Moparin 361 parantelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja LehtinenA, 24.9.2021.

  1. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Elikkäs tuli tommonen 65 vuoden belvedere hankittua jossa keulalla 361 porattu 0.20 , nokka 280 astetta, pakosarja & imusarja 63 vuoden sport furysta 383 muuta tietoa ei koneesta ole. Jotenkin tuntuu melko laiskalle liikkumaan mihinkään. Kysymys kuuluukin nyt näin noviisina että onko kyseisestä moottorista järkeä lähteä hakemaan enempi tehoja ja jos näin on niin kuinka suosittelisitte tätä lähteä toteuttamaan. Kiitos etukäteen jo vastanneille :)
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos minulta kysytään niin, ei kannata.
    361:selle on 350:sen kanssa kaikkein heikoin valikoima mäntiä tarjolla isoon mopariin. Minkään isommalla porauksella olevan ison moparin mäntiä ei pysty hyödyntämään, kun sylinterin seinämät ei riitä.
    Lisäksi sen pienen porauksen ja pienen iskun kanssa puristuksen saaminen tehokkaammalle alueelle on haastavaa.
    Ainoa hyvä juttu on, että kaikki B-mottien imusarjat, pakosarjat ja nokat sopivat myös pieniin 350 ja 361 koneisiin.

    Oma lempiaiho on 400:nen, kun siinä on suurin poraus ja eikä siitä oikeastaan puutu mitään 440:seen verrattuna.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nokan vaihto joko ihan vakioon, tai esim xe256h tois koko käyttöalueelle lisää voimaa. Muuta ei kannata juuri tehdä
     
    Pietsi tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse kanssa heittäsin 350/361 koneet jorpakkoon.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vittu mitä paskaa. 361 BB on ehkä kestävin /vahvin moottori Ikinä.

    Kannet on samat , ko 413 ja muissa isolohkoissa .

    Ainut asia on. et jouvut vähän ,,, vähän siistimään imupuolen kanavia.

    Kyseessähän ovat museokannet, joten pitää käyttää lyijy lisäainetta.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Toki "suljetulla radalla " vähänyli 200 . tommosella PASKAMOOTTORILLA.
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Teen tommosia bb lohko moottoreita. Vähän haluaisin katsoa kuitenkin KO vehjettä etukäteen.
     
  8. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Kone ja auto on turussa, liikutko täällä päin?
     
  9. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Okei, kiitos
     
  10. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    Kansien siistiminen, siivu pois kannesta, hyvä nelikurkkusen imari, xe268 nokka, hollikan 750 kaasutin, tuplaputket ja johan lentää. Perus halpa jokamoottorin kikka. En ymmärrä näitä "paskamoottori tolla mitään tee laita 440 tilalle" jamppoja. Aika lähellä 383 ja 361 tehot ja väännöt toisissaan. Turhaa koko konetta vaihtaa. 361 löytyy vakiona takoakselia ja hyvä valu, kestää ikuisuuden.
     
    LehtinenA ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!