1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. LVI-puolelta? Esim:

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nii juu. Ameriikan henkilö kauppasi 178$ hintaan droppiolkia. Ei kertonu kuitenkaan tarkempia specsejä, niin en lähtenyt kaupoille. Toisaalta ymmärrän, ettei kertonut mistä vehkeestä ovat. Saattaisin löytää toiset halvemmalla :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alkuperäiset tämmötteet:

    [​IMG]

    -J-
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Perskala. Pitääkin googlettaa Puuilo ja rautakaupat. Mitä laitoit muuten hakusanaksi?
     
    Muokattu: 20.7.2021
  4. Kun mä niitä viime viikolla googlailin, niin osa oli tarkoitettu 58-64 ja osa 65-70 ja osa taas, niinkuin tämä 58-70:

    En kyllä tiedä mikä ero niillä on. Kaikki näytti samalta, joten liittyiskö esim. alkuperäisten rumpujarrullisten vanteiden profiiliin tai vastaavaan.
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä kun noita olen USAsta kysellyt, niin firmat vaan ilmoittaa, että ei sovi rummuille, mutta eivät vastaa ollenkaan löytyykö mallia joka sopisi. FBn 58-palstalta en saanut oikeastaan muuta infoa, kuin tuon edellä mainitun jantterin kuvat.
     
  6. Mä luulen, että sellasta rumpujarrumallia ei ole olemassa tai ainakaan enää valmisteta, jos joskus on valmistettu.

    Tämä on vaan arvailua, kun Amerikassa voi saada oikeusjutun, mistä vaan, niin miksei siitäkin, että levyjarrut ei sovi rumpujarruvanteiden kanssa. Sen takia voi olla noita vuosimallirajauksia.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Pisla valmistaa myös. Hakusanaksi: pisla ritilä
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. leemu

    leemu Gearhead

    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  9. Aiheesta toiseen. Huomasin, että Ebayssa on myynnissä Classic Chevyn AC -bensasuodattimen uustuotantomallia. Voisi olla ihan tyylikäs tähän:

    [​IMG]
     
    juko7 tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    On nätti!
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kanssaharrastaja pisti mulle puimurinpalasia:)

    Huomenna ja perjantaina pitäis saapua jarruletkua ja muuta härpäkettä. Menny taas ton Impalan kanssa aikaa, mutta jos sais aikaseksi edes tällä viikolla putsata eturipustuksen osat. Jimmys Garagelta kyselin kiinnikkeitä ilmajousitukseen. Saas nähä mitä tarjoovat. Eihän ne paha oo itekkään tehdä, mutta kun on laiska.
    -J-
     
    Gary Grand, isalmela, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Tässä pitää kohta huolestua Suomen vanhojen puimureiden tilanteesta, kun kustomukot teurastaa niitä.

    Nimimerkillä: Tiukat pussi(puima)housut.
     
    Gary Grand, Seevu ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jarruletkut, laakerit ja puslat tuli perjantaina.[​IMG]

    Tänään sain jarrukilpiä putsattua.

    [​IMG]

    Tukivarsien puslia ajattelin irroitella, mutta enpä ole koskaan moista hommaa jenkkiautoon tehnyt. No ei se paha ole. Korjauskirjan perusteella tarvitaan 1001 erikoistyökalua ja prässi. Prässi on työmaalla ja kalut pystyy tekemään. Ei jaksa/viitsi.

    Palaan asiaan, ku jaksaa :D

    -J-

    Loppuun vielä käyttisVolvosta kuva:
    [​IMG]
    Alatukivarsien helojen vaihtoon tyssäsi kaikki harrastusinnostus. Ja huomiseksi luvattu sadetta.
     
    juko7, Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. JJ

    JJ Gearhead

    Ota vaan suosiolla alatukivarsi irti, kaikein helpoin tehdä niin...siis Volvosta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joo. Niin isot pojat sano. Nyt ku on useamman auton loukussa, ni vien kavereille amikseen. Ei käyttistä jaksa.

    -J-
     
    MJF, Gary Grand, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Ace66

    Ace66 3rd gear

    On muuten ihan samanlainen allergia käyttisten korjaamiseen.Hyvin helposti korjaamon ovet kolisee kun jotain remppaa tulee vaikka harrasteita jaksaa hieroa illasta toiseen.:D
     
    malvasto, tooke, juko7 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on ollut onni, että vaimon siskon mies on "saanut" huoltaa vaimon auton. Omat käyttikset ei ennen tuottaneet kauheaa stressiä, mutta kait sitä on vanhaksi tullut.
     
    Ace66 tykkää tästä.
  18. Ihan kamalan eksoottinen sen työkalun ei tartte olla. Kierretanko, pari prikkaa, pari mutteria ja joku sopiva holkki riittää:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.7.2021
    juko7 ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mites se akseli lähtee?
     
  20. Ai niin..en ajatellut ihan niin pitkälle..:) Sitä se trooppinen yö teettää.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!