Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    -99 e-350 powerstroke "uutena" työkaluna nyt alla. Lootaremppa tehty alle 1000km sitten, ja samalla kuulemma vahvistettu. Pelaa hiton hyvin muuten, mutta kaasu pohjassa kun kiihdyttää, niin venyttää hieman ylivaihdetta kytkiessä. Pystyykö asiaan vaikuttamaan jollain?
     
    Muokattu: 3.4.2021
  2. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    onkohan sinne jätetty vanha turbiini paskoineen kaikkineen?
     
  3. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Uusi turbiini. Kuulemma...
    Kuittia, tai muuta todistetta ei tosin ole...
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Turbiinin lukon kytkeytyminen kestää kenties pitkään?
    Turbiinin kytkinsolenoidin toimintaa pystyy "tuunaamaan".
    Jopa on/off tyyppiseksi.
    4r100/e4od lootan heikoin lenkki on vakio turbiini ja liian korkea stall speed myös tehtaalta.
    3 levynen low stall billet turbiini on hyvä päivitys myös vakiolootaan.
    Oma loota on tehty Carmatic Kiuruvesi,Sonnax Sure Cure Shift Kitillä ja ite päivitin triple disc turbiinin.
    Pelaa hyvin noin 400hv/1000nm lukemilla,ei dynottu mutta pitäs ton verran vähintäänkin olla.
     
  5. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Hmm, täytynee vielä tunnustella jos onkin lukon kytkeytyessä kuitenkin tuo venytys. Milläs tuota solenoidia pystyy tuunaamaan, jos tarve ilmenee?
     
  6. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Myyn -99 vuoden 7.3 psd osia. Ehjiä ovat
    -Startti 60e
    -Flektin tuulitunneli 70e

    Hämeenlinnassa
    0449801525
     
    Muokattu: 5.4.2021
  7. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Aihetta sivuuten, minkälainen osalista koneenpuolella?
     
  8. Mercury

    Mercury Gearhead

    Lastu esim.Hydra ja sitten softaa muokataan.

    Kuinka varmistaa että onko se vaihde mikä luistaa vai turbiini/kytkeytyminen?

    OBD porttiin kapula esim.Bafx tai OBDlink ja lataat apin ForScan tai TorquePro,näet sieltä komennetun vaihteen ja turbiinin luiston/kytkeytymisen.
     
    Muokattu: 5.4.2021
    Ässä. tykkää tästä.
  9. Mercury

    Mercury Gearhead

    205cc/80% Hybridi suuttimet ja turbona Holset HX50.
    Ei välijäähyä,vesi-metanoli ruiskutusvehkeet on hommattu kun vaan viihtii värkätä paikalle..


     
    Muokattu: 5.4.2021
    Mik4-- tykkää tästä.
  10. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    Kovasti rytkyttää kylmänä vaikka vaihdettu hehkut ja rele,
    virta menee läpi ,ainakin volttimittarin mukaan.
    Käynnistyy -30asteessakin heti mutta räkättää minuutinverran.
    Oon vaihtanu kaikki tiivisteet putkiin suodatinkupissa ja eteenpäin kansille.
    Lienee kuitenki ilmavika
    Onko nuo standardi nippeleitä jos puristais kansille menevät teräspunos letkut jäykkien tilalle
    E-350 7.3 Powerstroke -99
     
  11. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kyllä ne HEUI suuttimet vaan tahtoo "rytkyttää" kylmänä.
    Mitä kuluneemmat suuttimet niin sen kovemmin rytkyttää kylmänä.
    Jos lämpösenä tasottuu käynti ja on vetoja niin ei muuta kun kovaa ajoa.
     
    fårdisti tykkää tästä.
  12. airaksa

    airaksa 3rd gear

    Kuinka paljon navan ja vetoakselin välissä kuuluu olla päittäisvälystä etuperässä? Alunperin shimminä kolme säätölevyä,kaksi pyöreää ja yksi kuusikanttinen.Mulla näköjään yksi pyöreä kadonnut aiemmilla sepillä,mutta näyttäisi että välystä jäisi reilusti vaikka puuttuvan laittaisi.
     
  13. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Tuntuu olevan samaa oiretta.
    Onko minkälainen homma vaihtaa nuo kupit vai kokeilisiko ensin vaihtaa vain O renkaat.
    Voiko tuota jotenkin testata onko kuppi halki, vai pitääkö vain vaihtaa kaikki kerralla?

    Onkohan näissä jotain laatueroja, kun hintoja on joka lähtöön?
    https://www.ebay.com/itm/121722033205
    https://www.ebay.com/itm/333818097686

    Vai onko niin kuin yleensä, että halvalla ei hyvää saa.

    E: näytti olevan kiinasta no halvimmat ja o-renkaat kestää vissiin muutaman sata km
     
    Muokattu: 7.5.2021
  14. Mercury

    Mercury Gearhead

    Voihan sen kannen paineistaa mutta jos löpöä menee nesteeseen niin ainakin yks kuppi on varmasti halki = viisain vaihtaa settinä kaikki kupit.

    En alkais tarvikekupeilla koittamaan onnea vaan OEM Motorcraft tai Alliant.
    Ja voi olla että nuo halvimmat työkalutkaan ei ehkä toimi parhaiten.

    On sitten putsattava nuukasti ryönät vanhojen kuppien alta ja uudet tarvii just oikean tyyppisen Loctiten.

    Se on tuo kuppihomma 7.3 Powerstrokessa sama ku kansitiivisteet = jos ei vuoda niin ei kannata sorkkia.

    Pelkkien O-renkaiden vaihto vanhoihin suuttimiin on ihan höpöä minun mielestä.
    Jos alat tuohon hommaan niin laitat samalla ainakin ruiskut ja hehkut. Ja venttiilikopantiivisteet ja johtosarjat uusit tarvittaessa.

    Kuppijumppaan en oo joutunu että siltä osin tämä oli pelkkää spekulointia/amerikan Joen palstoilta opiskeltua mutta yhet suuttimet on tullu keittiön pöydällä rakenneltua.
     
    Muokattu: 3.5.2021
  15. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Viisainta tosiaan on vaihtaa kaikki kupit kerralla. Yksistä irrallisista kansista vaihtanut. Puhtaus tärkeää siinä hommassa, mikää Ameriiiiikan temppuhan se ei sinällään ole...
    Omiin kansiin varmaankin laitan rosterikupit RiffRaffilta, ne vaikuttaa hyviltä.
     
  16. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    muistanko oikein että juuri tuonkin vuoksi, ettei sitten tulisi noita kuppivuotoja, pitäisi käyttää kavitaatiolimaa nesteen seassa,
    aivan kuten huoltomanuaalissakin sanotaan aika isoilla kirjaimilla
     
  17. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Mikä vikakoodin lukija kannattaa hommata, saisi koodeja ulos tuosta -99 powerstrokesta.
    Delphi löytyy läppäriltä, mutta ei tunne usa autoja.
     
  18. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Esim Motonetistä obd bluetooth mokkula ja läppärille forscan.
     
    pimeroolis ja Ässä. tykkäävät tästä.
  19. pjtk

    pjtk Gearhead

    Allekirjoitan tämän.
     
    Ässä. tykkää tästä.
  20. airaksa

    airaksa 3rd gear

    F350, -99. puhalluksen säätö ei toimi.Puhaltaa vaan tuulilasille.Kytkimen asennolla ei merkitystä,vain OFF asennon tottelee.Näkyy osittain ainakin alipaineella toimivan.Mistä alkais vikaa etsimään?
     

Kerro tästä muillekin!