Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Ei pelkkiä siemensyöksyjä ja orgasmeja. 8 imu. Nätisti naps.

    No probleemo, mitään ei ehtiny hajota, kun aika neuroottisesti oon tota nyt joka lenkin jälkee purkanu ja tarkastellu, ja niin nätti leikkuu ettei siittä kamaa kierrossa paljoa voi olla, öljyt vaan vaihtoon. Oma vika, lapa pystyyn. Niin typerä etten viitsi ees kertoa.

    Tekevälle sattuu, jos ei tee mitään ei satu mitään.
     
    Ford67 ja valtsu67 tykkäävät tästä.
  2. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Onpas kyllä hyvin napsahtanut.
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Kerro ny vaan ni nauretaan sitten oikein urakalla:p
    Väänsitkö välyksen silleen et jousi pohjasi?


    Minkäs vahvuinen tönäri? Aika paksu seinämä jos tuosta kuvasta mitään pystyy tulkitsemaan.
    Omaan pataan (jos se vtun GT koneistamo sen saa joskus koneistettua,vihapuhevaroitus...) tulossa 3/8" paksuiset 080 seinämällä.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Veikkaus: Toi on ns. mittatönäri, joka jäi vahingossa oikeiden tönärien sekaan. Meni kierteen kohdalta naps.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ok.

    Koska fordin keinut, tulee tönäri vähän eri kulmassa kannesta. Tarkistin osan, tässä tyhmyyteni, vaan en kaikkia tönärin reikiä kansissa. Tietyssä vaiheessa nostoa osassa tönäri ottaa kiinni kannen seinämään. Ohihan ei pääse kuin taipumalla, kun se tönäri on keinun ja nostajan kupeissa tiukasti. 5:sen imu oli sama, mutterin kun löysäs ni tipahti kärki, samasta kohtaa oli poikki.
    Nuo reiät mistä tönärit kulkee kansista läpi ei lie ollu ne kaikista mittatarkimmat, kun niitten funktio tosiaan on vain se että tönäri mahtuu läpi, ja vakio-osin se mahtuukin hienosti.

    Vaihtoehot tehä toi kunnolla ois minimissää ottaa imari irti, suojata helvetisti ja vinguttaa kaikki reiät varuiks isommaks. Käytännössä kuitenki se pitäis nostaa ylös et sen sais kunnol tehtyä.

    Koska ei jaksais siihen rumbaan lähteä, oisko kellään lainata yhtä H5016-keinua? Kattosin sen verta yhel et tönäri mahtuu nuissa rei'issä ohi ennen tilausta.
     
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    No prkle. Pikku oikaisuhan tossa kyseessä eikä mikään hetken hönöily tyyliin " unohdin kiintoavaimen venttiilikopan sisään".
    Mietin iteki noita Fordin keinuja mut päädyin sit Scorpionin Enduranceihin Olds-spesifisinä. Hintaeroo ei sit oikeestaan hirveämmin.
    Jos noilla keinuilla jatkat niin taitaa kansien poisto ja vingutus olla seuraava ohjelmanumero.
    Voimia:)
     
    Inlinee tykkää tästä.
  7. SauliK

    SauliK Gearhead


    olipas tutun kuuloinen lausahdus, aina voi jokin yksityiskohta unohtua ottaa kunnolla huomioon ja se puree perseeseen myöhemmin. tämän korjaaminenhan ei nyt enää montaa rahaa vaadi vaan enemmänkin omaa aikaa(sitäki varmaan kulutettu ihan nokko) :)

    viimeksi kasasin pikkulohkon täysin tehtaan palikoilla niin olipa se helppoa eikä tarvinu ressata että pelaako
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuleeko scorpioneilla tönäri keskeltä tunnelia?

    Ei tässä iha rehellisesti ees vituta. Kävin sitä just edellisenä päivänä ihan tarkotuksel polkeenki sen mitä lähtee ( meinasin vetää motarin kiihytysrampin kaiteeseenki ku lähti perä alta 80kmh vauhis :poff: ), ni sieltä löyty se porsiva kohta, eikä mitään loppupeleis ees hajonnu.

    Mut tosiaan kansia en ole nostamassa, etin keinut millä ei tarvi, ja vaihan ne. Ja sit taas kovaa ajoo. Kaveri oli jo kauhuissaa et poljit sit sitä ja heti hajos :odeek:, tuumasin et kukaa ei viritä moottoria siks et se ajaa pintakaasulla.

    Kyllä tää on ihan tietosta hölmöilyä.
     
    esmi, -Skeletor-, Joe Hunt ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Sitä varten ne on hommattu.
     
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Inlinee tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Harland Sharp vai Scorpion, siinä vasta kysymys.. Hmm.. Kolikon heitto?
     
  12. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Molempi parempi. Mulla lady Luck oli toimitusaika ja toi vipusuhde. Scorpionilla 1,7.
    Jostain syystä (no,Olds) Summitilla Harlandien saatavuus oli melko huono silloin viime vuonna.
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Lady luck valitsi tällä kertaa Harland Sharpit ( S5016), koska tällä kertaa niittä oli Summitilla suoraan stockissa, Scorpioneja ei. Nyt ootellaan jotta nuo saapuis. Nopiasti saatana, kesä on jo ovella!

