Vortec 4.3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JukVal, 20.7.2021.

  1. JukVal

    JukVal 1st gear

    Hei
    Käykö 4.3 Vortec 6.2 GMC Dieselin kykinkoppaan kiinnitykseltään ?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Käy, jos tarkoitat käykö 4300 Vortec 6.2 dieselin tilalle saman laatikon kanssa, esim th700r4.
    Jos kyse automaattilaatikosta joutunet vaihtamaan myös turbiinin, dieselissä on matalampi stall speed.
     
  3. JukVal

    JukVal 1st gear

    Rakennan Baylineriä mihin oli vaihdettu 5,7 bensakoneen tilalle 6,2 diesel " taloudellisuutta " ajatellen mutta paino lisääntynyt vaihdoksen myötä. Ajatus että jos 4,3 efi vortec kävisi suoraan vetolaitteen kaaveliin niin ei tarvitsisi rakentaa sitä päätä uusiksi.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vortec 4300 = 4.3 on vain uudempi versio V6 4.3 koneesta, joka taas on 5.7 SBC pikkulohko, josta katkaistu 2 sylinteriä pois, joten ihan sama kaaveli siellä on...
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tarvit myös kutosen vauhtipyörän.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja tassut on hiukan eri paikassa, muuten pitäisi mennä heittämällä.
     
  7. JukVal

    JukVal 1st gear

    Olis tarkoitus ostaa auto mistä saa koneen ja virtavehkeet siirrettyä
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Autosta ei periaatteessa käy imusarja, jakaja, pakosarjat, vetolevy, pitää olla loiskelevy, veneen mittatikku öljyimua varten, suojattu startti, rosteri vesiproput, termari, eli periaatteessa kaikki sähkövermeet veneen koneesta.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kun kyseessä on Bayliner, on konehuoneessa joskus ollut melkovarmasti OMC, ehkä Mercruiser, mutta itse lähtisin siitä, että hommaa täydellisen, mutta räjähtäneen vastaavan merkkisen koneen, keväällä niitä jäätyneitä aina kummasti löytyy, kun on itse tehty syyshuolto, ottaa siitä kaikki tilpehöörit siihen Astron koneeseen, kuten öljypohja loiskelevyineen, laturi, startti,vesipumnppu imusarja, vauhtipyörä ja sähkö, ohjaustehostajan pumppu, nokka+ jakopää, jakaja jne, eli vain vesiprikat pitää ostaa.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko noissa juuri muuta eroa onko se Volvo, OMC, Mercruiser tms. kun korkeintaa koneen väri...romut käynee kaikista siihen Astron koneeseen ?
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä kaikista noista sopii roippeet Astron koneeseen, mutta jos sinulla on Volvo, et tee mitään OMC: n roipeleilla, ja taas päinvastoin, eli tarvis tietää, mikä vetolaite veneessäsi on, muuten menee arvailuksi.
     

Kerro tästä muillekin!