1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Eihän se laatikko mahtunut sinne vieläkään vaan täyty hiukan vasaraa antaa vielä tunnelin takaosaan.

    Laatikon öljytikku tuli uspartsilta ja mallia lokar tuli peltiin kiinnitettävä malli.

    Hioin samalla tunnelin korjaus pellin alapuolelta ja kittailin kaikki saunat metalli kitillä.

    Pohjassa oli muutamassa kohtaa pinta ruostetta nii lätkäsin fosforihappoa niihin ja onkin hyvää kampetta tuo.

    Ruoste lähti 10min käveleen. Kuivasin tuon lopuksi lämpö puhaltimella että vesi poistuu kokonaan.

    Huomenna varmaan huili päivä ja täytyy katsoo jos maanantaina ennen iltavuoroa sais jotain aikaseksi
     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Vetäsin tänään fosfori hapon koko pohjaan varoks vielä tohon maalin alle. Ehkä vähän over kill mutta kun se tossa nosturilla nököttää nii aika helppo homma. Saa kuivaa siellä rauhassa huomiseen ainakin ja sit lämmitys kuumailma pöheltimellä vielä varoks.

    Tein laimennetun version niin sitä siis ei pestä pois mitenkään vaan jää tuonne alle.

    Kohtuu ärtsyä tavaraa kyllä tuntuu olevan kun tippa tippui paljaalle käsivarrelle :)

    Huomasin tuossa et ei olekkaan laatikkoon noita lauhduttimen lähtöjä niin tilailin adapterit molempiin että saa perus liittimen siihen kiinni suoraan ja vaikka 90 asteisen mutkan heti siihen.

    Putsailin kardaanin tuossa kans ja irrotin nivelet siitä ja se lähtee lyhennykseen tuosta kans viikonloppuna varmaan.

    Pakosarjat on jo kaverilla käsittelyssä ja raahaan ton kartaanin kans Rikulle tehtäväksi.
     
    esmi tykkää tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään sain askarreltua sähköisen kaasupedalin kiinnikkeen ja vetäsin pohjaan muutamaan kohtaan lisää happoa.

    Asensin kopan rungolle nyt kunnolla kohdalleen ja tein laatikon öljytikkulle reiät tulipeltiin.

    Huomenna vois lämppärin tuulilasi lähdölle tehdä kiinnikkeet myös.

    Piti viikonloppuna epoksia suihkia mutta täytyykin la mennä töihin nii taitaa siirtyä ensi viikkoon se homma. No saa hapot kuivaa rauhassa.

    Toiselle oven alareunalle joutuu myös tekemään jotain kun etupäässä 7mm rakoa ja taka kulmassa 3mm. Täytyy varmaan hakea jotain 3mm lattaa ja tehdä alareuna siitä
     
    impala-63 tykkää tästä.
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Hae vaikka puuilosta 3mm pyörötankoa. Olen sieltä ostanut tota rakojen kutistukseen.
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitos vinkistä! Täytyy tilailla ku ei oo puuiloa lähistöllä
     
  6. trifive

    trifive Gearhead

    Ennen kuin rupeat muovaamaan oven reunoja, kori kannattaa pultata kaikilla pulteilla runkoon välikumeineen. Jonkin verran veteliä nämä classic-chevyjen korit ovat. Korin ja rungon väliin on saatavilla säätöshimmejä ovien rakojen säätämiseksi. Voi toki tehdä itse pellistäkin.
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitos vinkistä, juu mulla on toi uus pusla ja shimmi sarja tossa ja ei oo kaikki paikoillaan eli edessä on kahdessa kohtaa kumipuslat paikoillaan per puoli eli etummaisissa ja sit seuraavissa ja sit on takimmaisissa.. Meinaatko että muuttuu oven aukko jotenkin jos välille laittaa noi kumipuslat vielä? Toi sedan malli ei kai ihan nii vetelä pitäs olla?
     
