V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Laita Check Valve sinne turbon Downpipe:n ja ehkä jonkinlainen Catch Can väliin keräämään suurimmat öljyt.
    [​IMG]

    Erillinen vacuumi pumppu imemään kampikammiosta + Catch Can...sieltä ehkä höyryt imupuolelle ennen turboa ? Viherpiperrystäkö...joo ehkä ? :odoops:
    Tuottaa se samalla muutaman lisähepankin, koska mäntä menee aina vinhemmin alipainetta kohti.
    [​IMG]
     
    speedy tykkää tästä.
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Noniin, siinähän sitä parit mallit, hyvä! Mulla tulee tähän ihan nolot paineet, ainakin siihen saakka että jos ja kun tulee joskus vaihdettua paremmat kannet. Oiskos tuollainen mishimoton suorattimella varustettu tötterö hyvä ? https://www.race.fi/fi/product/49497a/mishimoto-occ
     
    Muokattu: 11.4.2021
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Liekö tarvii olla ihan tuon hintainen? Vai haluatko tukea suomalaisia yrityksiä?

    https://www.ebay.com/itm/Aluminum-3-AN10-port-Oil-Catch-Tank-Can-Baffled-Breather-Filter-750ml-Reservoir/224145942737?_trkparms=ispr=1&hash=item343023a8d1:g:CtIAAOSwy2NfU1jo&amdata=enc:AQAFAAACgBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%2Fn%2BzU5L90Z278x5ickkgCVySCgrNFPU8Iu85TabMCZOenkWxA3NnxPbgH45gNe9heQQzFGvNoWlHBM03I30Sl%2BemH3eLH%2Bb3j6Nd03hAPggJgelLZVj7cFhTvHlKrZ6IuqUe%2FnuIUdJdbt3TKC2RHTfl01ECSIaLrS%2BHJg24LUh4gGdLSguEMIRK4p6xiVuE3sSNjL8eI5cDHS3ilbla0zNhbjbdza1SRunXALaQn3WWBavFMyRJHZLJwosswi7%2BGHjKGT8uwBCCOnNTOHx2%2F7wF0UwEDjxk45OrJ3Upnlh5o7Wpp9F3ntk8ApCcGeJXbudTXfm%2B5iO3crOq3%2FnUc88VNtBu%2BiYKuRHU7tqVinPIT0%2FztQLDx6TcW2Xpf3ZsJ1rNOiLbV5l2eYHEvcds8cNIi%2B7QhLssJOE5jnACknTEr1acu2VWxk8e4lYAsZ2OBkT2HRooMrv7%2F8fl2YSvKbObLujtihIRLbTbgVtbLLKiqSUFPVguyCtnqQHGUz2iqpS8y2gO7xPFyk1k6TXK%2BrP%2FN7W3sWz8kCJK0eFQm%2Bt6VwLLETyCMJmy8C3JZpbSfN12RYzZbp269J9surmm%2BzvAsiOnpjQGuuYHPPmCX%2Fcb%2Bowsi%2BTdwL3yRPzKBne%2B8FN%2B47Qbf3K9R0fveRYydh7s%2FZfGv1dw84Rr5%2FWefDMQi%2BRRr7pJ%2F%2FNNESPL6J6sQsYpzL25oImlN63VEH1HtP408%2BsTbY7boqbQgR%2FIxrGyuDFAcJYyahhevfIb2acaNfIK%2FpTDkjFJCuk4DUnIRnfwiT7Hpg01Fm9O%2F93PqWbdsVi0lOTJjFv2rSpV7U%3D|cksum:22414594273766e897564ef743c4b7a08dcb38fe3cff|ampid:pL_CLK|clp:2334524

    https://www.ebay.com/itm/Oil-Catch-Tank-Can-Aluminum-3-AN10-Port-Baffled-Breather-Filter-750ml-Reservoir/224149229169?_trkparms=ispr=1&hash=item343055ce71:g:sREAAOSwNhNfu4KQ&amdata=enc:AQAFAAACgBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%2Fn%2BzU5L90Z278x5ickkgCVySCgrNFPU8Iu85TabMC11gc9b%2F3Eb27c5Er3tzMy98C9%2FzM%2BNHI6oHnjPPgptL5GFhuIQ8n%2BLleQOZZ4eXgQpuAHkAq0f3KuH8bZPkFw2Thxq6psOADD919QvjF1WT4R5xnenAJgYn1%2BxbFq%2BDDgfK13q2WNkAszy5xbKsBfzFDPnQ9buJ9C8sUrw2lBXeQZ%2BpJtS1dBugzk3JAhUzB3VMrWpVd8L6q9wezT0tQYXFf2SHjxXyYPCk9T4lSdAhkh%2BdwIUTiXkQdQ9io7TMSOj9cbMtD9Qe9bmWoi3KBciiqy%2Bc2PEgXMX6qECvElgcaeRzktc5lcVYcuC%2FVroXWj5%2B2AtIcXRk3hUK5MdCPRIv%2Fc9kuy2Eel6KbZbbIavEKkQzNfqvY2btziwAsOrKJVJJXwjS7%2FVnW6sVKYP7hsgZlH4sHdKtlQWEoGEnxUdo2hKAtS0t%2B3GISmfK4aUxg9Pi2Ivv6bDhzlKfc4lAkBQGWHISoWKZzyzhQ1cYgzX2lXVz%2FIVSvQXNjadWfQQ1xgZijvY6c%2F5oCnNqG%2FMKmipFPvll37KwjK4hoVF7E5Zz4iPP95I%2FA%2BsdL4zdal%2FLvslcZ8MJbzsviKf0G8LV3NisyE0RpPHi7uxDnppOhrxMI0qEZH4tUhKr%2FjL3rP6%2BB1OFdmYNftvYRKpUHZXbIwP%2FynUKsigRykWREPbtV72yjOecb6Hvyb%2B4mnO%2BwtKZTqMgw43MBfdz5mRePj6152NqofsoqO6xmSr14kdKzkFUQg9R6UnxGs55fAOnnmB0oldya%2FWTGSSE3Pf1Gt70Ok%3D|cksum:22414922916966e897564ef743c4b7a08dcb38fe3cff|ampid:pL_CLK|clp:2334524

