USPS ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja markoyt, 22.8.2020.

  1. meekonen

    meekonen 1st gear

    Huh, oon tästä kysellyt nyt Postilta niin monesti että ihan soittivat sieltä tänään. Järjetöntä tuubaa tuli, selittivät että ei se ole ollut Postin hallussa vaan sen lentoyhtiön, joka sen on Suomeen tuonut (ai kuukauden?!) ja nyt vasta Posti sai sen. Tullausilmoitusta en edelleenkään ole saanut ja sitten kun on tullattu ja maksettu Postin käsittelymaksu (tää kyllä sapettaa oikeasti maksaa...) niin kuulemma lätkäistään uusi lähetystunnus paketille ja sen saa tietää sitten siinä vaiheessa, kun se saapuu KIRJEENÄ KOTIIN! Herrajestas, tässähän voisi luulla että eletään vuotta 2001 eikä 2021.
     
  2. Vallu

    Vallu Gearhead

    No kappas vaan, nythän se minunkin lähetys putkahti Postin seurantaan, vain reilu kuukausi edellisestä "päivityksestä". Tullaus ja käpälöintimaksu suoritettu. Nyt vaan jännäämään, vieläkö sen tälle vuodelle saisi käteenkin...
     
  3. meekonen

    meekonen 1st gear

    Onko joku jo onnistunut saamaan omaa lähetystään ihan omiin käsiinsä? Mun lähetys ei oo päivittynyt 25.3. jälkeen ja ilmeisesti on ehkä mennyt tullin ohi (näin ainakin Postista sanoivat ettei näytä olevan menossa sinne) mutta olisi myös pitänyt kuulemma saapua tämän viikon aikana... No, toivossa on hyvä elää eli ehkä se ensi viikolla sitten saapuu, tai ehkä toukokuussa, tai joskus tulevaisuudessa.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä ole liikkunut mihinkään sitten 25.3 , ainoastaan siirtyi silloin Postin järjestelmään, se siitä pikavauhdista ja sittemmin 1 - 2 työpäivän viivytyksestä :odconfused:
    Tuohon on kyllä selityskin kun Postitulli muuttaa paraillaan toiseen paikkaan Vantaalla...mutta tuskinpa se siitä paremmaksi muuttuu kun tietää sen paikan :odconfused:
     
  5. Vallu

    Vallu Gearhead

    Mun paketti löysi käsiini torstaina 1.4. (se joka "saapui" maahan 17.2.)
     
  6. JJHa

    JJHa Gearhead

    Ei mitään valittamista USPS:n toiminnasta: 19.3 tavara matkaan (Butler Performance) ja 26.3. kourassa. Kyttäsin myös Tullin itsepalvelua 25.3. jotta hoidan tullauksen itse, tulikin sukkana läpi. Yhtä positiivinen kokemus syksyltä, silloin tosin maksoin 16e palvelumaksun tullauksesta USPS:lle jolloin hoitivat sen puolestani, en ollut tehnyt sitä aiemmin. Matkapuhelinapplikaatio erinomainen: jos et ole juuri sinä päivänä kotona niin vaihtoehtoinen noutopaikka toimii mainiosti ja paketin seuranta mukavaa ajanviihdettä.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itellä taasen samaa USPS/Posti-paskaa kuin aina. Kaks ja puol viikkoa Atlantin yli ja Japanin kautta Helsinkiin jossa maannut reilun viikon "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"-statuksella. Kukaan ei tiedä mistään mitään ja tulliin sitä pikkupakettia ei ole vielä saatu edes toimitettua.
     
  8. JJHa

    JJHa Gearhead

    Tyhmä kysymys mutta miten teillä Posti liittyy näihin toimituksiin, minulla sama firma (USPS+UPS FIN) toimittanut koko ketjun läpi. Postista kyllä sellainen havainto toissa viikolta että Royal Mail toimitti Brexit-alueelta paketin tulliin jonka tullasin itse ja maksoin myös 2,90 Postin käsittelymaksun joka ei vapauttanutkaan pakettia heti vaikka tullista oli tarvittavat päätökset (maksu ja vapautus). Tuli sujuvasti Suomeen mutta viimeinen legi tullista lähipostiin kesti suhteettoman kauan.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Posti on Suomessa USPS-yhteistyökumppani, siksi....niin ja UPS:lla ei ole mitään tekoa USPS:n kanssa.
     
  10. Spore

    Spore 1st gear

    Itse ostin ebaysta subbariin osan. Toimitus meni tuon ebayn global shipping programin kautta. Käytännössä tuo gsp toimiin niin, että myyjä lähettää tavaran jenkkiläiselle Pitney Bowes yhtiölle. PB ilmeisesti pakkaa lähetykset uusiksi, vetää välistä rahaa ja laittaa tavaran kirjattuna ostajalle halvimmalla mahdollisella paskatoimituksella.
    Mulla paketti lähti myyjältä 10.3 Orlandosta ja kierteli pitkin jenkkilää. 16.3 pitney bowesilla kentuckyssä, jossa annettu myös Suomen postille ennakkotieto ja omapostiin tullut näkyville Suomen lähetystunnus ennakkotietona. Tämän jälkeen paketti lennätetty jenkeistä Amsterdamiin, jossa viimeisin merkintä 19.3 "customs cleared". Sen jälkeen paketista ei mitään havaintoja. Olis pitänyt saapua 31.3 alkuperäisen tiedon mukaan.

