1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Moottori ja vaihdelaatikko saapui ja iso kiitos Gen3 performancelle paketista ja erittäin hyvästä palvelusta kaikin puolin :)
     
    rekkamies, Isamu, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    No niin tänään asenneltiin velipojan kanssa motti ja laatikko paikalleen. Hiukan tuossa jouduttiin säveltään kun ei ne Bolt on koneen kiinnikkeet si ihan sopinut mut aika lähelle kuitenkin
     
    rekkamies, esmi, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Haha, jenkkien bolt-on= cut it, measure it, weld it, paint it.
     
    LehtinenA, Gary Grand ja timopajala tykkäävät tästä.
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Just näin :D:D
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Mainitsit että viet kardaanin KOMET:tiin tehtäväksi.
    Hyvä Puulaaki mutta toimitusajat olivat mulle viimeksi hyvin venyvä käsite,joten piakkoin työn alle jos haluat auton kesäksi ajoon.

    Ovat hyvin asiakaslähtöisiä,ja kun vein Corvetten TH-400 joukin ja US-Partsin ristikot niin eivät kelvanneet.
    TCI joukki kelpasi jonka hommasin ja heiltä tuli paremmat ristikot.
    On kestänyt eikä värise tai tärise.
     
    timopajala tykkää tästä.
  6. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo mä annoin niiden viimeks tehdä koko kardaanin eli lyhennys ja ristoiden ja yoken vaihto. Nyt taidan vaihtaa ristikot itse ja vien lyhennykseen sen tuonne vaan ja tasapainoitukseen
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Sain tänään tehtyä laatikon tuki raudan lopultakin. Tein alkuun liian pienestä raudasta ja notkui hiukan nii otin tyrnempää tavaraa ja tein säädettävän mallin sit seuraavaks.

    Täytyy taas joku video ottaa tässä kohta puoliin ja kuvia
     
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Koneen ja laatikon sovitusta
     
    rekkamies, esmi, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Jos sulla ei välttämätöntä tarvetta ole peltisatseille, niin multa löytyis orkkis valusarjat, mitkä mahtuisi olemaan varmastikin ihan heittämällä. Jos niistä vaikka pari kymppiä kehtaa pyytää..
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo eipä niille mitään pakollista tarvetta ole kyllä eli voin ne sulta ostaa pois.
     
  11. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Moikka Timo kun toi kori vielä laskee niin eikö se mene kiinni kansien takaa , sieltä vähän tulipeltiä modaa . Ja pako sarjaan saat tilaa kun muutat sen 1ja 2 sylinterin putken lähtemään suoraan alaspäin ja siitä n.90 mutkalla takas taaksepäin , luulisin .
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis mä teen tuon tuli pellin kokonaan uusiks et saan siitä suoremman eli poistan nuo tehtaan ylimääräiset kolot missä on ollu pyyhkijän moottoria yms nii siks joka tapauksessa tuosta palan otan pois.

    Joo pakosarjaa sais varmaan muokattua jos olis rosteri käyriä mistä lähtis tekeen ja veis jollekin sen tigillä kolvattavaks kasaan.

    Otan nyt kuitenkin tollaset valusarjat varoks ainakin jos tuo menee tuo muokkaus liian vaikeeks. Itellä ei oo rosteri lankaa tms et sais noita migillä kiinni
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla on kanssa yhdet peltisarjat mitkä voisi kokeille sopiiko.

    Mites hammastanko ohjaus ton simpukan tilalle?
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo hammastanko olis ihan jees mut just nyt ei oo sitä rahaa budjetoitu tuohon eli se tulee si joskus ku taas lompakko kestää. Tossa on droppi spindlet nii ei ihan kaikki käy tuohon ja ne mitkä käy nii hinta siellä 1500 kieppeillä ilman rahtia ja veroja jne.

    Kaveri muuttaa noi mun sarjat eli katkoo putket pois ja korjaa noi eri lailla. Tilasin just käyriä ja putkea nii saa värkätä.

    Onko sulla kuvaa sarjoista laittaa?
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Huomenna vien aamusta penkit verhoomon saamaan uutta ilmettä. Mulla siis etupenkit vm84 camarosta ja takapenkki orkkis. Kaikki verhoillaan samalla kankaalla ja ovipahveihin tulee sitä myös ja keskikonsoliin.

    Niskatukiin tulee vielä brodeeraukset eli luulen et bel air tekstin niihin teetän ja ehkä chevy logon
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Penkit lähti tänään verhoomon ja leikkelin tuli pellin irti tossa ehtoo puhteena ja tein upotus pellin ja suoran osan myös.

    Huomenna olis hitsauksen vuoro ja sit saa jännittää miten ne osu paikalleen :):)
     
    isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tulipellin askartelua
     
    rekkamies, Visa, Vuppe ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Pellit hitsailtu yhteen
     
    rekkamies ja impala-63 tykkäävät tästä.
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    No nii tuli tehtyä se valmiiks asti. Tunnelin peltiä joutuu myös hiukan muuttaan eli jouduin siitä kans palan leikkaan ja teen korjaus palan siihen
     
    rekkamies, esmi, Visa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Rakentelin kardaani tunnelin suurennos pellin tänään töiden jälkeen ja hitsailin sen paikoilleen. Samalla huomasin että vaihteiston letkut sellasessa kohtaa ettei saa millään kiinni kun koppa päällä niin tein siihen kohtaan samalla upotuksen nii onnistuu irrotus tarvittaessa suht helpolla. Kuvia en huomannu ottaa mut täytyy napsia tässä loppuviikosta kuvia hiukan reilummin
     

Kerro tästä muillekin!