No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. Stockholm open oli kyllä ultimate hommaa. Rullkams Ronnie, Eslöv Brothers, Äänenvaimennin Mats,..... rosvoradiota kuunneltiin ja kaasupohjassa mentiin aina pelipaikoille.... GS on varmaan ollut siellä kans ja kopioinut sen. Se oli todellista No Prep kun äijät veti maantiellä...
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Stockholm Open video matskua löytyy juutuubista ja lienee ihan käsikirjoittamatonta tositeeveetä, kantsii kattoa jos aihe kiinostaa
     
  3. GS

    GS Gearhead

    No Prep on suljetulla radalla ajettua kilpailua jossa rataa ei prepata kisan edetessä. Eli näillä Street Outlaw/Stockholm Open aidoilla katukisoilla ei ole mitään tekemistä No Prep kisojen kanssa, jotka ovat puhtaasti ratakilpailuja, mutta tämän varmasti tiesitkin.

    Jenkeissä taas näitä eri alueiden kovimpien tiimien/laitteiden Street Outlaw kisoja ajetaan sen vuoksi että nämä No Prep Kings ja muutamat muutkin ovat kutsukilpailuja ilman valitusoikeutta. Nopeutensa pitää näyttää ja sen pitää olla sen verran ”uskottavaa” että kutsu käy.
    Alueiden nopeimmat...nopeimmiksi tiedetyt pääsevät ajamaan isoista rahoista ja sen vuoksi näissä katukapinoissa ajetaan kyllä ihan täysillä vaikka katsojia ja rahaa ei pelissä olisikaan.
     
  4. El 60

    El 60 Gearhead

  5. Aikamoista pumppaamista mutta tuon voi sanoa olevan oikeaa "street racea".
    Jotku yllättävän hyvin etenee vaikka menee savuille.... tuommosilla vehkeillä kunnon radalle niin menee hienosti. Enemmän näyttää "Jenkkihauskanpidolta" noilla tehoilla kadulla.

    "Ulkoilmaa ja rehentelyä" . vai miten ne sano 65v sitten.

    ah
     
    kuula tykkää tästä.
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    [​IMG]
    Meilläpäin kun tehtiin säännöt True Street luokkaan niin eipä voinut arvata kateelliset että sitä seurattiin jopa Teksasissa!!
    Eat That!!:D:D:D
     
    Catiska tykkää tästä.
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pari päivää hymyilyttänyt tuo juttu. Ei me ilmeisesti ihan niin typeriä mistään mitään ymmärtämättömiä suhareita oltukkaan ton tread wear lukumme kanssa? :D

    Ei nyt jaksa ruveta kaivamaan noita kommentteja mutta aikalailla sitä kuraa tuli niskaan kun tätä luokkaa lanseerattiin, ja hiukan vielä parin ekan kauden jälkeen.
    You know who you are, kuten amerikan Joe sanoisi ;)
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  8. Myönnän, minuakin nauratti silloin, nyt vain hymyilyttää. Ehkä se on se mihin tulee sitä "uutta verta" kisaamaan ja harrastelemaan. kaikkea pitää kokeilla , paitsi samaa sukupuolta olevia, vai miten se meni.... No, silloin nauroi minun Nova hankinnalle ja ekoille starteille jotku alustagurutkin, mutta niin vaan menee ja toimii kuin junan vessa eikä ihan huonostikaan tämmösen tallihöpön säädöille.

    Ehkä mää tuun museokatsastetulla 8,00sek 1/8mailin kulkeneella kokeilemaan, että onko amerikan äijät ajaneet paremmin vai huonommin kuin ite. Näissä 300 jutuissa pitäs olla vielä luokat orkkisautoille, ahdetuille ja muuten muutetuille. En kyllä tiiä oman autoni kumeista, mutta kai niissä ny riittää leima mennä tuommosta ajamaan kun ovat normaalit 255/60 -radial korput. Pitää mennä suurennuslasin kanssa tutkimaan kumit Ylistaron talliin, kai niistä jotain salakirjoitusta löytyy.

    Vielä kun ja jos tähän oikein tulee isot kaaviot ja DFR pääsponsoroi jollain hyvällä summalla WCSC niin I´m in.



    Aulis
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No kyllä mä jaksan ihmetellä tuota tw lukua, kun mun 80v faijan volvon ihan normaalit kesärenkaat on tuon tw luvun mukaan laittomat. Ja toki mun omankin vollen sama homma. Joku bf goodrich missä on liekkejä kyljessä. Liian HOT!
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No pääasia ettei suuret egot loukkaantuneet mistään,varsinkaan jos sattuu vielä niin että itse osaa arvostella äänekkäästi mutta omaan suuntaan se onkin vaikeampaa sulattaa.