    Ei oikeen tiedä mistä tuota arvaa kysellä. Myyjä tuskin tietää kun on kuitenkin tavaran lähettänyt ja paketti tullut jo Eurooppaan. Suomen Posti ei tiedä, kun ei ole tullut Suomeen.
     
    Muokattu: 7.4.2021
  11. JJHa

    JJHa Gearhead

    En väitä vastaan mutta ainakin Turkuun USPS:n USA:sta toimittamat paketin tulevat kotiin UPS Finlandin toimittamana ilman mitään lisäkustannuksia eikö Postilla ole siinä ketjussa mitään tekemistä. Tavara kun lähtee liikkeelle niin koko ketju näkyy kun olet kirjautuneena asiakkaana UPS:n applikaatiossa. Turku onkin hieno kaupunki :)
     
  12. JJHa

    JJHa Gearhead

    Sen verran jankkaan vielä asiasta että ne kaikki kolme tavarantoimittajaa mitä olen käyttänyt ovat ilmeisesti tehneet sopimuksen USPS+UPS välillä. Siksi en ole päässyt nauttimaan US Postal Servicen ja Suomen Postin huonosta palvelusta.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Global kuten muutkin kannattaa seurata tuolta. https://parcelsapp.com/en/shops/ebay

    Siellä yleensä kerrotaan myös uudet seuranta numerot...voi olla jopa postin tunnuskin.
    Yleensä sieltä löytyy DHL:n seur.numero ( ei siis DHL Express) jolla voi seurata ja se toimii myös sitten Postin seurannassa.
    Omaposti tunnistaa myös Globalin UPAA- numerot...voit seurata usein myös sieltä vaikkei jakelija olisi edes Posti täällä.

    Palbon kuljetetaan ristiin...Posti jakaa myös UPS lähetyksiä, joten...:odroll:
     
  14. meekonen

    meekonen 1st gear

    Mulle oli tänään tullut laatikkoon lappu noudettavasta paketista, jonka voisin olettaa olevan tämä kyseinen, uuden lähetystunnuksen on saanut... Tullia en ole maksanut eli sen kai ohitti. Täytyypä tästä lähteä katsomaan, onko se juuri tämä (en kyllä odota muuta)!
     
  15. Spore

    Spore 1st gear

    Vielä itse itseäni lainaten niin USPS se löytyy munkin paketin takaa. Yhteensä neljää eri lähetysnumero ollut tällä paketilla matkan varrella. 16.3 USPS merkintä "In Transit, Arriving Late. Your package will arrive later than expected, but is still on its way." Sitten 19.3 Amsterdamissa tullissa ja tracking tiedot loppui siihen paikkaan...
     
  16. Pumba

    Pumba 3rd gear

    Ei ole suuria muutoksia tapahtunut oman paketin kohdalla.. USPS seuranta näyttää että olisi edelleen Japaniassa.. Postin seurannan mukaan on jo suomessa ja lepäilee vantaalla, mutta on siellä jo lajiteltu ainakin kahteen kertaan viimeisen parin viikon sisällä... :mad:

    [​IMG]
     
  17. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Jotenkin tuntuu, että voittaja on FedEx näiden USPS:n pössäämisten lukemisen jälkeen. Ehkä myös DHL?
     
  18. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Fedex on pakettirakettien kiistaton kuningas, tuhansia paketteja ja kirjeita lahettanyt ympari palloa, ei ikina mokanneet, edes Suomen paassa. DHL tulee hyvana kakkosena.
     
  19. Kyllä Fedex onkin erinomainen. Helmikuun alussa summit racingilta monipakettilähetys (kaksi pakettia). Toinen oli vain 3vkoa vantaalla ja valittivat että kestää, kymmeniä kuutioita tullaamatonta kamaa. Toinen paketti oli 4-5vkoa ja 3-4vkoa senkin jälkeen kun olin tullannut molemmat maahan. Hirveää selittämistä ja käskettiin tullata valmiiksi, mutta kun ei onnistunut saapumistunnuksella kuin vasta myöhemmin...... Paska demarifirma.

    UsPs on tukossa, Ups, TNT:llä ongelmia Amsterdam ja täälläkin. Rekkarahdit euroopasta firmaamme takkuilee niin saksasta, italiasta, espanjasta,... eli kyllä tämä korona juttu on pistänt rahdinkuljettajat tiukalle ja kuseen.

    Huomenna tulee usps paketti joka lähti Tenneseestä 6vkoa sitten. Perus paketti, pieni. seikkaillut sveitsissä,.... Suomessa ollut vain 26.3. lähtien ja postin ilmoittanut että kaikki jumissa...

    Tässä nähdään että kuinka haavoittuvaisia kuljetushommat on. Yksi laiva poikittain ja 400 odottaa.... Jos vähän rahtikeskuksissa patistetaan porukkaa tekemään pidempää päivää tms. , liiton kovakauluksiset heti paikalla.... näin se menee.

    Niin ja fedex oli tullannut yhden paketin vaikka en ole antanut lupaa siihen. Piti kirjoittaa niille oikein sähköpostia , ei kiinnosta maksaa heille 3min tullaushommasta palkkaa. Heidän tehtävä on myydä rahtipalvelua eikä tullata ilman asiakkaan lupaa.
     
  20. Spore

    Spore 1st gear

    Joo Fedexillä tullut tällekin vuotta kolme eri pakettia rockautosta. Se reilu viikko siinä aina mennyt kun kuriiri soittaa että olenko kotona vai haluanko että jättää jonnekin pihalle.
     

Kerro tästä muillekin!