Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^ei näy takatolpan vaakunaa, eli voi olla myös GT vinyylikatolla, yleensä ne oli coupeja, itellä oli tommonen maize yeollow Gxl cortiina aikoinaan 2.0 ohc jollain ehkä orkkis britti aluvanteilla, sekään ei ollu ihan kaikista yleisin kottero...
     
  2. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Kiitos linkistä, sen kautta löytyi paljon hyviä kuvia!
    https://huttunen.galleria.fi/kuvat/ ja sieltä esim https://huttunen.galleria.fi/kuvat/1976-07-24+Keimola+Drag+Race/ tai https://huttunen.galleria.fi/kuvat/1976-08-22+Beaver+Motor+Festival/

    Tämän toisen laittelin joskus kilpa-autokuviin, mutta jaetaan se nyt täälläkin: https://rallikari.kuvat.fi/kuvat/

    Joku on ollut katsomassa kisoja tummanpunaisella fullsizen näköisellä autolla, mutta en heti keksi mikä tuo on?
    https://rallikari.kuvat.fi/kuvat/Artukainen+1977/Artukainen+-77+714.jpg
    https://rallikari.kuvat.fi/kuvat/Artukainen+1977/Artukainen+-77+707.jpg

    Hieno kuva:
    https://rallikari.kuvat.fi/kuvat/Keimolan+otoksia+1978/Keimola+v1978+305.jpg
     
  3. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Mk3 Cortina ja TC1/Knudsen Taunushan olivat lähes/täysin 100% eri autoja, vaikka sisarmalleja olivatkin. Sen näkee hyvin vaikka Motomobilen sivuilta osia katsellessa, aika harva (varsinkaan piste/kori/sisusta/tekniikkaosa=ei mikään) käy ristiin, alustasta ehkä jotain.

    GXL Cortinassa c-pilarin merkki oli keskellä tolppaa, Taunuksessa vinyyliosan etualareunassa kuten tuossa kuvassa on. Taunus GT:ssä ei ikinä ollut C-tolpissa merkkejä. ;) Länsi-Saksan Taunuksissa tuo väri oli nimeltään Daytona-Gelb, oman Coupen värinä on kupferbraun mustalla vinyylikatolla. :)
     
  4. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^^ tosiaan kun katsoin peeniksenkehittäjällä (suurennuslasilla) niin jotain on takatolpassa, aina löytyy netisstä joku joka tietää paremmin :rolleyes:...
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tallenteen alussa näkyvä BX-409. Mikä vehjes ja lieneekö säilynyt näihin päiviin ???

     
    Scuderia Gungko tykkää tästä.
  7. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^uteliaisuuttani painoi play ja kun landolaa alettiin nyppimään ja viimestään kun rautalapio alko määkimään meinas katketa verisuonipäästä, ei tämmösiä, kiitos!
     
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

     
  9. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Mahtava bongaus! Fiat 1200 Pininfarina Cabriolet 1959.
     
  10. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

    Ja taas räyskälästä kuvattua.Näytti kloppina tajuttoman hienolta tuo moppe ja näyttää edelleen. [​IMG]
     
    cdv70, esmi, malvasto ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Silkka vahinko. Tarkoitus oli katsoa Areenalta päivän Hercule Poirot ja tuollainen vilahti elokuvassaToivelauluja (1961)
    https://www.imdb.com/title/tt0133234/ niin piti selvittää Youtubesta että mikä vehjes ennen kuin pääsi Agathan kertomuksen pariin. Tuohan ei ole ollut aikoinaan hinnat alkaen auto joten miksi autotuontisäännöstely Suomessa on ollut tuollainen ?
     
  12. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    No jopas oli vahinko! Pitää vanhoja Fiat-herroja soitella vähän läpi, että haloo-haloo internetissä tarvitaan nyt tietoa. Ihan hatusta veikkaisin, että Finla on tuonut näytekappaleen arvioitavaksi heti tuoreeltaan 1959.

    Kaksi Osca-moottorista twincam-versiotakin on Suomessa ollut. Fiathan sai oman Aurelio Lampredin suunnitteleman twincaminsa vasta 124-malliin 1966, mutta osti sitä ennen vauhtimoottoreita alihankintana Maseratin veljeksiltä.
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Miten niin on ollut ? Eikö ole enää siis ?
     
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Toinen ainakin myytiin jo kauan sitten ulkomaille. Aika pitkään kaikki fiatinromut lensi Suomessa harrastajien arvostustutkan alapuolella, eikä Osca-moottorin eksoottisuutta hiffanneet välttämättä fiattimiehetkään ihan heti kun vuodesta 1966 eteenpäin 4-ovisissa perheautoissakin oli twincami nokalla.
     
    Muokattu: 15.3.2021
  15. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Osca motteja voi näillä leveysasteilla pitää kyllä graalin maljoina. Ensimmäiset Lambredin moottorit tais tulla näille nurkille vasta 70 luvulla jolloin Lada oli vahvasti valtaamassa markkinaa. Hieno moottori Lambredilta ja halpa tuottaa. Ferrari suunnittelua Fiat laadulla. Liki 30 vuotta jokamiesluokassa voittaja moottoreita. Mirafiorien ja 132 mallien mukana tuli iso osa näistä pannuista härmään. Lieköhän harvinaisia nykyään kun kaikki mennyt jokkikseen.
     
  16. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Ensin oli 1438cc, malleina 124 Spideriin, Sport Coupeen ja Special-T. 125:ssä oli 1.6-litrainen versio ja 70-luvulle tultaessa saatiin vielä 1800- ja 2000-kuutioiset joita myytiin täällä ainakin Lancia Betassa ja 131/132:ssä. Aurelio Lampredi oli tosiaan suunnitellut 50-luvun alussa F1-mestaruuksia voittaneet Ferrarin neloskoneet joten ns. kovaa osaamista oli. Fiatin twincam taisi olla myös ensimmäinen moottori johon kovien nokkien palasäädön voi tehdä moottoria purkamatta. Nostinkuppi painetaan alas sellaisella haarukalla, jolloin nappi mahtuu ulos välistä.
     
  17. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Olisiko sama joka oli Helsingin Autonäyttelyssä 1960? Kirjassa Fiat Suomessa on mustavalkoinen kuva jossa Urho Kekkonen on tutustumassa Fiat-osastoon ja vastaava näyttää taustalla olevan. Valitettavasti ilman kilpiä, joten kuvan perusteella ei tiedä onko vain näyttelyvierailulle tuotu yksilö.

    Samanvuotinen Autokäsikirja kertoo 1200 Cabrioletin hinnaksi 1 090 000 markkaa kun 1500 Cabriolet on hinnoiteltu 1 350 000 markkaan.
     
  18. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Jos väri on sama, niin aika varmasti on sama auto.
     
  19. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dodge Coronet -68 (BUE-7) Lappeenranta 198?

    [​IMG]
     
    cdv70, esmi, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dodge Coronet -68 (BUE-7) Tikkurila Jäähalli 12.07.1992

    [​IMG]
     
    cdv70, Mija, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!