    Ei sen puoleen,ymmärrettävää on että jos yksin asioita miettii ja murehtii niin ne kääntyy yleensä outoihin suuntiin.Monesti sen saa jopa väritettyä "maailma mua vastaan" suuntaa mukailevaksi.Jos ei muuten niin muuttaa niitä asioita enemmän kuin olivat.

    Sääli jos Aulis joku on naureskellut sun hankinnalle etukäteen.Nopeahan se Nova on viivalta,se tiedettiin jo näkemättä ekaa lähtöäkään.Ainakin mä tiesin sen potentiaalin mutta susta/muista en tiedä.Varsinkaan siitä alustagurusta,kuka sitten olikaan.

    Mun mielestä ilman muuta 8sek 1/8 matkalla kykenevälle 225-60 renkaalla porhaltavalle GS-Buickille on paikka True Streetissä.Niinkuin kymmenille muillekkin.
    Museoleimaa tai ei.Sillä ei saa edes ilmaista kahvikuppia mutta mainitsemisen arvoinen asia kyllä.
    Tommonen täysmatkan 12,4-12,5sek noilla 225 renkailla on hatun noston arvoinen ja jään kyllä odottamaan mielenkiinnolla tätä radoille.Nopea se on ja sillä taistellaan voitosta.

    Hienoa että ilmoittauduit tässä mukaan sarjaan.
    True Streettiin saatiin siis uutta verta mukaan.

    Varsinkin jos sillä saa muitakin innostumaan halvasta ja helposta tavasta tulla mukaan katukisaamisen maailmaan.Kovimmalla tasoittajalla ikinä.Renkaalla.

    Niin mitä tulee Volvo 5.7 mainitsemaan rengas murheeseen (en ymmärtänyt mitä tekemistä kuskin iällä on ostettaviin renkaisiin,meillpäin saa ostaa 80v ne renkaat mitkä haluaa)
    niin samaa ongelmaa katsoo nekin jotka haluaisivat ajaa sliksillä mitkä tallissa,luokkaa missä pitää olla DOT-katusliksi.
    Mitenkä sitten asiaan suhtaudutaan jos on luokka minne haluat mukaan?
    No ostat ne renkaat jos sulla kaikki muut on kunnossa.
    Vai jätitkö aikoinaan vaikka Malmin ajot (oletan että oot sieltäpäin) väliin kun ei ollut kypärää?
    Valititko siitä julkisesti?Taisit vaan hommata sen kypärän ja mennä mukaan?

    Mä en vaan ymmärrä että jos on YLIVOIMAISESTI halvin luokka mihin voi päästä mukaan DragRace kisasarjaan,siitäkin löydetään se jokin pakollinen pikkujuttu millä voidaan valittaa?

    Yleisesti tämä luokka:
    Se mikä on pihassa,on nyt sun Cruising-Kisapeli eikä tartte yhtään suurempia varusteita hommata.
    Ootko haaveillut laittavasi sillä 4cyl autolla ne pullistelevat V8 kuskit ruotuun?
    Tässä luokassa sulla on mahdollisuus siihen ilman samaa summaa kisavehkeisiin minkä Hallitus hukkaa viikossa.

    Kisarenkaat?Melko varmasti ne mitkä alla ja ei tartte kisoihin tunkkia,toisia renkaita...ajat paikalle,ota ylimääräiset pois kyytistä ja mars viivalle.

    Ja se naapuripilttuun tannerjyristin 600cid koneella saattaakin katsella sun takavaloja jos osaatkin paremmin lähteä viivalta 5krt heikommalla autolla.
    Nyt siellä on hallittu 302-350cid koneilla.

    Kisamatka 201m takaa ettei se isovoima-kalusto tuu juosten ohi loppumatkalla kun no joskus sen pidon päälle pääsee.
    14sek auto voi voittaa 12sek auton ,Heads Up tyylillä.
    Mitä enemmän voimaa,sitä vaikeammaksi tää homma tulee.

    Siellä on viime kautena ajettu kärkivedot jollain 500-lukuisilla renkailla,se raja on vaan sen takia ettei pehmeäseos renkaita suosita ja tule mitään 1-tyyppirengas luokkaa.

    Tommoset säännön vaatimat TW-lukuiset renkaat maksaa 150-200e pari ja homma siinä?
    Sillä rahalla ei saa edes YHTÄ Dot sliksiä tai DragRadiaalia.

    Mutta se että sulla voi olla kylän suurin moottori,ei tee susta voittajaa automaattisesti.
    Vaan se joka sen auton saa parhaiten rataan.

    Alkuun melkein KAIKKI sanoi että jollain Kuplalla ollaan vahvoilla,tää on selvä juttu,Ihan turha luokka.Tulee "Jokkisluokka"
    Kuinka kävi?
    Rengonharjulla El Camino päihitti sellasen Kulpan.

