1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Viikonloppuna en tehnyt juuri mitään, tänään purin helmapellit pois.
    Kuskinpuolen helmapellissä on vähän pitsiä, mutta senhän saa korjattua pois.

    Helmapalkit taas olikin ihan mahtavassa Kalafornia-kunnossa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pitäisi pian päättää, mihinkä suuntaan tämän kanssa mennään.

    A) Jatkaako purkamista, kunnes ei ole enää mitään purettavaa, rakennella joku korigrilli, kiikuttaa hiekkapuhallukseen, todeta että lapasesta lähti ja kolmen vuoden projektista tulee kuuden vuoden projekti kun jokainen nippeli täytyy lähettää sinkitykseen ja kromaukseen.

    B) Rauhoittua vähän ja aloittaa putsaamaan kotona mekaanisesti, hitsata ongelmat pois, vetää maali päälle, pohjaan reilu massaus, korjata Pelle Peloton-menetelmällä puutteet ja todeta että se kolme ei ihan riittänyt siltikään.
     
    JouniK, Roberto, rekkamies ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. hmr66

    hmr66 Gearhead

    kannatan vaihtoehtoa B

    Auto tykkää kun sillä ajetaan......

    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.6.2021
    rekkamies, Ilel83, esmi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Täältä myös ääni B:lle. Tuo on sen verran hyvä peltinen, että ei sitä tartte sepittää alusta asti.

    Ja minusta ei kannata alkaa tekemään liian siistiä, vaan samaan tapaan kuin Pinohiiri. Liika kromi tappaa rock`n rollin..
     
    Ilel83 tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ehdotan valittavaksi joutuisin tie takaisin tien päälle.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    B.Autot on ajamista varten ja Hudsoneita ei liikaa näy tien päällä.
     
    rekkamies, Ismoskosmos, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Kannattaako sitä enää hosua jos pilikka on jo muutenkin nippeleinä
     
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Tekisi mieli sanoa vaihtoehto A, mutta kun tiedän millainen työmaa se on, niin pakko suositella vaihtoehto B
     
    evilpastori tykkää tästä.
  8. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Vaikeat vaihtoehdot, tollasia ei turhaan tuolla tiellä näy mutta sitten taas olisihan se helvetin hienoa että sen tekisi viimesenpäälle.... :rolleyes:
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    No, olinkin jo päässäni kallistunut enemmän vaihtoehto B:n puolelle:rotfl:
    Mutta kiitos tämän vertaistukiryhmän, uskallan kenties lukita vastaukseni.
    Eli rakennellaan ajaminen etusijalla, säässä kuin säässä.
     
    tooke, rekkamies, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    B ja massa pois.
     
    Gary Grand, Ftw- ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Alat vaan hitsailee niitä edellisten omistajien rälläköimiä reikiä lattiasta umpeen, niin siinä se innostus kasvaa.

    Siitä tuli mieleen, että joku on laittanut pari verkonpainoa jousien ja akselin väliin. Meinaatko palauttaa ne alkuperäiseen käyttöön?
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Arvaa:rotfl:
    Samalla joku on kadottanut lehtiä pakasta.. Sellasiakin tarvii metsästää..
     
  13. Saatan selvitä yhdellä arvauksella tästä..:D

    Olisko helpoin tie tuossa käydä jossain jousipajalla takomassa ne puuttuvat lehdet?

    Jousista tuli mieleen, että onkohan siellä myös etujouset saanut rälläkkää? Siellä sun linkkaamassa Hudson sivun manuaalissa on mainittu sivulla 132 Jetin jousen vapaapituudeksi 15". Jos ja kun joskus ne joskus aukaiset.
     
    Make500 tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos ei lähempää, niin Punkan takomosta, Helsinki.
     
    Make500 tykkää tästä.
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    Tätä on nyt puuhattu kaiken muiden kiireiden lomassa tunti silloin, toinen tällöin.
    Ehkä käyn tätä vähän pala palalta epoksiin, alkaen katosta, kun saan sen siihen malliin.
    Katon päälle on joskus aikojen saatossa kaatunut tai pudonnut jotain.
    Keskellä kattoa löytyi maalin alta naarmuja, parin kämmenen kokoinen tasainen alue josta uupuu pintajännite kokonaan. Lisäksi katon kulmista menee loivat vekit kohti keskustaa.
    Täytyy siis opetella vähän kuumien antamista ja vasaran käyttöä.

    [​IMG]
     
    rekkamies, esmi, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Nimenomaan. Mikään ei vituta enemmän kuin massat, joita ei millään saa enää ikinä pois ja niiden alla tehokkaasti puhki ruostuva pelti.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Samaa mieltä, en omia harrastevehkeitä sotke paksuilla alustamassoilla.
    Pahimmoillaan ne toimii ruostesuojana eli kirjaimellisesti suojaa ruostetta.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hommaa tuohon katon kiristykseen rälläkän shrinking disc... on helppo käyttää ja ei kuumita liikaa.
     
    puna niska ja Make500 tykkäävät tästä.
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuohon liittyen, jos katossa on loiva lommo alaspäin, kummalle puolelle pitäisi lämpöä saada ja tarvitseeko se mekaanista apua?
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, olen miettinyt ko. laikan hankintaa joskus. Nyt sille saattais olla käyttöä!
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!