  8. trifive

    trifive Gearhead

    Kyllä se jonkin verran muuttuu kun laitat kaikki puslat ja kiristät pultit oikeaan momenttiin (25...35 ftlb). Jos tarkoituksena on tehdä tarkemmat sovitukset kuin alunperin tehtaalla, niin kaikki muuttujat kannattaa huomioida. Tehtaan toleranssit ovat isot. Useita millejä. Pysty- ja yläsaumoissa 1/16"-3/16" ja alapuolella 1/8"-1/4". Sedan kori on varmasti jäykempi, itsellä kokemusta HT ja avosta, joissa shimmeillä säätämällä aukot muuttuu jopa muutamia millejä. Netistä löytyy ohjeita. Esim.
    https://realdealsteel.com/n-12812-1955-57-chevy-body-fit-adjustments.html

    Itse tein omassa avoprojektissa siten , että maalasin pohjan ja rungon lopulliseen väriin, pulttasin toisiinsa ja sitten siirryin koritöiden viimeistelyyn.
     
    impala-63 ja Morbidelli tykkäävät tästä.
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitokset vinkeistä! Sama suunnitelma itsellä eli seuraavaks pohja ja runko väriin ja sen jälkeen koppa rungolle ja sit vasta koppaa tekemään
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Pientä päivitystä välillä eli sain talliin tilaa ja myin orkkis koneen ja laatikon tosta nurkista pois.

    Ensiviikolla pitäs etupenkki myös lähteä ja toivon mukaan perä niin alkaa olemaan työtilaa taas hiukan enemmän.

    Tämä viikonloppu menikin töiden parissa eli talliin en ehtinyt lainkaan. Ensi viikolla olis tarkoitus epoksia suihkia pohjaan mikäli tuo keli pysyy tuollaisena lauhana nii ei tarvii lämppäriä pohottaa täysillä kokoajan
     
    esmi tykkää tästä.
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Airlift systeemin kans sekoilua
     
    Visa ja esmi tykkäävät tästä.
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Epoksia pohjaan ja pinta värin testausta

     
    Tunaman, esmi ja Vuppe tykkäävät tästä.
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Verholijalta haettiin penkit tänään
     
    SK-, three hundred, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään saa pakosarjan metalli mieheltä sovitukseen ja sit myös lyhennelty käydään tulee kans sovitukseen et on oikean mittainen.

    Hain maalarilta kentin alusta massaa joka siis päälle maalattavaa tavaraa ja eristää ääntä mukavasti kabiinin puolelle.

    Se olis tarkoitus ruiskata pohjaan tänään epoksin päälle vielä ja huomenna sitten pintaväri sen päälle.

    Vaihdettiin pintasävyä aavistuksen vaaleammaksi tänään, oli hiukan liian tumma omaan makuun.
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Pakosarja sopi hienosti paikalleen eli menee takas hitsarille ja se liimailee sen kiinni lopullisesti. Varmaan tuo kiillotus jää itelle sit
     
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Makeet penkit ja toi brodeerattu teksti niskatuissakin.. kyllä kelpaa istuskella.
    Itse en vielä ole päättänyt mitä laittaa.
    Paha ajella kun alkuperäinen sohva on niin liukas ettei pysy paikoillaan ajettaessa. Ratista puristettava rystyset valkoisina
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis mä laitoin just tuosta syystä paremmat penkit ja niskatuet ihan siitä syystä jos joku tööttää perään.
     
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Suihkasin kentin kivenisku massan tänään pohjaan jos se veis tota ääntä samalla pois kabiinin puolelta. Huomenna olis tarkoitus maalia vetästä perään ennen yövuoroon lähtöä nii pohja olis sit valmiina.

    Toi on sopivasti siis mustaa ja toimii pohjamaalina samalla ja suoraan päälle maalattavissa.

    Jotkut kuulemma ohentaneet tuota mutta kyllä se ruiskusta läpi tuli kun hiukan painetta nosti enemmän.

    Komee mattamusta pinta jäi ja siitä mukava huomenna jatkaa.

    Kurakaariin rappasin tuota litkua hiukan enemmän kun pohjaan muuten
     
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

     
    esmi tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis pohjas väri ja lakka

     
    esmi, Visa ja falcon1 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!