    Viime kautena kärkivedot meni SBC Ramblerille ja 302 Taunukselle.
    Jos ennakkovaroitus 8sek GS Buickista pitää paikkansa,niin noi 2 kärkiaikojen hallitsijaa saa laittaa parasta pöytään.Hyvä niin.

    Ei ne ylivoimaisia ole,SUNKIN autos voi laittaa niille kampoihin,jos vaan asiaan keskittyy.

    Katso toi video DaddyDaven facebook sivulta niin kuulet hyvän kommentin:Tire is greatest equalizer,You need to DRIVE the car.
     
    supo ja Catiska tykkäävät tästä.
  11. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Minkämoisia aikoja noi tuolla jenkkien katurengaskahinois ajelee?
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei mitään käryä tuosta ameriikan osastosta, en tiedä edes et onko ne ajaneet jo noita kisoja?

    Mutta -96&97 tuli ajettua Power finaaleissa Alastarolla ja Mantorpissa Radial Street luokkaa Valiantilla. Parhaillaan taisin päästä 11.8 kintaalle varttimaililla. Renkaat oli kaverin G30 vanista 285-80-15, eli TW luku oli varmaan jossain 1000 kintaalla :)
    Auto painoi reilut 1300kg, koneesta jarrutettiin 430hv+lisänä 100hv kaasulatta, mutta 2000 stall turbiini ja toi 30'' korkea kumi esti tehokkasti sutimisen ja kun sain kakkosen sisään niin tyrkkäsin 100hp kaasua sekaan niin lähti vetämään ilman sutimista.
    11.8 vedossa kasimaili on normaalisti jossain 7.6-7.7 kintaalla, mulla oli varmaan piirun huonompi ton rauhallisen alun johdosta.
    Mielenkiintoista hommaa, tossa luokassa oikeesti aika miedolla kalustolla pystyy pärjäämään hyvinkin kunhan saa kombinaation kohdilleen.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, kyllä meilläkin saa ostaa millaset renkaat haluaa iästä riippumatta, mainitsin vaan tuon kun normi eläkepapa hakee jostai vianorista -90 luvun käyttöautoon kesärenkaat, niin tulee kiihdytyskisoihin laittomat pallot. No ehkä ne rengasjepet tietää että se on aika äreä laite 180hp koneella eikä voi myydä mitää sutikumeja vaan tarvitaan vähä kisasempaa seosta. :rotfl::rotfl:

    Ratkaisu itellä tähän on varmaan suditella nyt menemään nuo nykyiset TW220 liekkipallot ja ostaa +TW300 kumit. Noilla laittomilla meni 1/8 maili parhaimmillaan 8.8s. Pitänee treenata kovasti lähtöjä ja ehkä keksiä alustaan jotain pehmeyttä että paranis. Vaikka hauskaahan se on noinkin ajella.
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
    Se on juurikin noin ,treeniä ja perehtymistä sinne mistä se aika isoksi osaksi tulee,Alustasta.
    Kovimat veteli korkeaa seiskaa,60ft ajat tais olla korkeaa 1.7sek luokkaa.
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Siksi tää 1/8 kisaaminen on niin hyvä,jos et viivalta pääse niin mikään maailman teho ei auta...
     
    supo ja gremlin tykkäävät tästä.
  16. Akit

    Akit 2nd gear

    Suosii myös kevyitä autoja. Kyllä vajaa 2000kg on huomattavasti hankalampi irrottaa viivalta oli alusta mikä tahansa kun 1000kg auto. Ja varsinkin kun rengaskoko molemmilla on lähes sama.
     
    Muokattu: 3.3.2021
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juukyllä, mainittakoon vielä että täysin samoilla kaluilla paitsi turbiini vaihtui reilu 4000 stalliin, ja 28'' korkeat drag radial kummit niin kosla meni 10.64.
     
  18. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Manny Buginga Mustangilla ajoi 275 radialeilla 1/8 mailin 3.70 ja 200 mph. Ei nyt ehkä ”katuauto” sanan varsinaisessa merkityksessä mut radialeilla ajettu. Promodi vauhtia.
     
  19. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Saattanut mennä jotain ohikin....varmaan onkin. Kuitenkin kysyn onko tulevana suvena jotain skaboja no prep hengessä . 4 vuotta ollut kuitenkin aikaa järjestää. Mihin voi ilmoittautua? Paljonko osallistumismaksu? Wanna race baby!!!!
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tällä nyt ei varsinaisesti oo tekemista noitten normi radialien kanssa. Tämmöiset on ihan täysillä kisakummeilla ajettuja aikoja.
     

Kerro tästä muillekin!