Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Mites sulla tuo pelittää uudella firmiksellä? En tiedä onko ehtaa plaseboa mutta tuntui FE toimivan jouhevammin 01010230 päivityksen jälkeen, sellainen pieni kulmikkuus toiminnassa tuntui olevan vähentynyt?? Global conf file on sama kuin ennen.
    TPS ei varaosana maksa paljon paskaakaan ja jos TPS poikii niin menee liftaushommiksi (joten sellainen kannatttaa olla jemmassa)
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eikös tohon sopinut joku geneerinen TPS?
     
  3. Seevu tykkää tästä.
  4. generalo

    generalo Gearhead

    Semmonen kutina että juurikin jouhevammin lähti pelaamaan, jotenkin jo ensiajelun jälkeen tuntui valmiimmalta, ei mitään nykimisiä jne.

    Kiitti, laitoin tilaukseen. 45€ kotiin toimitettuna, eli ei paha (tai ainakin murto-osa hinauslaskusta :D)
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mäkin tilasin yhden :D
     
    generalo tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vihdoin päästiin Eeron kanssa datailemaan tien päälle. Liiallinen kulutus ihmetyttänyt, mutta läppärin mukaan ajossa mennään ihan järkevissä arvoissa. Ehkä se tuo pelkkä taajamakurvailu ja kaasuttelu (testaaminen siis) vaan verottaa. Ja 3.55 välitys + 275 gummit.

    Ensin tehtiin 45min. firmispäivityksiä ja sitten ajoon. Lyhyen lenkin jäljiltä karttaan tehtiin pieniä muutoksia. Jatkuu..
    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Löysin romuista vanhan startin lämpösuojaksi tekemäni aihion ja se olikin aika passeli virranjakajan eteen. Yks reikä ja vähän kiillotusta, kun tuppaa nuo väliaikaiset jäämään pysyviksi. Huomenna testaan onko edes psykologista vaikutusta.Pientä AFR-sekoilua vielä on.
    [​IMG]

    -J-
     
  8. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Hyvä siitä tulee! Kannattaa laittaa näytölle lbs / hr kun hakee parempaa polttoainetaloutta, voi yllättää siinä mielessä jos meinaa laihemmalla kartalla saada auton kulkemaan pidemmälle....isot pojat oli oikeassa siinä että matka-ajon säästöä haetaan kovemmilla ennakoilla. Ja onhan siellä näitä pikkusäätöjä ( Rate-of-Change TPS, temp,) jolla saa vastetta viriteltyä hieman rauhallisemmaksi.

    Jos viitsit niin laita kuvaruutukaappaus pa-kartasta ja sytkäkartasta niin vertailen omiin kötöstelyihin.

    Mitä tulee viansietoisuuteen niin mulla lähti kertaalleen yksi suuttimien töpseleistä irti ja sitten mentiin kolmisuuttimisen voimalla jonkin aikaa. 1" open spacer alla niin ei se käynti mahdottoman huono ollut, ihan ajettava oli noinkin, loggerista näki hienosti että tuli viivettä target AFR ja todellisen väliin kun kapasiteettiä puuttui.
    Pahempi tilanne jos suutin jämähtää auki....jos näitä 60 lbs suuttimia saisi järkevästi niin voisi pitää yhtä varalla, kun vaihto ei ole kummoinen operaatio
     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Turhaa, koska noin ei tapahdu koskaan.
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Mä en tosiaankaan ole datailijatyyppi, niin ulkoistan tolle Eerolle ja Sniperin ohjelma on hällekin uusi.

    Suuttimia voisi taas kurkata. Viime kesänähän se yksi liitin jo nippusiteillä fiksattiin. Tosin oireet olivatkin paljon pahemmat. Mulla taitaa olla ameriikankaverilla olla noita suuttimia, kun ovat vaihtaneet isompiin.

    Spaceria oon kanssa miettinyt. Kaksi vaihtoehtoa löytyy omasta varastosta: 1" nelireikäinen (joka toki helppo muokata) ja sitten 2" nelireikäinen, joka muutettu jo tämän tyyppiseksi:
    [​IMG]

    Aamun neljän kilsan työmatkalla en huomannut tuosta alumiinilätkästä olevan mitään hyötyä. Moottorijarrutuksessa 40km/h:sta stoppiin AFR heilahteli jopa kahdeksaantoista yhdeksi sekunniksi. Kone ei kyllä ollut täysin lämmin. Mutta samaa teki aiemminkin.

