Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo mulla on lähes aina loggaus päällä. Just lähetin setin jenkkeihin Barrylle ja kerroin taas ongelmista. Sen kyllä osasin itsekin katsoa, että learn table oli taas tyhjä!?
     
  2. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Muistaakseni joku säätäjä guru sano , moottorijarrutuksessa ennakkoa pois,.
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ei kai sitä ajossa tartte seurata?
    Vaan paikallaan,vapaalla säätää se sinne 3-10 väliin.
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei muuten, mutta siinä suhinakohdassa, että tekeekö jotain ihmeellisyyksiä.

    Eräs palstalainen laittoi aiemmin yksäriä ja kehotti tsekkaamaan, että virranjakajan pultti on kireällä. Koskaan ei oo löystyny ja taas oli!?! :eek::eek: Tsekkasin ajoituksen siinä samalla ja pielessähän se. Ehdin ajamaan vasta lyhyen testireissun, mutta ehkä se paremmin toimii. Huomenna lisää.
     
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mulla oli hetki sitten yks Caprice tontilla säädettävänä jossa oli Sniper kiinni.
    Oma HEI sytkä
    Siinä oli aiemmalta säätökerralta Ausseista kustomi softa joka nyt teki just tuollaista oiretta.

    Silloin aiemmin vika oli pa-pumpun sijoitus,vuodot putkessa ja myöhemmin paljastunut imuputken ruostuminen puhki!!

    Silti toi yritti korjata lennosta ja kävi,välillä heiluen toki ja pikku oireilua..
    Joten ei se mikään sukka systeemi ole!

    Nyt uusi tankki ja anturi kiinni Kurikkalaisen harrastajan toimesta.Ja putki korjattu.

    Ero yö ja päivä.

    Kävi tyhjää ja yhtäkkiä ilman mitään syytä alkoi IAC luvut kasvamaan,jatkoi 100 arvoon ja pian auto sammui.
    Ja IAC piti kovaa sihinää.
    Sammui koska se dumppas Bensaa ihan ämpärillä että saa seoksen pysymään pyydetyssä.

    Teki 2 krt tuon mulla ja omistajalla oli tehnyt ainakin kerran,jättäen tien poskeen.

    Laitoin ohjelman alusta,eli poistin samalla sen kustomin käytöstä niin se rauhoittui.

    Ajelin sillä melkein 2 pvää ja ongelmaa ei tullut.

    Mutta kun lähdin melkein 200km testilenkille niin se teki pari kertaa niin että alkoi soppa menemään sika laihalle,ei meinannut jaksaa mennä eteenpäin,ja sitten rikkaalle hetkesi ja rauhottui taas.

    Sitten se ei tehnyt sitä enää ollenkaan.

    Toki koko ajan tein sille "pakko-opetusta" eli nopeutin oppimista ja kartan siistintää.

    Tuntui auttavan.
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lisäsin tänään maat ilmanputsarin pohjalle, sniperin rungolle ja virranjakajalle. Ei vaikutusta satunnaiseen suhinaan. Jos handheldia ei seuraisi, niin autohan toimii saakelin hyvin! Testin jälkeen löysäsin kaasuvaijeria inan ja tsekkasin läppien säädön. En vielä ehtinyt testaamaan uudestaan, kun viiskasi otti omansa..

    -J-
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    IAC vaan tekee ongelmaa. Maantieajossa kaikki on jees, mutta kaupungissa pikkukierroksilla ajellessa IAC% pomppii ja kierrokset nousevat hetkellisesti. Varsinkin kun lämmöt ovat 90 asteen paikkeilla. Otan IAC:n tänään auki ja tsekkaan, että on ainakin puhdas. Samalla pitää katsoa, että kaikki suuttimet toimii ja mikäli näkee, niin tarkistaa kaasuläpät, ovatko keskellä.
    IAC:n reiän voisi kanssa teipata kiinni ja koittaa onko sillä vaikutusta. Alipaineletkut (PCV ja laatikko) ovat päällisin puolin ehjiä (ja uusiahan ne), mutta alipainevuotokin tietty on aina mahdollinen aiheuttaja. PCVn vaihdoin taas kertaalleen toiseen. Sen läpiviennin voisi kyllä vaihtaa tiukempaan, jos sillä olisi merkitystä.
    Jotenkin oireet muuttuivat pahemmiksi maajohtojen lisäämisen jälkeen.