    Ebay on noita täynnä, erilaisilla liittimillä, erivärisiä, erisuunnasta olevilla lähdöillä.
    Jos molemmissa ventiilikopissa on AN-12 huohotin lähdöt, en usko että alle 1 bar ahdoilla tarvii kovin kummoisia purtiloita, paitsi jos ajetaan kokoajan täysillä ahdoilla.
     
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Turboihin kyllä tarvis klämpösuojat, huputkin on suomessa kalliita, jos kuitenkin vääntäs rosterista ..
     
    Muokattu: 13.4.2021
  5. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Vermilion tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Moottori kuvan pukista pois jo, ja käy, vai oliko jostain syystä joku muu mielikuva ?. Ebay on tuttu, oon ostellu kymmeniä tuotteita. Puoli neliötä rosteria ei paljoa maksa peltisepänliikkeessä, ja saa ite vääntää .
     
    Muokattu: 13.4.2021
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ite tein romikselta löytyneellä rosteri palalla tollasen lämpösuojan :D
    [​IMG]
     
    speedy tykkää tästä.
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kyllä blingbling toimii aina :D
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Muokattu: 22.6.2021
  10. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Kyllä tuolla jo kadulla kerkiää kivasti. Siitä se hienosäätö alkaa. Paljonko oli painetta?
     
  11. sbm396

    sbm396 Gearhead

    0.7 luokkaa näyttäis olevan jos oikein tulkitsin
     
    speedy tykkää tästä.
  12. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ainii näkyyhän tuossa mappikin kuvassa. Jos vakiohkoon 2000 alun musseen laittaa tuon 0,7 niin olisi aika lailla alueella moottoritehon puolesta. Minkälaisia modeja?
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Holdenerin raaka kaavahan on, vakio + 1 bar ahtoja on tupla tehot.
    Hetkinen, piti ihan laskea.... 8V Gti Golpero 112hp + 0.55 ahtoja = 173 hp. Eli aika liki mitä omasta Golffista otin.
     
  14. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ei olisi ensimmäinen kerta kun pyöriltä mitattava moottoriteho muuttuu pyörätehoksi. Ois kiva kuulla mussesta lisää.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyötyykö kaasarikone välijäähdyttimestä? Kyllä.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Joo :) Kone oma 302 efi, Proben takomännät, viilatuin molyrenkain. Puntitettu. Runko ja kiertokankipultit tottakai Arp:tä, samoin kansissa arpin studit. Kansipaffeina jenkkiukkojen suosimat Fel-pron 9333-1 Kannet vakiot, hieman porttailtu, (samoin alaimusarja soviteltu). Compin hieman vakiota tymäkämmät jouset, ja Cobran rullavipattimet =Cranet. Turbot jotku kiinanmalliset, cooleri keulilla. Suuttimet 550cc:n , ehkä turhankin isot kuulemma. 255 pumppu, Vortechin Fmu ja systeemiä ohjaa Megan Mustangille tehty plug and play boxi.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos joku sanoo että 550cc suuttimet on isot niin hah.... Laitat E85:sta tankkiin ja ruuvaat kilon ahtoja niin ei ne ole isot. Suutin valmistajat ilmoittavat että suuttimien maksimi käyttöaste saa olla 80%. Monet ottavat enemmän mutta ei ole suositeltavaa. Itsellä oli 760cc suuttimet mutta vaihdoin 1300cc suuttimiin kun tuppaas olemaan hilkulla riittääkö.

    https://gyazo.com/7c429fd97435b67f2e49c05668d21d97

    500hp kampparilla on renkailla joku 380-440hp renkailla. Etanolilla pitää olla 640cc suuttimet ja bensalla 500cc + lisävaraa vielä mahd. Sanoisin että joku V8 ahtimella ja etanolilla niin sopiva suutinkoko ois joku joku 750cc.
     
    speedy tykkää tästä.
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Jostainsyystä vetää laihalle ylhäällä, Toimiiko tuo Fmu, tai onko loppupeleissä edes tarpeellinen.. Pumppua en oo ite asennellu, joten siitä ei 100 varmuutta,mikä ja mitä antaa, kartoissakin ois luultavasti vielä hiomista.
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Oletko varma, että aine riittää pumpun osalta? Monet pumput kyykkää noin 350hv kohdalla vaikka ottais kaikki irti. Polttoainelinjat koolla on myös vaikutusta. Ruiskussa saa olla pienempi mutta 6mm linja jää pieneksi 400hv jälkeen. 8mm/10-An riittää ruiskukatu autoon kyllä, mutta kaasarissa pitää olla sitten joku 10mm/An-12.
     
  20. Meneekö sulla nyt ihan oikein nämä sun AN jutut?

    https://www.tarvikemotti.com/asiaa-liittimista-ja-letkuista/
     

Kerro tästä muillekin!