    Nyt voikin pistää myyntiin nuo Ultra Pro Magnumit näitten rahoittamiseksi. Sääli. Mut ei niin sääli et jaksaisin kansia repiä irti kesän kynnyksellä :odbiggrin: :poff:
     
    esmi ja Joe Hunt tykkäävät tästä.
  14. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Toi malttamattomuus tai joku muu vihtahousun keksintö on kyl kummallinen. Tossa Inlineen kohdalla noita kansia ei saatana vaan jaksa,malta,ehdi, pysty eikä vaan voi ottaa irti koska kauhea homma ja silleen...
    Mut annas olla ku laatikossa kuumotteliskin uudet alumiinikannet vanhojen väljien rautapäiden tilalle ni hommahan muuttu sillä sekunnilla "tunnin pikkupuuhaks":D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Se on juurikin näin :odbiggrin:

    3 vuotta se oli poissa liikenteestä, niin en saatana ala kylä purkamaan sitä enää :poff:
    Tajuutsä mikä homma nostaa se pois sieltä et saa varmasti kunnolla liimattua imarin takas, eikä kolhittua kansilla joka paikkaa ku niittä sinne ales yrittää tiputtaa paikoilleen :poff:
    Vaihteistonki joutuis irrottaa ja turbiinin ja johtosarjan ja ja :rotfl:

    Seuraavan kerran puran ( toivottavasti) kun laitan alsapipot, jatkosuunnitelmia kyllä on.
     
  16. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Mitkä noi sun Ultra Pro magnumit on? Fordiin listattu, 1.6 vipusuhteella? Meneekö alkuperäisen kokoisilla studeilla kiinni?
    Iski kyselyikä :odbiggrin:
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu ne on tuolla myynissä saa ostaa ;)
    Eli siis Fordin Windsoreissa on virtuaalisesti sama geometria kuin Oldsissa. Jenkeissä mm käyttävät näitä enempiki. Vaatii vähän huomiota asennuksessa ( enempi kun ite annoin :D).

    Jos ostat ne voin kertoa loput huomiot :D
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No ne lähti nopeesti, seurannan mukaan jo liikenteessä. Se perus- Jenkeistä Suomeen 1-5pv, flygarilt himaan 10-15pv :poff:

    Jännä nähä miten osuu nuo, vähän jänskättää. Jotta tulisko ne keskeltä sitä vitun kannen porausta. Ja sit tietty tarvii tilata niitä tönäreitä uusia, jahka mitannu sen pituuden.
    Tulipahan todettua että nuo kuitenkin toimii Oldsmobilessa.

    Mut kyllähän tässä jokatapauksessa vappuna cruisataan. Vedetään kumet katuun ja kyljet kaiteisiin:poff:
    Nyt on kiva kun on seokset jo säädetty, ja kaikki toimii ( jaksoin nyt korjata peräkärryn sähkötki, 13-napaset, oli oma kytkentävirhe releytyksessä), ni lähteä kesään. Kesän aikana ei ois tarkotus tehä mitään isoa, alustan kumiosia vaihella, ja käydä sytkä säädättämässä dynossa.
     
    FeV-8 tykkää tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jaha, keinut tuli, sit tönärien tilaukseen.

    Nyt tönäri tulee keskemmältä kanavaa. Vaatii lyhemmän työntötangon näemmä.

    Olipa vittumainen mitata tönärin pituutta valmiissa koneessa, mut niin vaan sekin onnistui.

    [​IMG]

    Eiköhän me näillä mennä. Julman kokoset nuo alukeinut pro-magnumeihin verraten. Snadist harmittaa, muttei niin paljon et jaksaisin veivaa kansia ylös motista:p

    Nyt siis Harland Sharp S5016-keinut.
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kahtena iltana töitte jälkee hirveel kiireel kasaa, käynnistys, viiiiiiiittu anpuu putkee. Nii kiireel et 4 ja 6 tulpanjohot ristis
    :D

    Nyt tuntus toimivan, heitin tänää työreissunki sil, vähä reilu 200km josta +160km motaria, 140-145 lasis. Ois se poikinu jos ois poikiakseen. Työmaykaliikentees, takas tulles, tuli hyvin tilaa :D
    Aappa KIimAn paskalla ni ei väistä saatana kukaan.

    Tuntus tosi mukavalta paketilta, voimaa on riittävästi muttei "liikaa", tuntuu olevan ihan omimmillaan tuo auto motarilla 130-150 vauhissa, on hyvin puhtia lähteä siittä vielä polkemaan ohi, ja menee ihan pintakaasulla. Koen itse onnistuneeni helvetin hyvin siinä mitä hain, oldschool-tyylinen mosa arki-ja matka-ajoon. Paketti tuntus toimivan niin hienosti yhteen et eniten oldschoolia on tuo kolmilovinen automaagi.
     
    Isamu, esmi, -Skeletor- ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!