutumisvaikeuksia" tulla myymälään, kun pihassa oli ne edellä mainitut Chevrolet rivit?
     
    Muokattu: 22.2.2021
  17. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Jos se on sen takia harvinainen, kun tuota korimallia on tehty viimeksi -90, ja tuo on muka -93...o_O
     
    Topsa-, roadmaster95 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  18. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Pitäsköhä laittaa omaki farkku myyntiin.
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei ole muuten Helgen mintti Caprice tupsahtanut vielä myyntiriviin eli kevät ei ole ihan vielä käsillä...
     
    litres tykkää tästä.
  20. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Kyllä nyt on tuttu tapaus. Liike siis VM-Kone, joka toi normaalin GM (ja Lada...) -edustuksen lisäksi ameriikan maasta siellä jo varusteltuja kovapenkkisiä Astroja ja Starcrafteja melkoisen määrän. Olin muuten ko. liikkeen pihassa joku kesäilta katsomassa noin vuonna 1987(?), kun vanhojen autojen verotus oli ensimmäistä kertaa keventynyt, ja paikalle kurvasi juuri satamasta ajettu ko. liikkeen omistajan USA:sta ostama -57 Eldorado Brougham (mint kunto musta/harjattu katto, nykyään ilmeisesti Hämeenlinnan suunnassa), sekä olisiko ollut samassa letkassa ainakin 1, ellei kaksi n. -55 mallin Cadillacia; keltainen ja vihreä? Lienikö toinen ko. autokaupan jonkun myyjän ostama, toisen maahantuojaa en kyllä muista. Yrityksen perusti aikanaan Männikön veljekset (VM= veljekset Männikkö?). -90 luvun alkupuolen lama sitten kaatoi yrityksen.

    AHi
     

Kerro tästä muillekin!