1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Enpä ole siihen ryypyn toimintaan sen enempää perehtynyt. Se on joku oma rikastinpiirinsä.
     
  2. Mulla on tylsä elämä..;)

    Se voi olla se progressioreikäongelma. Luulen, että Fajs on suorakopio 152 mallista ja ja tosiaan Weberin uudemmassa 152G-mallissa on lisätty se 4.progressioreikä, kun nykyaikaiset moottorit hengittää niin paljon paremmin. Ja kyllä tommoinen Eatoninkin lisää hengitystä..Saahan senkin poratun reiän tinattua umpeen.

    Ennen sitä kannattaa kokeilla eri juttuja. Esim. tossa yläpuolella on neulaventtilistä ohjeistuksia, niin siinä on 250 koko oikea. Taulukko loppuu kesken, niin tiedä vaikka olis 300.

    Kaikki nämä testit helpottaa sitten joskus dynottamista.
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Tänään on testailtu kaikenlaista...
    On kairattua suuttimia ja tinattu suuttimia.
    Vaihdettu emulsioputkia edes sun takas.
    On säädetty sytkää.
    Tein sen Ported-Vacuumin jakajalle.

    Tilanne tällä hetkellä se että auto käy huonommin kuin koskaan ja bensaakin
    valuu jo solkenaan jostain syystä ilmanputsarin suuntaan:rotfl::rotfl::rotfl:

    Katsoin ja tässä FAJS:ssa on 4 progereikää
     
    isalmela, MJF ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Nyt on ainakin yritystä..Alkoikohan se neulaventtiili nyt sitten vuotamaan?

    Oliko jostain muutoksista hyötyä vai menikö kaikki aina vain huonompaan?
    Sitten ne on kopsanut sitä uudempaa mallia.
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Liian rikkaalle alkoi mennä vähän joka osa-alueella.
    Ja paikallaan rauhallisesti kierroksia nostaessa alkaa röpöttämään pirusti 2000 kieppeillä.
    Ehkä eniten vaikutti perusennakon nosto, mutta kokonaisennakko nousee yli halutun sitten.
    Eli tarvis rajoittaa sitä.
    Toinen mitä huomasin nyt, on sytkän vaeltaminen kierroksilla ja todella vaikea lukea max. ennakkoa.
    Ei siellä puntitkaan pitäisi jumittaa, mutta kipinä hyppii 10 ja 28 välillä villisti..
    Tarttis varmaan resetoida jotenkin kaikki muutokset ja aloittaa alusta ”tyhjältä pöydältä”
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Pyri saamaan ykkösen johto hyvin erilleen muista ja ajoituslampun tunnistin mahdollisimman etäälle muista johdoista.
    On väitetty että jopa nokinen tulppa voi aiheuttaa tuota hajontaa.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kärjet, moparin oma boxi vai HEI-modis? Muutaman asteen verran moparin oma kärjetönkin hyppyyttää, muttei kymmeniä kuitenkaan.
     
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    GM-HEI + Moparin oma jakaja.
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Olis piru pitänyt vaan ajella rauhassa tää ajokausi loppuun.
    En saa sitä nyt käymään kunnolla ollenkaan.
    Bensanpaine 3 psi.
    Neulaventtiili pitää.
    Sammutettaessa lorottaa homona bensaa ilmanputsarin suuntaan
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nyt kun voisi olla varma, että se heimoduli tekee työnsä oikein eikä laukea ennen aikojaan. Noita on tehty tietty miljuuna kappaletta menestyksellä, mutta...

    Mistä muualta se hortoilu ajankohdan suhteen tulisi? Jakajan jouset on kuitenkin paikoillaan? Pyörijästä kun kääntää, niin napakasti palauttaa?
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyl se vielä elpyy. Onko joku ruuvattava jäänyt pois kohokammion pohjasta? Oot purkanut sen monen monta kertaa ja olisko tullut virhe?
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Jossain mainittiin ajoituslampun lukijapihdin suunnasta et voi aiheuttaa tuollaista pomppimista,omassa ainakin on nuoli kumminpäin kuuluu olla mutten ole kokeillut vaikuttaako.
     
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Tarkistin vielä uudestaan kaikki siittimet.
    Ja en tiedä kauanko sitä bensaa on ulospäin tullut kun imukotelon pohjalla oli varmaan 3 cm, eli helposti pari kahvimukillista..
     
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    Nuoli on oikeinpäin. En ole kokeillutkaan toisin.
     
  15. jarzap

    jarzap 3rd gear

    Itellä yks halpis lamppu näyttää järkevämmin ja tasaisemmin kun nuoli on "väärään" suuntaan, kun laittaa oikein päin niin saattaa välkyttää ja hyppiä miten sattuu. Kumpi lie sitten totuus. :D
     
  16. Make500

    Make500 Gearhead

    Kaasareita hölläämällä loppu tulviminen. En ihan ymmärtänyt tuota pointtia.

    Mullahan kaasari ei täysin vaaterissa ole vaan 1,5 astetta kallellaan taaksepäin.
    Jotenkin tuntuu ettei noin vähäinen asia ole syypää siiheen että lorottaa kuin hanasta sammutettaessa:odroll:
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Turbon imuilmaan tarjoileman öljyn kanssa oon joutunut pähkimään, olisko sittenkin pitänyt laittaa ahdin tasan ajoneuvon ajosuuntaan vai tasan poikittain? Näitähän ne on vakiona. Mä kun laitoin ahtimen 45 asteen kulmaan, että olisi optimi, niin olipa rasvainen kokemus. Mut ei se siitä johtunut.

    Valuttaako kohokammion tyhjäksi vaiko pumpun viimeisen iskun päästää? Letku lyttyyn puristimella ennen sammutusta ja sen tietää.
     
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Puristin vaikutti.
    Laskin bensanpainetta 2,5 psi:n niin lakkas tiputtamasta.

    Rauhallinen kierrosten nostaminen paikoillaan niin 2000-3000 RPM kohdalla:

    F7-Emulsiot --> liian rikas seos. Käynti alkaa röpöttämään.
    F7 & F11 Emulsiot --> liian rikas seos. Käynti alkaa röpöttämään.
    F7 & F16 Emulsiot --> liian rikas seos. Käynti alkaa röpöttämään.
    F16 & F16 Emulsiot --> Ei röpötä.

    Eli villi veikkaukseni on että kaasarin mukana olleet F16-putket olis kyllä lähempänä kuin noi seiskat.

    Oon nyt KOKO päivän tunaroinut tän kanssa ja lattia on tämän näköinen:rotfl::rotfl: :
    [​IMG]

    Nyt sentään se taas käy normaalimmin.
    Toki alkuperäinen ongelma edelleen säilyy, eli kurkkujen liian nopea aukaisu alhaalta tukehduttaa moottorin.

    Ainoa asia joka tässä enää tulee mieleen, on se fakta että matka kaasarilta palotilaan on liian monimutkainen, jotta kiihotinpumpun mälli ehtisi palotilaan riittävän ajoissa?
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Orkkissäädöt kaasariin pl miten saisi kiihotuspunppuun oikein kunnon mällin alkaen sieltä tyhjäkäynnnin päältä. Holleyssä taitaa jossakin versiossa pumppu kasvaa kokoakin, mut miten näissä eurokaasareissa?
     

Kerro tästä muillekin!