    On se hieno laite!

    -J-
     
  8. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Miten sen purkin ohje käskee laittamaan maat? Nyt kun niitä on lisäilty sinne tänne on mahdollisesti saatu aikaan tilanne, jossa boxi näkee hieman eri tason jokaisessa maanastassaan (ground loop) ja se sotkee jonkin verran kaikkia boxin mittauksia.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaikki laitteitten viralliset maakaapelit olen kytkenyt samaan pisteeseen. Nää lisäykset on oikeastaan vaan testiä. Helppo irroitella vaikka yksi kerrallaan.

    IACn putsaus ei vaikuttanut. Läpät vaikuttaa olevan keskellä ja suuttimien tsekkaus unohtui. Kävin Jenkkiosassa tilaamassa varoiksi uuden IACn ja siinä matkalla toimi ihan yhtä huonosti.
    Mutta karttojen tasoittelu tuntui auttavan. Motonettikeikalla ainakin toimi mainiosti.
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taas karttoja tasoiteltu ja IAC- suhina poissa! Muutenkin tuntuu toimivan todella hyvin. Pentsiinin kulutus on aika karua, mutta kait se on pistettävä isolohkon, tiheän välityksen ja rengastuksen piikkiin. Ja ajotavan :rolleyes:
    Sytkä olisi kanssa mukava saada optimoitua tuolle koneelle, mutta vaatisko se sitten jo dynoa?

    Vielä vinkki Sniper-säätäjille: kun otatte handheldin lokarille tai konehuoneeseen esim. IACia säätäessä, katsokaa, ettei se heldi unohdu väliin, kun laitatte kannen kiinni. Tää onneksi toimii.
    [​IMG]
    -J-
     
    Gary Grand ja chevy 2 tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vitu* toimi! :mad::mad: Tyhmyydestä saa kärsiä (jopa 330€). Liuta voimasanoja..
     
  12. Ei kai se ole välttämätön? Läppärillä voi tehdä saman?

    [​IMG]
    The Sniper EFI systems include a 3.5-inch touchscreen to view the information an engine provides in multiple layouts, as well as control the set-up and tuning of the system. But Holley also includes free software for use with a laptop, which ultimately provides more options for tuning.

    “For a basic combination, the included touchscreen will handle almost anything,” Rick Anderson said. “If you were doing something a little more involved, like a blow-through combination or multiple stages of nitrous, the laptop would allow you to tweak it a little better than the touch screen.”
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Hyvä.
    Se toimi siis sullakin.Siellä on varmaan ollut sullakin jossain äärikohdassa joku "bitti" joka tuota teki.

    Caprisessa laitoin läpät enemmän progressiiviseen muotoon,vanhaan tyyliin taitoin aksilaa ja ilmoitin purkille tps luvun missä prosentissa se toisio aukee.

    Teki hirmu eron kaasutuntumaan.

    Tuo sama kikka toimi -67 Camarossa missä oli 240-250 ast mekaaninen rullanokka ja manuaali.
    Oli aiemmin hirveä ajaa kun huussi hyökkäs hulluna kun yritti hissukseen lähteä.

    Oli joku 15-25% mihin laitoin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    On mulla läppärille haaroitus, mutta seuraan handheldista lämmöt ja kierrokset aina ajellessa. Kolmisen sataa saa maksaa kunnon kiekkamittarista ja lämpömittaristakin.

