1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Samaa mietin omaa c10 kun sitä teen mutta kun se putki pitää saada niin alas että kun iskarien ulos jousto on täysin auki eli perä roikkuu iskarien varassa ei saisi putki vielä ottaa perään kiinni.

    Melko lailla siis alhaalla roikkuisi jo ajo asennossa.

    Kokeile vaan vetää siitä peräklimpin ja ylätukivarren välistä ellei tule pohja just siinä vastaan. En tunne classicin pohja rakennetta. Putki tulisi kuitenkin alemmaksi ylityksen kohdalta kuin perämurikka. Useammalla käyrällä vaan laittaa putken menemään sinne minne haluaa.
     
  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Laita vaa sivuputki. Mun vehkees on tälläset kylkiröörit ja ei tuu yhtään savua hyttiin vaikka ittekkin talvella sitä jännitin. Tässä oli muuten ennen putket mahan alta perälle nii oli vittumainen humina 60-80 km nopeudes. Näillä nykyisillä on itseasias hiljaisempi soundi hyttiin, ku edellisillä ja huminat on poistunu. Ja mikä parasta. Ulkonäkö on kunnon old School hod rod meininkiä.
    [​IMG]
     
    MJF, Inlinee, JYR ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitokset! Joo kyllä ne sivusta otan ulos ku asiaa mietin. Enemmän joutuu värkkään mut hienomman näköinen on kyllä :)
     
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään taistelin ton putkiston kanssa 4h ja piti kyljestä ne tuoda ulos mutta kyllä se niin hankala on et pääsee paljon helpommalla kun tuon ne takaa ulos.

    Mallasin ne paikoilleen ja helpolla tulee akselin alta eli teen ne siis sillee. Samalla ratkeaa se mahdollinen kärytys sekä melu ongelma samalla.

    Otan jotain videoo kun saan ne paikoilleen. Menee ensi viikkoon että kaikki osat saan
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Alkais putkisto oleen aikalailla valmiina

     
    teehoovee, rekkamies, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Yllättävän hyvin se näköjään meni akselin alikin. Omassa muistaakseni ei ole ihan yhtä simppelisti toteutettavissa.
     
    timopajala tykkää tästä.
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo siis yllätyin tuota itse kans et olikin todella helppo toteutus. Yläkautta olis ollu todellinen painajainen
     
    Ace66 ja Visa tykkäävät tästä.
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Biltemasta saa V-bandeja millä huomattavasti helpompi purkaa sitten putkisto kuin noiden klemmareiden jälkeen. Maksaa joku 27e kappale 2.5" putkeen.

    Niillä olen nykyään aina tehnyt putkistoja kun noi klemmariliitokset ei irtoa toisistaan kunnolla.

    Hyvältä näyttää muuten kyllä.
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ahaa, täytyy tutkia noi v bandit jos laittaa niillä noi liitokset sit ennemmin
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Sain tänään tuon toisenpuolen kans tehtyä loppuun. Täytyy tehdä noi kannatin kumit vaan uusiks huomenna kun kaveri tiesi sanoa etteivät kestä sivuttain. Keksin siihenkin ihan käypäsen ratkaisun mutta vaatii siis hieman töitä.

    Ne v band kiinnikkeet kans täytyy vissiin noutaa ja tehdä etuputkien liitokset vaikka niillä.

    Tallin siivousta oli myös 2h ohjelmassa tänään ja kyl sitä ryhmää kertyy ja pölyä ja roskaa melkoinen määrä nurkkiin
     
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Nuo kumityynyt pitäisi jäädä puristavaksi,jos jättää roikkumaan niiden varaan tahtovat revetä kahtia.
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Juu noihin tulee muutos eli teen ne erilailla. Eivät tosiaan kestä kyljellään kovinkaan kauaa
     
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Putkistohan on muuten kivan näköinen.
    Takarenkaan eteen vain.
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Aloin tänään sovittamaan imusarjaa ja sähköjohtosarjaa sekä jarrutehostinta. Tehostin osui ikävästi 7 pytyn tulpan johtoon ja ei millään mahtunut paikalleen.

    Käänsin koko Puolan sit siltä pytyltä 45° kulmaan taaksepäin niin jäi rutkasti tilaa ja ihan hiukan joutu siis telinettä muokkaan mut se oli lähinnä 15min homma.

    Sähköjohtosarjan läpivienti kohtaa mietin ja varmaan sieltä syvennyksestä sillee et se ei käytännössä näy ollenkaan.

    Aika nafti tuli muutenkin siitä syvennyksestä eli liikoja ei tilaa siihen jäänyt. Itseasiassa omasta mielestä meni kyllä ihan nappiin :) No vahinkoja sattuu :odbiggrin:
     
    esmi tykkää tästä.
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Takaluukun mittailua eli ilmanpaine säiliön yms koe asennusta jne

     
    esmi ja Vuppe tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

  17. timopajala

    timopajala Gearhead

  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis tulipelti tehtynä. Sovitin sähköjohtosarjan kans tänään ja tein sille reiän tulipeltiin suoraan ja koko johtosarja sisälle. Asensin lämppärin tänään kans paikoilleen ja sit sen putkiston sinne kojetaulun sisälle.

    Seuraavana olikin raingear pyyhkimet ja niinkuin aavistin niin törmää tuohon lämppärin sisäputken haaroitukseen, se onneks meni ihan vasaraa näyttämällä ja hieman vääntelemällä putkistoa.

    Hitsailin sille myös kiinnike pultin paikoilleen.

    Lämppäri vaati kans hiukan rälläkkää et alkoi sopimaan kunnolla paikoilleen.

    Täytynee ottaa huomenissa jokin videon pätkä taas.

    Ainii ja takaluukkuun Laitoin hapon ja pohjamaalasin sen tossa aiemmin viikolla.

    Suunnittelin ja rakensin myös takaluukun telineen mihin saa kaikki roippeet kiinni eli kompuran, ilmasäiliön ja sähköisen käsijarru moottorin
     
    isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  19. timopajala

    timopajala Gearhead

    Teen tohon kojetaulun alle 10cm korkean tai matalan alennus palasen vielä et saa lämppärin sopimaan nätisti siihen vielä. Nyt olis myös käsijarru moottori sähköjen puolesta testailtu että toimii jne.

    Sit seuraavaks täytyykin purkaa raingear systeemit ja lämppärit yms et saa alkaa sisälle ruiskaan maalia
     
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tuli tänään asennettua 3 piste vyöt eteen. Hitsailin mutterit suoraan pilariin yläpäähän ja sit läpi reiät vaan alapäähän. Aloitin myös tekeen hattuhyllyä ja sen joutuu tekeen 3 osasta kun on kupera tuo orkkis hattuhylly ja halusin siihen 6x9 kajarit nii tein 18mm vesivanerista. Täytyy jossain vaiheessa ottaa videon hiukan kaikesta taas ku ehtii. Täytyy tästä lähtee yövuoroon kohta nii pakko parituntia huilata välissä
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!