    -J-
     
    Muokattu: 12.6.2021
  11. jpalvima

    jpalvima 3rd gear



    Toki voi olla että se joka poikii on ECU eikä suutin.
    Mutta kätevä tämä mäntien pesumoodi noin muuten
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sytkä
    [​IMG]

    Fueli
    [​IMG]

    -J-
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tällainen ominaisuus muuten ollut alusta lähtien: välillä tyhjäkäynnillä suhisee hetken ja nostaa kierrokset 1100-1200rpm. FBsta luin, että kaasuläpät saattaisivat olla väärässä kohdassa ja pitäis ruuvata auki ja asettaa kohdalleen. Mutta eikös se sitten vaikuttaisi jatkuvasti?
    Osaisko joku tähän antaa neuvoa? Vika sinänsä pieni, mutta joskus esim. parkkipaikalla ikävä.

    -J-
     
  14. Kuinka paljon se kaasuläppä mahtuu olemaan sivussa?
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No eipä juurikaan. Ja muistaakse ni homma tsekattiinkin viime kesänä.
    Toinen vinkki löytyi IACn ramp settingsin muuttamista pienemmälle. Tosin sekin tuntuu oudolta, koska ongelma ei ole jatkuva. Pienensin nyt kuitenkin ja lähden jossain vaiheessa testaamaan.
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo voisi koittaa rikastaa.

    IACia seuraan ajossa minkä kerkiän. Pitänee ottaa Eero taas läppärin kanssa, kuhan kiireiltään kerkiää. Mulla kun ei muita dataajakavereita tässä Salon seudulla ole.
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo mulla on lähes aina loggaus päällä. Just lähetin setin jenkkeihin Barrylle ja kerroin taas ongelmista. Sen kyllä osasin itsekin katsoa, että learn table oli taas tyhjä!?
     
  18. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ei kai sitä ajossa tartte seurata?
    Vaan paikallaan,vapaalla säätää se sinne 3-10 väliin.
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei muuten, mutta siinä suhinakohdassa, että tekeekö jotain ihmeellisyyksiä.

    Eräs palstalainen laittoi aiemmin yksäriä ja kehotti tsekkaamaan, että virranjakajan pultti on kireällä. Koskaan ei oo löystyny ja taas oli!?! :eek::eek: Tsekkasin ajoituksen siinä samalla ja pielessähän se. Ehdin ajamaan vasta lyhyen testireissun, mutta ehkä se paremmin toimii. Huomenna lisää.
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mulla oli hetki sitten yks Caprice tontilla säädettävänä jossa oli Sniper kiinni.
    Oma HEI sytkä
    Siinä oli aiemmalta säätökerralta Ausseista kustomi softa joka nyt teki just tuollaista oiretta.

    Silloin aiemmin vika oli pa-pumpun sijoitus,vuodot putkessa ja myöhemmin paljastunut imuputken ruostuminen puhki!!

    Silti toi yritti korjata lennosta ja kävi,välillä heiluen toki ja pikku oireilua..
    Joten ei se mikään sukka systeemi ole!

    Nyt uusi tankki ja anturi kiinni Kurikkalaisen harrastajan toimesta.Ja putki korjattu.

    Ero yö ja päivä.

    Kävi tyhjää ja yhtäkkiä ilman mitään syytä alkoi IAC luvut kasvamaan,jatkoi 100 arvoon ja pian auto sammui.
    Ja IAC piti kovaa sihinää.
    Sammui koska se dumppas Bensaa ihan ämpärillä että saa seoksen pysymään pyydetyssä.

    Teki 2 krt tuon mulla ja omistajalla oli tehnyt ainakin kerran,jättäen tien poskeen.

    Laitoin ohjelman alusta,eli poistin samalla sen kustomin käytöstä niin se rauhoittui.

    Ajelin sillä melkein 2 pvää ja ongelmaa ei tullut.

    Mutta kun lähdin melkein 200km testilenkille niin se teki pari kertaa niin että alkoi soppa menemään sika laihalle,ei meinannut jaksaa mennä eteenpäin,ja sitten rikkaalle hetkesi ja rauhottui taas.

    Sitten se ei tehnyt sitä enää ollenkaan.

    Toki koko ajan tein sille "pakko-opetusta" eli nopeutin oppimista ja kartan siistintää.

    Tuntui auttavan.
     

Kerro tästä muillekin!