    Niin ja psuhina ilmaantui tietty tänään takaisin kaksi kertaa ja taas 1200rpm. paikkeilla. (kilsoja joku 30-40 taajamakurvailua enimmäkseen).
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vinkki muille tumpeloille, jotka särkevät hand heldinsa: laita wanha muistikortti tietsikkaan ja vaihda kursorin osoittamalle riville pisteen jäkeen viivojen (---)tilalle .fwu - pääte. (nimeä uudelleen). Kuvassa tämä siis tehtynä.
    [​IMG]

    Wanha kortti uuteen näyttöön ja Snipu osaa ottaa sen heti käyttöön. Jos riville jäävät viivat, hand held lukee firmwaren joka käynistyksessä.
     
  16. jus57

    jus57 Gearhead

    Menee vähän ohi aiheen mut kysyn kuitenkin..
    Minkäslaisia bensapumppuja on jääny nurkkiin pyörimään Sniperin vaihdon yhteydessä?
    SBC.hen ja ei haittais vaikka ois Hipo mekaaninen.
    Sähkönenkin kiinnostaa.Ei ikäloppuja semmonen on jo! Tarjoa!!
    Yv/0400658507 viestit ym…..
     
  17. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Mites sulla on johtosarjan ja yksittäisten ( EFI:n) johtojen suojaus ja maadoitus....eilen tsekkailin ihan mielenkiinnosta Flukella miten kesällä 2019 tehdyt DIY henkiset häiriösuojamaadoitukset ( alum foliota + aluteippiä) maadoittaa ja yllätys oli suuri kun useassa kohdin maadoitus oli joko puutteellinen tai ei ollut ( enää) ollenkaan. Esim jakajan hatun alumiiniteippaus ei mennyt ollenkaan runkoon vaikka oli erillinen piuha ja kaikki. Lieneekö tärinä, hapettuminen, kosteus ja lämpötilan vaihtelut heikentäneet kytköstä? Sama juttu TPS;n ja sen kaapelin kohdalla

    No...helppo fixi, pari pätkää aluteippiä ja pari maakaapelia runkoon suojista. AFR muuttui täysin stabiiliksi ja käynti muuttui pari pykälää tasaisemmaksi. En tiedä voiko vaikuttaa IAC:n käytökseen mutta kannattaa kokeilla
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei mulla oikeastaan ole suojauksia. Ainoa on alupelti jakajan ja sniperin välissä. Sniperin johdot on vedetty eri puolilta ja katsottu, ettei mikään kulje samansuuntaisesti esim. tulpanjohtojen kanssa. Maat on koneesta runkoon, akulta koneeseen, runkoon ja laturiin. Kokeilin joskus aluteippivirityksiä, mutta eipä niistä tuntunut hyötyä olevan.
    Nyt auto on toiminut 99.9% ja bensankulutuskin tippunut yht´äkkiä huimasti.

    -J-
     
    jpalvima tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sniperi alkanut sekoilemaan. Tyhjäkäynti (varsinkin kylmänä) pirun korkea (1500-2500). Välillä polkaisulla laskee normaaliin ja välillä vaan nostaa kierroksia. Usein auttaa, kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Tämäkään ei toimi aina.

    Dataa lähetetty ameriikan- Barrylle, joka tulkitsi, että ohjelma voisi olla jotenkin korruptoitunut. Barry fiksasi ja lähetti korjatun fileen. Ei auttanut. Seuraavaksi testaan IACn ja tsekkaan onko imuvuotoja (tsekattu pari viikkoa sitten..)

    Jollain kokemuksia aiheesta?

    -J-
     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eli ensin moottori (/Sniper) toimi mut sitten alkoi sekoilemaan. Ja välillä toimii ja välillä ei.

    Jenkkipäässä oletettiin, että tietsikan ohjelmisto on korruptoitunut.

    Mutta sitten kun välissä toimii, niin eikö se sitten olekaan juuri silloin korruptoituneena?

    Kokemuksista sen verran, että niitä vihoviimeisiä vianetsintäpaikkoja on säädöt, jos kerran auto on jo jonkin aikaa pelannut kuten pitääkin.
     
    teippi-mikko ja Seevu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!